"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Biblo gibi

20 Şubat 2017, Pazartesi
Picasso adına yaraşır bir tasarıma sahip C4 Picasso, iç ve dış tasarımıyla adeta bir biblo görüntüsünde...

Fransız otomotiv üreticisi Citroen’in MPV sınıfındaki temsilcisi Citroen C4 Picasso, 1.6 litre Bluehdi EAT6 şanzımanlı versiyonu ile bu haftaki test misafirimiz oldu. Hedef kitlesi daha çok kalabalık aileler olan C4 Picasso, hem 5 hem de 7 koltuklu versiyonlara sahip. Yeni yüzüne 2013 yılında kavuşan C4 Picasso’yu, yenilenen 1.6 dizel motoru, tam otomatik şanzıman seçeneği EAT6 ve 5 koltuklu versiyonu ile test etme şansı bulduk.  

DIŞTAN BAKINCA

Citroen C4 Picasso, farklı ve konsept otomobilleri andıran, biblo gibi bir tasarıma sahip. Araç yuvarlak bir burun ve farklı bir far grubu ile dikkat çekmemesi zaten mümkün değil.  Ön far grubu, gündüz farları ve marka logosu uyumlu bir bütünlük meydana getirmiş. Ön ızgaranın bir kısmında kullanılan piyano siyahı ve nikelaj detaylar ön kısmı oldukça şık gösteriyor. Önde yine çeken ve markayla bütünleşen, tavana kadar uzanıp, cam tavanla birleşince otomobilde oldukça ferah ve aydınlık bir ortam meydana getiriyor.  Yan taraftan baktığınızda 17 inç sportif jantlar ve camlar etrafındaki kromaj çıtalar gözden kaçmıyor. C4 Picasso’nun arka kısmına geçtiğinizde ise daha sade diyebileceğimiz bir tasarım mevcut. Yine arkada da büyük logo markanın gücünü vurgu yaparken, sağ stop grubunun altında yer alan model uzantısı da şık bir imza olarak atılmış. Genel olarak yuvarlak hatlara sahip olan bu otomobilin arka tamponu ve stop grubu da bu görünüme destek veriyor.  Bu arada Citroen C4 Picasso 4428 mm uzunluk, 1826 mm genişlik, 1625 mm yükseklik değerine sahip ve bagaj hacmi ise 537 litre.

İÇTEN BAKINCA

İç mekana adım atınca dış tasarımdaki sıra dışılığın içeride de sizi beklemesini istiyorsunuz. Ki, öyle oluyor. Orta konsolda çok fazla tuş grubuna yerine bu nesilde yer verilen dokunmatik multimedya ekrandan bir çok özellik kontrol edilebiliyor. Multimedya ekranın üstünde ise tam ortaya konumlandırılmış dijital gösterge paneli mevcut Ekran aynı zamanda geri görüş kamerası  olarak da kullanıyorsunuz. Juke Box isimli müziği depolayabilen bir dahili hafızayı da içeren sistem kendi müziğinizi yükleme imkânı sağlıyor. Dokunmatik ekranın tabletler kadar fonksiyonel olduğunu söyleyebiliriz. Zira seçtiğiniz müziğin kapak resimlerini görebilme, yüklenen resimleri slide show yapabilme, hesap makinesi ve takvim özelliklerini de içerisinde barındırıyor. Vites kolunun direksiyon arkasında olması ilginç bir hava oluşturuyor. Ve bazen silecekler ile karıştırdım doğrusu. Vites kolu konumu sebebiyle küçük eşya gözü konusunda orta konsolda büyük bir alan açılmış oluyor. Buzdolabı görevi de gören bu bölme yazın tüm içeceklerinizin soğuk kalmasını sağlıyor. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafeleri yeterli. Otomobilde otomatik park sistemi, şerit değiştirme uyarısı,kör nokta uyarısı ve otomatik uzun farlar gibi bir çok teknoloji ve güvenlik sistemine yer verildiğini de eklemek gerekiyor. 

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altında yenilenen 1.6 litrelik dizel ünite 3500 d/d’de 120 hp güç, 1750d/d’den itibarense 300 Nm tork üreten bir makine mevcut. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilmiş araç 0-100 k/s hızlanmasını 11.2 saniyede tamamlarken, 188 km/s maksimum hız sunuyor. C4 Picasso’da, Peugeot modellerinden tanıdığımız tork konvertörlü EAT6 tam otomatik şanzıman sayesinde sürüş konforu artmış.  Kullanım rahatlığı ve keyfi ise beklediğinizden daha ileri noktaya taşınmış. Düşük hızlar dışında vites geçişleri çok hızlı ve konforlu. Daha önce dizel otomatik kombinasyonunda yer verilen otomatikleştirilmiş manuel şanzıman, her ne kadar çok ekonomik olsa da sürüş konforu açısından rahatsız ediyordu. Test aracımız fabrika verilerine göre 100 km’de 3.9 litrelik ortalama yakıt tüketim değerine sahip. Daha çok şehirdışında ve performanslı  kullandığımız aracımızda elde ettiğimiz ortalama tüketim değeri ise 6.1 lt/100 km oldu.Biblo gibi bir görünüme sahip Citroen C4 Picasso, konfor için üretilmiş bir otomobil. Bu sebeple yumuşak süspansiyonlara sahip. 

Rüzgâr ve yol sesini başarılı bir şekilde absorbe eden C4 Picasso sadece çok üst devirlerde kabine motor sesi alıyor. C4 Picasso, çarpışma testlerinde ise 5 yıldız almayı başarmış.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 3156
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı