"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Ailenizin dizeli

03 Ağustos 2015, Pazartesi
8 Ocak 2014'te Sakarya'da üretilmeye başlanan Verso, konfor ve rahatına eklenen 1,6 lt'lik dizel motoru ile daha da ekonomik bir aile aracı haline geldi.

Geniş aileler için araç tercihi önemlidir. Özellikle uzun yolda konforu, rahatlığı ve ekonomikliği ön planda olmalıdır. Bu bağlamda, MPV sınıfı ailelerin araç tercihinde önemli bir rol oynuyor. Bu segmentte başarılı bir performans çizen Toyota’nın, gözde aracı ise Verso. Toyota, BMW’nin ortaklığıyla 1.6 dizel motoru da seçenekler arasına ekleyince, ekonomiklik meselesini de ortadan kaldırmış oldu. Verso, BMW motorlu 1.6 dizel seçeneğinin 8 Ocak 2014’ten itibaren Sakarya’da üretimine başladı ve 2014 Şubat ayında da satışa sunuldu. Kısacası bu haftaki test misafirimiz Toyota Verso 1.6 D-4D Premium oldu.

DIŞTAN İÇE

Aracın dış tasarımı aileyle benzer. İnceltilmiş ve geriye doğru çekilmiş farları ile bunu fark edebiliyorsunuz. Büyük marka logosu çift parçalı üst ızgaranın orta kısmına konumlandırılırken, buradaki krom ayrıntıları söylemeden de geçmeyelim. Kullanılan Xenon farlar ise ancak en üst donanımda görülebiliyor. Led gündüz aydınlatmaları da farlar üzerinde bulunuyor. Modelde yuvarlak hatlar hakim ve akıcı bir tasarım kullanılmış. Bir de karartılmış jantların dikkat çektiğini ayrıca belirtelim. Yan tarafa doğru geçtiğimizde tasarımın sade olduğunu görüyoruz. Arka kısma doğru geldiğimizde şeffaflaştırılmış stoplar gözden kaçmıyor. 

İç mekâna adım attığımızda ilk dikkati çeken kalite algısı oluyor. İşçilikte de sıkıntı gözükmüyor. Makyajla beraber iç mekânda sadece Toyota Touch dokunmatik ekranlı müzik ve navigasyon sistemine yer verildiğini görüyoruz. Konsolun üst kısmına ortaya konulan gösterge paneli görüş açısını genişletirken, gösterge panellerinin en sağındaki ekran daha modern bir tasarım ve konumla sunulabilirdi. Onun haricinde Toyota Verso, genel olarak sade bir ön konsola sahip. Küçük eşyalar için kapı iç cepleri ergonomik olmuş. Ön konsolda bulunan ve dokunmatik olan ekran fonksiyonel. Ayrıca geri giderken park kamerası olarak da işlev görüyor. Yol bilgisayarı tüketim değerlerini göstererek yakıt performansınızı rahatça takip etmenizi sağlıyor. Bir aile aracı olan Verso’nun haliyle önde ve arkada baş ve diz mesafesi konusunda problemi yok. Bu arada, testimize Versos’nun 7 kişilik versiyonu misafir oldu. 7 kişilikte 155 litre olarak sunulan bagaj hacminin 5 kişilik versiyonda 484 litre olduğunu da ayrıca belirtelim.

MOTOR VE PERFORMANS

Aracın motor kaputunun altında BMW ve Toyota’nın ortak geliştirdiği bir motor mevcut. Bu motor 4000 d/d’de 112 HP güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork üretiyor. 0-100 Km/s hızlanmasını 12.7 saniyede tamamlayan Verso, 180 Km/s maksimum hıza sahip. Fabrika verilerinde ortalama tüketim değeri  4.5 litre olarak belirtilmiş. Sakin kullanımlarda 6 litreye yakın değerleri görürken, ayağınız biraz gaza bastığınızda ise 8 lt’ye yaklaşan tüketimi görebilirsiniz. 

Verso, motor sesini içeri almazken, aynı başarıyı yol ve rüzgâr sesini almamada da ortaya koymuş. Süspansiyonları yumuşak olan araç, çukurlu yollarda rahatınızı bozmuyor. Aracın yüksekliği gövde salınımını arttırıyor ve haliyle virajlarda hızınız biraz yüksekse önden kayabiliyor. Devreye giren ESP ise aracın toparlanmasında yardımcı oluyor. ESP’nin araçta standart olduğunu da ekleyelim.

TEKNİK ÖZELLİKLER:

MOTOR:

Motor: 1.6 D-4D, 1590 cc, 4 silindir     
Max. Güç: 112 HP 4000 d/d     
Max. Tork: 270 Nm 1750 d/d     
0-100 km/s Hızlanma: 12,7 s
Max. Hız: 180 km/s

YAKIT:

Türü: Dizel Tüketim          
Şehir İçi: 5.5 lt/100 km
Şehir Dışı: 3.9 lt/100 km
Ortalama: 4.5 lt/100 km
Test Ortalama: 5.7 lt/100 km
CO2 Emisyonu: 119gr/km

BOYUTLAR:

Uzunluk: 4460 mm
Genişlik: 1790 mm
Yükseklik: 1620 mm
Dingil Mesafesi: 2780 mm
Bagaj: 484 lt
Yakıt Depo: 55 lt
Ağırlık: 1590 kg

Test Sürüşü / RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 4486
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Süleyman BAYŞU

    3.8.2015 14:15:06

    Bizim ailemizin otomobili olabilmesi için şu makinenin fiyatının 15000 (on beş bin ) TL'yi aşmaması gerekir ki biz alt gelir grubuna mensup aile fertleri de böyle bir araca binebilelim. Yoksa sadece gazetemizin oto sayfasındaki resimlere bakar bakar geçeriz. Hem sonra bu araçların fiyatından neden bahsediliyor otomobil sayfasında. Ayrıca, 2. el araçlar dünyasından da bilgi verilmesi gerekmez mi? Bunun değerlendirilmesini isterim doğrusu.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı