"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Dizeller kıskansın!

22 Ocak 2018, Pazartesi
Başarılı motor seçeneği, dizelleri kıskandıran ve fabrika değerlerine çok yakın tüketim değeri ve MTV oranları göz önüne alındığında mantıklı bir tercih.

Skoda‘nın 1996 yılında ilk kez yollara çıkardığı modeli Octavia da, motor hacmi düşürme (downsizing) iklimine katıldı. Octavia, 1.2 TSI benzinli motorun yerine, yeni 3 silindirli 1.0 TSI DSG şanzıman kombinasyonlu ürünüyle tüketicinin karşısına çıktı aslında. Octavia, Türkiye’de dört farklı motor seçeneğiyle satışa sunuluyor. Kısacası bu haftaki test misafirimiz 3 silindirli 1.0 TSI motor ve DSG şanzımana sahip makyajlı Skoda Octavia.

Dıştan bakınca

Octavia modeli ilk olarak karşımıza 1996 yılında çıktı. 2004 yılında mk2 versiyonu ile geldi. 2013 yılında üçüncü jenerasyonu tanıtılan Octavia geçtiğimiz günlerde makyajlandı. Makyajla birlikte ön yüzü değişen Octavia’nın arkasında ise büyük bir değişiklik olmadı. Aslında bu değişimi sadece makyaj olarak açıklamak modele ve tasarımcılara haksızlık olur. Ön yüz bütünüyle yenilenmiş desek abartmış olmayız. 

Yenilenmeyle birlikte 2 parçalı bir yapıya bürünen far grubu tamamen LED teknolojisinin kullanılmasıyla performans olarak büyük bir gelişim ortaya konmuş. Bu da otomobilin bakışını daha iddialı ve şık bir hale getirmiş. Bakışların ve yüzünün değişmesindeki en önemli etkenlerden birisi de tampon tasarımında yaşanan değişim. Bu değişimle havalandırma ızgarası da daha belirgin hale getirilmiş, ön tasarımla bütünleşmiş. Arkada ise karartılmış arka farlar yerini alırken LED teknolojisi arka farlarda da kullanılmış. 

4670 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1461 mm yükseklik değerlerine sahip Octavia bagaj hacmi ile de SUV’larla yarışıyor. Octavia, kabin genişliğinin yanında 568 litre bagaj hacmiyle fazlasıyla dikkat çekiyor.

 İçten bakınca

Octavia’nın içine adım attığımızda ilk önce çift renkli ortam göze çarpıyor. Orta konsolun üst bölümleri koyu, diğer bölümler ise açık renkli. Açık renkli koltuklar ve döşemeler otomobilde ferah bir ortam sunuyor. Ayrıca, markanın diğer modellerinde ve VW Grubu araçlarda kullanılan ortak tasarım dili sizi karşılıyor. Octavia, sade ve ergonomi odaklı bir ortama sahip.

Orta konsolda tamamen yeni, 9.2 inç genişliğinde dokunmatik bir Infotainment ekran göze çarpıyor. İç mekâna oldukça teknolojik bir hava veren büyük yeni ekran Style donanımında standart olarak geliyor. Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü olan Infotainment ekran çok hassas ve kolay bir kullanıma sahip. Bu kadar geniş bir ekran varken geri görüş kamerasının olmaması ise bir eksiklik denilebilir. 

Makyajla birlikte gelen iç ambiyans ışıkları hoş bir ortam oluştururken, sadeliğe katkı anlamında mekanik el freninin yerine otomatik el freni tercih edilmeliydi.

AndroidAuto ve AppleCarPlay desteğine de sahip olan ekranda aracın birçok ayarı yapılabiliyor. 

İç mekânda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi gayet iyi. Octavia’nın kalite hissi yüksek iç mekânında özellikle koltuklar hem kalite hem de malzeme olarak çok iyi. Uzun yolculuklarda insanı yormayacak şekilde düşünülmüş. İyi baş mesafesi sunan Octavia arka koltuklarda oturan içinde cömert bir diz mesafesine sahip.

Torpido gözü işinizi görür ve soğutulabilir özellikte. İleri-geri kaydırılabilen, yükseklik ayarı bulunan ve benim araçlarda en sevdiğim kısımlardan olan kol dayamanın altında da bir saklama alanı mevcut.

Motor ve performans

Skoda Octavia kaputunun altında üç silindirli, 1.0 litre hacimli turbo benzinli bir ünite taşıyordu. Bu ünite 5500 d/d’de 115 Hp güç ve 2000-3500 d/d’de 200 Nm tork değeri sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10 saniyede tamamlarken, 202 km/s maksimum hıza ulaşıyor. DSG şanzımanla kombine edilmiş ve iyi bir uyum yakalayan motor, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.5 litre yakıt tüketiyor. Testimiz boyunca bizim elde etiğimiz değer ise 4.9 lt/100 km oldu. Daha çok şehir içinde kullandığımız araç için oldukça iyi bir değer. Bir de benzinli olduğunu düşünürseniz. Dizeller kıskansa haklılar! Kısacası, biraz daha dikkatle fabrika verilerini yakalamak mümkün gözüküyor.  Makyajla birlikte Octavia’daki en büyük yenilik motor cephesinde oldu. 1.0 lt, üç silindirli yeni motor şehiriçinde atikliğiyle bir problem yaşatmıyor. Yalnızca ilk kalkışta tepkisi biraz az kalıyor. Hızlanmasında ise bir sıkıntı yaşamıyor. Motorunun küçüçk olduğuna bakmayın! Yüksek hızlara çok zorlanmadan çıkıyor motor boyutuna göre büyük iş çıkarıyor. Öyle ki, 1.0 litrelik bir motor kullandığınızı bile unutabiliyorsunuz.

Netice olarak, başarılı motor seçeneği, dizelleri kıskandıran ve fabrika değerlerine çok yakın tüketim değeri ve MTV oranları göz önüne alındığında mantıklı bir tercih olarak önünüzde dursun.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

[email protected].

Okunma Sayısı: 6786
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı