"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Daha bir kemale ermiş

20 Mart 2017, Pazartesi
B-SUV segmentinde yer alan Opel Mokka X, rakiplerine göre, daha dikkat çekici ve kemale ermiş bir görünüm arz ediyor.

Opel Mokka X, aslında B-SUV segmentinde yer alıyor, diyoruz. Rakipleri arasında ilk akla gelenler arasında Juke ve  Captur modellerin olduğunu söyleyebiliriz. Captur gibi modeller... Ancak Mokka X’i kullanırken ekstra çekici ve daha birkemale ermiş araç ile birlikte yolculuk yaptığınız hissinin ağır bastığını ifade etsek yanlış olmaz. 2012 yılında yollara çıkan Opel’in B-SUV’u Mokka makyajlanarak, markanın yeni model stratejisinin başlangıcı olarak ‘X’ uzantısını alarak Mokka X oldu. 2012 yılından bu yana 11 bin adedin üzerinde satan Mokka, X’i de yanına alarak satışlarını daha yukarılara taşımak istiyor. Mokka’yı Design, Enjoy ve Cosmo donanım seviyelerinden tanıyoruz. ‘X’ versiyonu devreye girince üst donanım seviyesini Excellence olarak tanımladı. Mokka X, ülkemizde  1.6 lt 115 HP, 1.4 lt turbo 140 HP, 1.4 lt turbo 152 HP benzinli ve 1.4 turbo 136 HP dizel motor seçenekleriyle satışta. Bu haftaki test misafirimiz ise, 1.4 lt 140 HP otomatik şanzımanlı FWD versiyonu oldu.

İÇTEN BAKINCA

Opel Mokka X’in içine adım attığımızda öncelikle ergonominin ön planda tutulduğu bir tasarım tercih edildiğini görüyoruz. X ile iç mekânında ekstra çekici yeniliklere gidilmiş, markanın Astra modelinden aşina olduğumuz yatay gösterge paneli ve modern bir ön panel tasarımı kullanılsa da. Mokka X’te de orta konsolun en üst kısmında yer alan dokunmatik renkli ekran, son dönemde bütün markalarda olduğu gibi karşımıza çıkıyor. Bu ekranın yardımıyla ön konsoldaki düğme kalabalığı giderilmiş. Yeni nesil iki IntelliLink bilgi-eğlence sisteminin yer aldığı Mokka X’de, irili-ufaklı, bütün yolcuların ihtiyacını karşılayacak sayıda eşya gözleri de dikkatlerden kaçmıyor. Ön ve arka kısımda genişlik konusunda rahat ettiğimiz Mokka X’te, koltukların diz ve bel desteklerinin kolay ayarlanması konfor artışına katkıda bulunuyor. Mokka X’in görüş açılarında da herhangi bir sıkıntı mevcut değil. Opel‘in güvenlik sistemi Opel Eye Mokka X’te de yerini almış. Sistem, trafik işaret takibi, şerit takip uyarısı, takip mesafesi göstergesi ve LED yansımalı uyarı göstergesi-RLAD ile ön çarpışma uyarı sistemlerini destekleyerek güvenli sürüş için uygun şartları yerine getiriyor.

DIŞTAN BAKINCA

Opel, “X” ile şekillendirdiği yeni tasarım ve marka stratejisi kapsamında, SUV ve Crossover gövde tipi arasındaki bir geçişi sembolize ediyor. Yeni Mokka X’in ön görünümüne baktığımızda markanın gelecek tasarım stratejisine ait önemli ayrıntıları fark etmek mümkün; kanat şekilli ön ızgara, çift kanat şeklinde LED gündüz farları gibi...  Tampon tasarımındaki değişiklik, motor kaputunun katlı şekli ve şişkin çamurluklarla uyumu aracın ön yüzüne fark edilir bir hava meydana getirmiş. Yani geçiş özeliklerini fazlasıyla taşıdığını söyleyebiliriz. Daha köşeli hale gelen farlar sportifliğe katkıyı arttırmış. Ayrıca, halojen farlara göre yüzde 30 daha fazla aydınlık sağlayan yeni adaptif LED farların 8 farklı aydınlatma moduna sahip olduğunu da belirtelim. 4275 mm uzunluk, 1781 mm genişlik ve 1658 mm yükseklik ebatlarına sahip aracın sahip aracın bagaj hacmi ise 356 litre. Arka koltukları yatırdığınızda bu alan 1372 litreye çıkabiliyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altında vazife gören 1.4 litrelik turbo benzinli motor 5600 d/d’de 140 HP güç üretirken 2200 d/d’den itibaren 245 Nm tork değeri sunuyor. 6 ileri kademeli otomatik şanzımanın geçişleri yumuşak ve sarsıntısız. Mokka X’in otomatik şanzımanı manuel kullanıma izin veriyor. Ancak manuel vites geçişleri vites kolunun tam üstünde yer alan + ve - tuşlarından yapılıyor. Bu tuşların çalışması içinse vites kolunun “M” modunda olmalı. Yani, D’deyken vitesi anlık olarak manuel kontrol edemiyorsunuz. Bu da kullanım keyfini azaltıyor. Mokka X’in yol tutuşu güvenli, direksiyon tepki hızı ve ses yalıtımı noktasında başarılı. Fabrika değerlerine göre ortalama  6.5 lt/100 km yakıt tüketimi mevcut olan Mokka X ile test süremiz boyunca elde ettiğimiz ortalama değer ise 8.7 lt/100 km oldu. Daha çok şehiriçi ve tırmanışta kullandığımızı da belirtelim. 

SONUÇ

Opel Mokka X, sınıfında daha dikkat çekici ve kemale ermiş bir görünüm arz ediyor. İç mekânı yeterince geniş. İşçilikte detaylar es geçilmemiş. 1.4 lt’lik motor biraz zorlanır gibi gözükse de tatmin edici bir performans sunuyor. Şehir merkezinden ayrılmam diyorsanız, 1.6 litrelik dizel motorunu tercih edebilirsiniz. 

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 1803
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı