"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Doblo’dan Pratico’ya

20 Ağustos 2018, Pazartesi 00:11
İç mekanı birebir Fiat Doblo olan araCA, BİR tonluk yük taşıyan bir kasa eklenince Pratico olarak hizmet veriyor.

Fiat Ticarî araçlar yıllardır özellikle esnafın yükünü başarıyla çekiyor. Kullanışlılığı ve ekonomik olması bakımından herkesin beğenisini kazanan Fiat Ticarîler’den biri olan Pratico 1.6 Multijet Plus bu haftaki test misafirimiz oldu.

DIŞTAN BAKINCA

Pratico’nun ön kısmı Doblo ile birebir benzer görünüyor. Pratico iki kasa alternatifli olarak alınabiliyor. Sadece şasili alabileceğiniz gibi kasalı olarak da tercih edebiliyorsunuz. Ancak kasalı versiyon için ek harcama yapmanız gerekiyor. Test aracımız kasalı olan modeldi. Haliyle arka kısımda kasayı görüyoruz. Kasanın sağında ve solunda yer alan iniş çıkış basamakları büyük kolaylık sağlıyor. Kasanın kollarını açmak da oldukça pratik ve rahat. Her kapak açılabildiği için yükleme işlemlerinde zorluk yaşanmıyor. Pratico’nun 1 tonlık taşıma kapasitesi olduğunu da belirtelim.

İÇTEN BAKINCA

İç mekâna adım attığımızda yine Doblo ile bir benzerlik görüyoruz. İçeride sert malzemenin kullanılması sağlamlığa vurgu yapıyor. Orta konsolda yer alan müzik sistemi çok rahat kullanılıyor. Konsolun üst kısmında bulunan hafif derinleştirilmiş kısma günlük dosyalarınızı koyabilirsiniz. Tavanda da daha büyük dosyaları saklayabileceğiniz alan mevcut. Ayrıca kapı içlerindeki eşya gözleri de pratiklik sağlıyor. 

MOTOR VE PERFORMANS

Pratico’nun kaputunun altında 1.6 litrelik dizel bir motor yer alıyor. 120 HP güç ve 320 Nm tork üreten bu motor Fiat tarafından yıllardır kullanılıyor. Araç 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilmiş ve 0-100 hızlanmasını 13.4 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı 149 km/s. Alt devirdeki yüksek torkun avantajını multijet motor iyi kullanıyor. Sakin kullanımlarda ekonomikliğini gösteren motor yüksek devirden pek hoşlanmıyor. Fabrika verilerinde 5.8 lt/100 km olan ortalama yakıt tüketim değerini testimiz boyunca 7.7 lt/100 km olarak kaydettik. Otobandaki yüksek devirli kullanımın bunda etkili olduğunu belirtmek gerek. Motor sesini içeriden fazla duyuyorsunuz, ancak yalıtım noktasında başarılı. Süspansiyonlar sertliğiyle beraber bozuk zeminlerde konfordan çok da çalmıyor. Kısacası yük taşıyanlar için hem ekonomik hem de fiyat olarak uygun bir araç olduğunu belirtelim. Dolu bir aracı 94 bin lira civarında bir fiyatla alabiliyorsunuz. 

Kısacası bu sınıfta pek rakibi olmayan Pratiko’yu tek kabinli pick up’lara göre oldukça uygun bir fiyata alabilirsiniz. Yakıtta ekonomik oluşunun büyük avantaj sağlayacağını söylemek de abes zaten.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

otohavadis@gmail.com.

Okunma Sayısı: 792
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı