"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Ciddi rekabette öne çıkıyor

09 Nisan 2018, Pazartesi 00:31
Rio’nun çekişi yeterli ve yokuşlarda sorun yaşatmıyor. Rahat ve konforlu bir araç. Yakıt ekonomisi de yanınıza en büyük kâr. Kısacası, ülkemizde rekabetin yoğun olduğu B segmentinde Rio mantıklı tercihlerin ilk sırasında gelir.

B segmentinde rekabetin yoğun olduğu ülkemizde yenilenen modellerden birinini testini gerçekleştirdik. Kia Rio, 18 yıldır üretiliyor. 2017 yılında ülkemizde satışına başlanan 4. jenerasyonu ile birlikte zorlu rakiplerin yer aldığı B segmentinde gücünü daha fazla hissettirmeyi başarıyor. Aslında Rio, özellikle Avrupa’da Sportage ve Cee’d ile birlikte KIA için kritik bir öneme sahip.  Kısacası bu haftaki test misafirimiz, KIA Rio ‘nun 1.4 lt’lik 90 HP manuel dizel Concept Plus versiyonu oldu.

DIŞTAN BAKINCA

KIA Rio’nun yeni dış ve iç tasarımı, Almanya, Kaliforniya ve Kore ortak yapımı.  Genel görüntü olarak, dikkat çeken bir bakış ve önceki modele göre daha olgun bir karakter hissi veren düz çizgiler ve yumuşak yüzeyle kendini gösteriyor. Rio’nun ön kısmında KIA’nın “kaplan burnu” ızgara yer alıyor. Öncekine göre daha ince, daha hafif ve otomobilin ön kısmında daha geniş bir alan kaplayan ızgaranın üzeri parlak siyah renk ile kaplı. Izgara aynı zamanda yeni tasarlanmış çift fonksiyonlu farlarla entegre edilmiş. Farlar daha keskin bir görünüm verilen farlara, gün ışığıyla çalışan LED özelliği de eklenmiş. Kısacası, ön tampon tasarımıyla sportifliği vurgulayan Rio, viraj aydınlatması görevini de gören sis farlarının yer aldığı üçgen hava girişleri ile daha dinamik görünüyor. Otomobilin yüksekliği artmasına rağmen 3. jenerasyonda bombeli olan ve yüksekte konumlanan kaput biraz daha aşağıya alınmış. Net düz çizgiler, otomobilin yan kısımlarından başlayıp kapılar boyunca uzanması aracı kendinden daha emin gösteriyor. Arka kısımda neredeyse dikey bir arka cam mevcut. Arka lambalar ise yeni sıralı LED ışık taşıyor. Özetle, arka tasarım da otomobile genel olarak daha güçlü bir görüntü vermiş.

İÇTEN BAKINCA

Yeni KIA Rio’nun içine adım atınca düzenli ve kalite hissi yüksek bir iç mekân karşılıyor. Görsel olarak oldukça kaliteli duran iç tasarımda, bolca sert plâstik kullanılması bir dezavantaj olabilir. Dış tasarımdaki gibi, iç tasarımın şeklini de gösterge paneli üzerine derinlik katan düz çizgiler belirliyor. Bu, kabine genişlik hissi veriyor. 

Deri kaplı direksiyon simidi ve vites kolu kaliteli. Elinize oturuyor. Yol bilgisayarı, radyo ve hız sabitleyici kontrolleri direksiyon simidi üzerindeki butonlardan yapılabiliyor. Gösterge panelinde gereksiz ayrıntılardan kaçınılmış. Sade ve kolay okunabiliyor. Dijital klimanın kontrol paneli dikkat çekici. Kullanımı kolay, ekran ve butonları da kaliteli. 

Yeni Kia Rio’da renkli multimedya ekranı mevcut değil. Radyo ve iPod kontrolünü butonlarla çevrili turuncu aydınlatmalı TFT ekrandan yapılıyor. Aslında görsellik açısından renkli ekranın olması iyi olurdu.  Vites kolunun önünde USB, AUX girişi ve 12v güç kaynağı var.  TFT ekrandan medya ve radyo kontrollerini yapmak kolay. 

İç mekân genişliği ve ferahlığı özellikle ön tarafta  başarılı. Arkada diz mesafesi gayet iyi.  Yeterli bel desteği sunan koltuklarda yormuyor. Kabini sessiz olan Rio’nun ses yalıtımı konusunda başarılı olduğunu da not ediyoruz. 325 litrelik bagaj hacmine sahip Rio rakiplerinin önünde. 

Motor ve performans

Türkiye’de; 1.25 lt. ve 1.4 lt. benzinli, 1.4 lt dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile satılmakta olan Yeni KIA Rio test aracımızın kaputunun altında 1.4 lt dizel/manuel kombinasyonlu, 240 nm tork üreten 90 HP’lik motor mevcuttu.  Kia Rio, 1.4 WGT dizel ünitenin ortaya çıkardığı  90 HP’lik güçle 0’dan 100 km/s hızlanmasını 12 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı  ise 175 km/s.  Rio’da ilk dikkatimi çeken nokta ise oldukça atik olmasıydı.  6 ileri manuel şanzımanın geçişleri sorunsuz ve yumuşak. Tüketim performans oranı gayet başarılı olan Rio’nun fabrika değerlerine göre ortalama  yakıt tüketimi 3.8 lt/100 km olarak verilmiş. Testimiz boyunca biraz performanslı bir kullanımda yakaladığımız değer ise 6.2 lt/100 km oldu. Dikkatli bir kullanımla bunu daha uygun değerlere çekilebileceği ise kesin! 

Netice

En üst donanım Concept Plus KIA Rio test aracımızda 16 inçlik jantlar, sunroof, viraja duyarlı farlar ve yağmur sensörü standart. Rio’nun çekişi yeterli ve yokuşlarda sorun yaşatmıyor. Rahat ve konforlu bir araç. Yakıt ekonomisi de yanınıza en büyük kâr. Kısacası, ülkemizde rekabetin yoğun olduğu B segmentinde Rio mantıklı tercihlerin ilk sırasında gelir. 

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

[email protected].

Okunma Sayısı: 2077
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı