"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Doğuştan hibrit IONIQ Türkiye’de

10 Temmuz 2017, Pazartesi
Hyundai, bütün zamanların en teknolojik ve en yenilikçi hibrit teknolojisine imzasını atarak IONIQ Hybrid modelini Türkiye’de satışa sundu.

Hyundai IONIQ, elektrikli (EV), Plug-in Hybrid (PHEV) ve Hybrid (HEV) motorun sadece tek bir gövdede buluştuğu dünyadaki ilk otomobil olma özelliğine sahip.

Doğrudan benzinli veya dizel herhangi başka bir versiyonu olmadan doğuştan hibrit olarak üretilen Hyundai IONIQ, tamamen yeni bir otomobil olarak Hyundai’nin Türkiye’deki zengin model gamına iddialı bir şekilde katılıyor. Yeni bir platform ve esnek motor özellikleri sayesinde eğlenceli bir sürüş sağlayan IONIQ, geleceğe yönelik etkileyici tasarımıyla Hyundai’nin geleneksel çizgilerine bambaşka bir bakış açısı da getiriyor. IONIQ Hybrid, sınıf liderliğini hedeflediğinden yakıt verimliliği haricinde konforlu iç mekânı, çekici tasarımı, eğlenceli sürüş özellikleri ve üst düzey donanımlarıyla da öne çıkıyor.

MOTORLAR

IONIQ Hybrid, yeni geliştirilen 1.6 GDI, dört silindirli Kappa benzinli motora sahip. Fakat bu benzinli motora ek olarak son teknoloji Lityum-İyon Polimer pil ile beslenen 43,5 beygirlik bir elektrik motoru daha bulunuyor. Her iki motorun birleşmesiyle toplam 141 beygir güç üreten IONIQ, 265 Nm toplam maksimum tork değerine de sahip. Yeni geliştirilen ve yüzde 96 güç transfer verimliliği ile sınıfında en üst seviyede konfor sunan çift kavramalı 6 ileri DCT şanzımanla donatılan otomobil, oldukça iyi bir yakıt ekonomisi sağlarken aynı zamanda keyifli bir sürüş vaad ediyor. Klasik hibritlerdeki CVT şanzımanın aksine çok daha gerçek bir performans ve sürüş hissi veren 6 ileri DCT, sport sürüş moduna da sahip.

IONIQ Hybrid, fastback formuyla da dikkat çekiyor. Hava akışını yönetmek için geliştirilen tasarımı sayesinde sınıfındaki en aerodinamik otomobillerinden biri olarak öne çıkıyor. Sadece 0.24 gibi olağanüstü bir Cd değeri sunabilen otomobil, bunu aktif ve pasif aero özellikleriyle birleştiriyor.

TEKNOLOJİ

Müşterilerinin çeşitli hayat tarzlarına uygun olarak geliştirilen IONIQ, akıllı telefon kullanıcılarının büyük çoğunluğu için Catering, Apple CarPlay ve Android Auto dahil olmak üzere bir çok gelişmiş konfor, rahatlık, güvenlik bağlantı özelliklerini bir arada sunuyor. 7-inç TFT bilgi ekranıyla takip edilebilen hibrit sisteminin yanı sıra multimedya ünitesi de kokpitteki bu teknolojik ekrandan yönetilebiliyor. Ayrıca 8 inç navigasyon ve bilgi eğlence sistemi de sunan otomobilde kablosuz şarj özelliği de bulunuyor.

Yüksek teknoloji ışığında üretilen Hyundai IONIQ, yenilikçi ve geleceğe yönelik aktif ve pasif güvenlik özellikleriyle de sürücü ve yolculara maksimum koruma sağlıyor. Arka Çapraz Trafik Uyarısı ile Acil Fren, Şerit Takip/Ayrılış Uyarı ve Kör Nokta Algılama sistemleriyle herhangi bir muhtemel kazayı önlemek için sürücüsüne yardımcı oluyor. Gövdesinin yüzde 53’ü gelişmiş yüksek mukavemetli çelikten üretilen otomobil, ayrıca sürücü için yerleştirilen diz hava yastığı ile birlikte yedi hava yastığını donanım listesinde bulunduruyor.

DONANIM VE FİYAT

Hyundai IONIQ Hybrid, Türkiye’de iki farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Elite Plus DCT 123.900 TL, daha donanımlı ve daha üst düzey özelliklere sahip Progressive Pack donanım seviyesine sahip IONIQ Hybrid ise 149.900 TL’lik etikete sahip.

HEDEF 500 ADET

Hyundai Assan Genel Müdürü Önder Göker, İstanbul’da gerçekleştirilen basın lansmanında “Geleceğin teknolojileri artık alternatif yakıtlı otomobiller. Hyundai olarak bizler de hibrit segmentine son derece kaliteli ve bir o kadar iddialı bir modelle giriş yapıyoruz. Hyundai IONIQ Hybrid, hem segmentinin hem de markamızın en şık ve estetik modellerinden. Bu sebeple heyecan verici tasarıma ve üstün hibrit teknolojisine sahip IONIQ modelimizden 500 adet satmayı hedefliyoruz” dedi. 

Bir bakışta Hyundai IONIQ Hybrid

 

•Dünyanın tek gövdede 3 farklı elektrikli sürüş kombinasyonu sunan ilk otomobili.

•Yüzde 53,5 oranındaki ultra yüksek dayanımlı çelik.

•7 havayastığı.

•Ağırlığı çeliğe göre 12,6 kg azaltılan üstün özellikli alüminyum kaput ve bagaj kapağı. 

•0.24 Cd hava direnç katsayısına sahip gövde.

•Euro Ncap’ten 5 yıldız (son kriterlere göre).

•Red Dot Yılın Tasarım ödülü.

•Dört farklı gövde rengi seçeneği (mavi, beyaz, gümüş gri, manyetik gri)

•Geniş ve kullanışlı 443 litre bagaj hacmi

•Ortalama 3.9 litre yakıt tüketimi

•Çift kavramalı 6 ileri 

DCT şanzıman

LANSMAN: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 900
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı