"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Aradığınız sedan bu muydu?

29 Kasım 2016, Salı
Ford Focus’taki yeni 1.5 TDCi powershift motor ve şanzımanın performans / tüketim oranının başarısıyla birlikte ekonomikliği ile de Fransızları aratmıyor. yani, Yeni Focus C segmentinde iddialı olarak karşınızda...

Ford Focus 2014 yılında bir makyaj geçirdi. Dış tasarımda bunun etkileri belli oluyor. Radyatör ızgarasının tasarımı, LED gündüz farlarının ana far grubuna entegresi makyaj dahilinde olanlardan. Ancak asıl dikkat çeken, ülkemizde fazlasıyla rağbet gören 1.5 lt dizel-otomatik versiyonu. Yani bu haftaki test misafirimiz Ford Focus sedan 1.5 TDCi powershift AT...  

DIŞTAN BAKINCA

Makyajla oval hatlarını daha keskin çizgilere bırakan Focus, şık ve çarpıcı bir görünüme kavuşmuş. Yana doğru ilerleyen far grubu dinamik ve sportif yapıya katkıda bulunurken, geniş ön radyatör ızgarası bazı premium modelleri hatıra getiriyor. Omuz çizgisinin yüksekliği ve büyüklüğü güçlü duruşunu netleştiriyor. Yan kısımda keskin hatlar devam ederken, arka bölümde stop grubunun biraz inceltildiğini görüyorsunuz. Dinamik ön far sistemi ile aracın farları direksiyon hareketiyle yön değiştirdiğini ve virajlarda maksimum aydınlatma sağladığını da hatırlatmadan geçmeyelim. Focus, 4538 mm uzunluğa, 2010 mm genişliğe, 1469 mm yüksekliğe ve 2648 mm aks mesafesine sahip.

İÇTEN BAKINCA

Makyaj olurda iç mekân da bundan nasibini almaz mı? İç mekâna adım atınca daha sportif bir yapıya kavuşan direksiyonu görüyorsunuz. Üzerindeki kumandalar oldukça kullanışlı hale getirilmiş. Ön konsolun yüksekliği ve dar cam yapısı iç mekân genişlik hissini azaltsa da güven hissini yukarılara taşıyor. Dikkat çeken bir değişim ise ön panelde. Dokunmatik özellikli yeni 8 inçlik dokunmatik ekrandan navigasyon, müzik sistemi ve telefon bağlantısı gibi birçok hizmet alınabilirken, premium bir hava da yaşamıyor değilsiniz. Ekran hızı biraz düşük kalsa da havanız yeter! Bu sistem sayesinde selefindeki tuş karmaşası da sadeleştirilmiş. Vites önü eşya koyma bölümü, kapı iç cepleri ve vites arkasındaki bardaklıklar eşya gözü ihtiyacınızı karşılıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Ancak arka kısımda camların küçüklüğü biraz sıkıcılık yaşatabilir. Focus’un 421 litrelik bagaj hacmi çok iddialı olmasa da işinizi görür. 

MOTOR VE PERFORMANS

Sunmaya başlanan dizel-otomatik vites kombinasyonu aslında yazıya başlık veren kısım. Focus’un kaputunun altında yer alan 1.5 litrelik turbo, dizel motor 3600 d/d’de 120 HP güç, 1750 d/d’den itibarense 300 Nm tork üretiyor. Fabrika verilerine göre aracın 0-100 km/s hızlanması ise 10.9 saniye sürüyor. Alt devirlerinde yeterli canlılığa sahip motorun gücü markanın çift kavramalı, 6 ileri, otomatikleştirilmiş şanzımanı Powershift ile ön tekerleklere iletiliyor. Gaz pedalının hassaslığı şehiriçinde biraz sıkıntı oluşturuyor ancak genel anlamda keyifli bir sürüşe katkı sağladığını söylemek şart. Zira bu hassaslık, gaz pedalı döşemeye hiç değmeyecekmiş gibi bir his veriyor. Diğer bir ifadeyle, uzun yolda Focus kendini daha güçlü hissettirirken, motorun nefesi kesilmiyor ve şanzımanın hızı dikkat çekiyor. Kısacası, Focus 1.5 TDCi Powershift’e, kompakt sınıfın en keyifli sürüşüne sahip küçük hacimli dizel motorlu modeli desek kimsecikler bir şey söylemez! 

Fabrika verilerine göre 3.8 lt/100 km’lik ortalama tüketim değerine sahip Focus’ta, test süresi boyunca elde ettiğimiz ortalama değer ise 5.4 lt/100 km oldu. Performanslı bir kullanım sonucu bu değeri yakaladığımızı belirtmekte fayda var. Dikkatli bir kullanımla 4’lü değerleri rahatlıkla elde edebilirsiniz. Ya da çok uğraşsanız da -şehiriçi dahil- 6’lı değerleri yakalamanız zor!

Bu değerlerin oldukça ekonomik olduğunu söylemeye gerek yok sanırım. Focus’un bu başarısının altında çift kavramlı powershift şanzımanın büyük etkisi olduğunu da söyleyelim. DSG’ye göre biraz ağır kalsa da vites geçişlerinin pürüzsüz oluşu, motor-şanzıman uyumunun yakalanması başarısını arttırmış, açık olarak.  

Yeni Focus, şerit takip sistemi, şeritte kalma yardımcısı ve kör nokta uyarı sistemi ile güvenliğinizi için elinden geleni yaparken, otomatik park sistemi ile park etme sorununa yardımcı oluyor. Paralel ve dikey olarak kendini park edebilen otomobil, haliyle kadın kullanıcıların ilgisini de çekecektir!

NETİCE

Neticede, Focus’ta yeni motor ve şanzımanın performans/tüketim oranı fazlasıyla başarılı. Bu, haliyle sürüş keyfini ve konforunu yukarılara taşıyor. Yol tutuşu çok iyi olan Focus, ekonomikliği ile de Fransızları aratmıyor. Beklemeye değdi denilebilir! Yani, Yeni Focus C segmentinde iddialı bir alternatif olarak karşınızda duruyor.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 1129
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı