"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Okullarda asayiş nasıl sağlanır?

Osman KOYUNCU
28 Mayıs 2015, Perşembe
Millet işin farkında değil, oy almak için, Siyer ve Kur’ân gibi dersleri koydunuz, bunlar iyi, fakat tahkik-i imanı en iyi anlatan, çocuklar ile gençleri dizginleyen bu tefsirleri eğitim sisteminin temeli yapmazsanız, sokaklara çıkamayacağız.

İlk akla, okullarda öğrencilere din eğitimi verilirse, öğretmenlere ve birbirlerine karşı daha saygılı olurlar düşüncesi geliyor. Şu anda da Türkiye’yi idare edenlerin akıllarına bu şekilde fikirler geldiği için, Kur’ân, Siyer ve diğer dini bilgiler derslerini okullara koydular, fakat ne hikmettir bilinmez, okullarda asayiş bir türlü sağlanamıyor, saygısızlık ve ahlâksızlık aldı başını gidiyor. Bazı insanların akıllarına da, Avrupa ülkelerindeki okullarda din dersleri yok, onlar asayişi nasıl sağlıyorlar düşüncesi geliyor. 

Öncelikle şunu belirtelim, bizim büyük şehirlerimizdeki öğrencilerle, Avrupa okullarındaki öğrencileri karşılaştırırsak, Avrupa’daki öğrencilerin bizim öğrencilere göre daha sakin olduğunu görürüz. Bediüzzaman, mealen “Müslüman yağ gibidir, diğerleri ayran gibidir, yağ bozulursa zehir olur daha yenmez, ayran ekşirse bile yine içilebilir der.” Türkiye şu anda bu durumda, yağlar zehire dönüşmek üzeredir. Kendi yürüyüşümüzü unuttuk, başkasını bile taklit edemiyoruz. 

Avrupa ülkelerinde, serbest, hür ve demokratik bir eğitim sistemi vardır. Öğretmenlerin, öğrencileri değerlendirmeleri büyük oranda objektiftir. Eğitim ve öğretim yılları boyunca, öğretmenlerin verdikleri raporlara göre çocuğun istikbali şekillenir. Öğrencinin raporundan, bu çocuk demirci olur hükmü çıkmışsa, bunu eğitim bakanı bile değiştiremez. Bu durumu, veli de öğrenci de çok iyi bildiğinden, öğrenci öğretmen diyaloğu dengelidir. Bizde ise, öğrencinin menfaati yoksa genelde saygısı da yoktur. Öğrenci, ben gireceğim bir iki imtihandan alacağım notlara göre hayatım şekillenecek diye düşünüyor. 

Gelişmiş ülkelerde öğretmenler, büyük oranda sözleşmelidir. Görevini tam yapan kalır yapmayan gider, bu işi yapacak çok sayıda insanlar vardır. Öğretmenin başarılı olmaktan başka alternatifi yoktur. Bizde ise, öğretmenin vicdanı varsa çalışır yoksa çalışmaz, salla başı al maaşı. Bizde öğretmenler büyük oranda sözleşmeli olmayı istemezler, eğitim bakanına, imtihansız öğretmen ataması yapın dense, genelde kendi parti militanlarını veya kendi ideolojilerine uygun öğretmen almak ister. Bu sefer eğitim sistemi tamamen çöker. Eski bir adalet bakanı, benim partimden hâkim ve savcı almayacağım da hangi partiden alacaktım, şeklindeki sözleri hâlâ kulaklarımızdadır. Son on yılda da, ver oyu, yap reklâmı al kadroyu mantığı hükmetti, bütün imtihanlarda ve atamalarda usûlsüzlükler oldu, ülke ne hâle geldi, hukuk sistemine güvenen var mı? 

Bu asrın en büyük Kur’ân tefsiri Risale-i Nur’dur. Bediüzzaman, Sözler kitabının 160 ve 161. sayfalarında “Nev-i beşerin hemen yarısını teşkil eden çocuklar, yalnız Cennet fikriyle, onlara dehşetli ve ağlatıcı görünen ölümlere ve vefatlara karşı dayanabilirler. Ve gayet zayıf ve nazik vücutlarında bir kuvve-i maneviye bulabilirler. Ve her şeyden çabuk ağlayan gayet mukavemetsiz mizacı ruhlarında, o Cennet ile bir ümit bulup, mesrurane yaşayabilirler... İnsanların hayatı içtimaîyesinin medarı olan gençler, delikanlılar şiddeti galeyanda olan hissiyatlarını ve ifratlar bulunan nefis ve hevalarını tecavüzattan ve zulümlerden ve tahribattan durduran ve hayat-ı içtimaîyenin hüsn-ü cereyanını temin eden yalnız Cehennem fikridir. Yoksa Cehennem endişesi olmazsa (Galip olan hükmeder) kaidesiyle, o sarhoş delikanlılar hevesatları peşinde biçare zayıflara, acizlere dünyayı cehenneme çevireceklerdi. Ve yüksek insaniyeti, gayet süfli bir hayvaniyete döndüreceklerdi.” demektedir.  

Güneşe karşı gözünü kapayan gündüzü kendine gece yapar. Bugün köhneleşmiş ve çökmüş bu sisteme, dindarlık kılıfını giydirmekle bir yere varamazsınız. Ne zamana kadar bu tefsirleri görmezlikten geleceksiniz. Millet işin farkında değil, oy almak için, Siyer ve Kur’ân gibi dersleri koydunuz, bunlar iyi, fakat tahkik-i imanı en iyi anlatan, çocuklar ile gençleri dizginleyen bu tefsirleri eğitim sisteminin temeli yapmazsanız, sokaklara çıkamayacağız. 

Okunma Sayısı: 1252
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı