"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Duruşu her zaman farklı

30 Mart 2015, Pazartesi
Alfa Romeo Giulietta, 1.4 turbo şarjlı motora ve TCT adı verilen şanzımana sahip. Dikkatlerden kaçmayan göz alıcı kırmızı rengi, ilâve lüks spor paketi ile test misafirimiz oldu.

Giulietta, İtalyan Alfa Romeo ailesine 50’li yılların ortasında katıldı. 1985’te adı kullanılmaktan vazgeçilen Romeo, 2010’da karşımıza beş kapılı bir hatchback olarak çıkıverdi. 2014 senesinde ufak bir operasyon geçiren Giulietta, tazelenerek geldi.

DIŞTAN İÇE

Dış kısım ilgi çekmeyecek gibi değil. Zaten piyasadaki bir çok araca nazaran tasarımı farklı zira. “Ben ‘Alfa Romeo’yum kardeşim, tabiî ki farklı olacağım” havasına sahip! Bunu da her köşesiyle ifade ediyor. 

Önde dikine yerleştirilmiş kocaman krom ızgara, gündüz ledleri bulunan mercekli farları, agresif ve dinamik tasarımlı ön tamponu dikkat çekerken, sportif ve kızgın bir görünüm arz ediyor. Az biraz şişkinleştirilmiş çamurluklar ile arka tarafa doğru devam ediyor. Burada ledli stoplar ile bir araya gelince çekici tasarımın şahikasına ulaşıyor adeta. Giulietta, spoylerin de tasarıma dahil olması ile “benim başka bir eklentiye” ihtiyacım yok, diyor. 17” boyutundaki jantların yanında egzost çıkışı ile birlikte hız, güç ve çekicilik üçlüsü biraraya geliyor. Kısacası Giulietta’da spor bir İtalyan arabasında tasarım anlamında olması gereken öğeleri rahatlıkla bulu-yorsunuz. 

İçeriye adım attığınızda deri döşemeli, ısıtmalı ve bel destekli koltuğa kendinizi bırakıyorsunuz. Ve koltuk vücudunuz tam anlamıyla sarıp kavrıyor. Başınızı biraz kaldırdığınızda panaromik cam tavanı görüyorsunuz. Bu, iç mekâna genişlik ve aynı zamanda bir hava katıyor. Direksiyon simidi elinize uygun, derisi ve kırmızı dikişleri iç mekâna uyum sağlıyor. Ayrıca sürüşte sportiflik hissiyatı katsayısını arttırıyor. 

Yuvarlak klima kontrollerinin tasarımı hoş ve kullanımı rahat. Kadranlar yine tasarım anlamında dikkat çekici öğelerden ve okunabilirliği yüksek. Ön torpidodaki ve diğer kısımdaki plastik kaplama kalitesi sanki daha iyi olabilirdi. 

Multimedya yenilenmiş ve kullanımı gayet pratik. Dokunmatik özelliği başarılı, ekran kalitesi güzel. Yol bilgisayarı ve ses sistemi dokunmatik ekrana alınmış. Vitesin ön bölümünde sürüş stili seçim butonu DNA., USB ve Aux girişleriyle park sensörleri ve Start-Stop butonları yer alıyor. Hem vites kolu hem de el freni körükleri deri kaplanan aracın, el freninin yanında iki adet bardaklık da mevcut. 

MOTOR VE PERFORMANS

Giulietta’nın kaputunun altında 170 beygirlik, 250 nm tork üreten 1.4 litrelik turbo beslemeli motor mevcut ve bu motor çift kavramalı TCT şanzıman ile birleştirilmiş. 6 ileri vitesli şanzıman sarsıntısız geçişleri hissettirmezken viteslerin manuel değişimine de izin veriyor. Motor hacmine göre iyi değerlere sahip ve her viteste koltuğunuza iyice sarılıyorsunuz. Hızlanma değerleri yüksek torkunun yardımıyla ortaya çıkan hızlanma değerleri tatmin edici ancak sür’at noktasında biraz zayıf kalıyor desek, yanlış olmaz. 

Motor sesi sportif bir hava katarken, TCT şanzımanda aşılması gereken bazı dezavantajlı durumlar olduğunu söyleyebiliriz. Şehiriçi park manevralarında geçiş için biraz bekleme süresi gerekiyor. Ayrıca performanslı kullanımda vites küçülttüğünüzde araç biraz devire boğuluyor sanki. Diğer taraftan devir arttırma isteği ve hızlanırken vites değişimleri ise oldukça başarılı diyebiliriz. 

Şehirçi trafiğinde 10.0 lt/100 km’lik değerleri görmeniz mümkün. Şehirdışına çıktığınızda ise sağ ayağınız yerinde durmak istemiyor adeta! Burada ise 6.0 lt/100km’lik değerleri yakalayabilirsiniz, ama gaz pedalını agresif kullanmamak şartıyla... Biraz performanslı bir kullanımda ise 11-12’lik değerleri çıkmak haydi haydi mümkün. Test sürüşümüzde elde ettiğimiz ortalama değer ise 7.4 lt/100 km oldu. 

KARAKTERİ DNA’SINDA SAKLI

Otomobilin en büyük özelliklerinden biri DNA modu ve Q2 denilen kilitli diferansiyal bulunması. DNA modu, Dynamic/Normal/All Weather olmak üzere 3 mod anlamına geliyor.  All weather (A) modu günlük kullanım için tasarlanmış. Bu, daha ağır direksiyon tepkileri, daha konforlu süspansiyon ve daha yumuşak bir motor anlamına geliyor. Normal (N) modu ise biraz daha canlı ve sportif karakteri ifade ediyor. Ancak yine her şeyin gidişatı otomobilin tabiatına göre gerçekleşiyor. Dynamic (D) modunda her şey bir anda değişiyor. Yerinde duramayan bir boğa gibi kendini ileri atmak istiyor. D modunda motor 170 beygirlik gücünün hepsini ayağınızın altına seriyor. Direksiyon tepkileri ve süspansiyon tamamen farklılaşıyor. Motordan güzel nağmeler eşliğinde rüzgâr bloklarının içine dalıp çıkarak koridorlar açıyorsunuz. Giulietta önden biraz kayma eğilimi gösteriyor ama Q2 denilen özellik bu anda devreye giriyor. Q2, bildiğimiz kilitli diferansiyel ve önden çekişli bir aracın yol tutuşunu maksimuma çıkartıyor. Hız konusunda iddialı olan araçta haliyle frenlerin sağlam olması gerekiyor. Fren pedalına dokunmanızla otomobilin ön tarafının yola yakınlaşması bir oluyor. Ani frenlerde dörtlü flaşörlerin anında yanması ve aracın yerinde çakılı kalması başarılı. Sert süspansiyon sistemi yoldaki çukur ve engebeleri iyi absorbe ediyor. Haliyle sürüş konfornua katkı sağlıyor. 

NETİCE

Küçük hacmine göre yüksek beygir ve tork sunan İtalyan Alfa Romeo Giulietta sınıfında kendine özgü ve dikkat çeken tasarıma sahip olması ile ön plana çıkıyor. Kırmızı ise oldukça yakışıyor. DNA & Q2 özellikleri ile sportmen sürücülerin ilgisini çekeceği muhakkak. Gayet tatmin edici donanımı ile satın alınması için tek bir dezavantajı fiyatı olsa gerek... Tanıtıldığı gün markanın sportif tarihini yansıtan modellerden birisi haline gelen Giulietta, sağladığı konforun yanında sunulan sürüş zevkinde de payı olan şanzımanı ilerleyen yıllarda Fiat grubunun diğer markalarında da görecek olmak iyi gelecek...

TEKNİK ÖZELLİKLER:

MOTOR

Motor: 1368 litre, 4 silindir

Max. devir : 170 bg 5500 d/d 

Max. tork: 250 Nm 2250 d/d

Hızlanma 0-100 km/s: 7.8 sn

Son hız: 218 km/s

BOYUTLAR

Uzunluk: 4.351 mm

Genişlik: 1.798 mm 

Yükseklik: 1.465 mm 

Aks mesafesi: 2.634 mm

Bagaj: 350/1045 lt

TÜKETİM

Şehiriçi: 7,8 lt/100 km

Şehirdışı: 4,6 lt/100 km

Ortalama: 5,8 lt/100 km

Test ortalama: 7.4 lt/100 km

CO2 emisyonu : 119 gr/km

Test Sürüşü: Recep Bozdağ / [email protected]

Okunma Sayısı: 1489
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı