"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Ekonomik çevreci

15 Ocak 2018, Pazartesi
Hyundai Ioniq, hibrit teknolojisiyle düşük yakıt tüketiminin yanında çevreci özelliğini ortaya koyuyor.

Güney Koreli Hyundai, otomotiv dünyasının en hızlı gelişen markalarından biri olarak dikkat çekiyor. Bu bağlamda, yenilikçi ve teknolojik hibrit dünyasına Ioniq ile bu sınıfa iddialı bir giriş yaptı. Bunu ise benzinli bir motorla gerçekleştirdi. Kısacası bu haftaki test misafirimiz, Hyundai’nin dünyada bir ilk olarak 3 motoru aynı araçta buluşturan Hyundai Ioniq modelinin 1.6 litre benzinli hibrit versiyonu oldu. Ioniq, model ailesinin ismi ve Hyundai bu araçta aslında 3 farklı alternatif sunuyor. Bu ailede tamamen “elektrikli”, “şarj edilebilen plug-in hibrit” ve test ettiğimiz “hibrit” versiyon yer alıyor. Ioniq, hibrit teknolojisiyle ekonomik ve çevreci bir hayat sunuyor. 

DIŞTAN BAKINCA

Hyundai Accent Blue ile tasarımda gelişim yolculuğuna başlayan markanın artık oturtmuş bir marka yüzü mevcut. Bu yeni tasarımın merkezinde altıgen formlu radyatör ızgaraları bulunuyor.

Tamponda da köşeli yapı kullanılmış olması gözden kaçmıyor. Aracın gündüz farları otomobile farklılık katmış. Alışılmış far grubundaki LED şerit görsel anlamda otomobilin şıklığına katkıda bulunmuş. Gündüz aydınlatmaları ise sis farlarının olduğu kısımda nokta nokta LED’ler şeklinde yer alıyor. Ioniq modeli, sedan-hatchback bir karışımı gibi ve yollarda hemen dikkat çekiyor. Bagaj çıkıntısı mevcut olmakla birlikte bagaj kapağı hatchback gibi camla birlikte hareket ediyor. Aracın genelinde kullanılan şişkin detaylar sportifliğine katkı verirken, alüminyum tarzlı kaplamalar da şıklığını arttırıyor. 

İÇTEN BAKINCA

Ioniq’in içine adım attığımızda bizi diğer Hyundai modellerine benzer tasarım detayları karşılıyor bizi. Ancak gösterge tablolarının daha farklı olduğunu hemen fark ediyorsunuz. Spor direksiyona sahip Ioniq’te iki versiyonlu bir gösterge tablosu farklı bilgiler verecek şekilde dizayn edilmiş.

Normal kullanımda klâsik bir hız göstergesi olan ekran, vitesi manuel konuma aldığınızda şekil değiştirip devir göstergesi ve ortada dijital bir hız göstergesine bürünüyor. Sol tarafta aracın kullanım durumuna göre Charge, Eco ve Power göstergesi yer alıyor. Sağ tarafta ise pilin şarj durumunu görüyorsunuz. Yol bilgisayarı da buradaki ekrandan takip ediliyor. Gösterge tablosu okunaklı ve kullanımı oldukça kolay. Konsolun ortasında, dokunma hissi ve menü geçiş hızı başarılı 8 inçlik bir dokunmatik ekran mevcut. AppleCarPlay, Android Auto yazılımların destekleyen ekran, hem navigasyon hem de geri görüş kamerası olarak da görev yapabiliyor.

İçeride kullanılan malzemeler Ioniq’in çevreci yönüne vurgu yapıyor. Kapı içlerinde kullanılan yumuşak malzemenin üretiminde yüzde 25 oranında şeker kamışı kullanılmış. Ön konsolda kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi başarılı. Ioniq’te ön koltuk ısıtma-soğutma ve direksiyon ısıtma özelliği mevcut. Deri kaplı koltuklar elektrik ayarlı ve 2 hafızalı. Ioniq, önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesinde bir sorun yaşatmadığını da belirtelim. Unutmadan, 470 mm uzunluk, 1820 mm genişlik ve 1450 mm yükseklik değerlerine sahip Hyundai Ioniq’in bagaj hacmi 443 litre.

MOTOR VE PERFORMANS

Hyundai’nin bu model sınıfında 3 farklı alternatif sunduğunu yukarıda belirtmiştik.   Hyundai Ioniq hibritte ise klasik benzinli bir motor kullanıyor. Bu motor Kappa ailesine mensup. 1.6 litre hacminde ve 5700 d/d’de 105 HP güç, 4000 d/d’de 147 Nm tork üretiyor. Motor direkt enjeksiyon sistemine de sahip. Bu motora eşlik edense bir elektrikli motor. Bu motorda 43.5 HP’lik bir güç üretiyor. Her iki motorun birlikte çalışmasıyla toplamda 141 HP güç ede ediliyor. Bu motorların güçleri 6 ileri çift kavramalı otomatik şanzıman DCT ile ön tekerleklere iletiyor.

Elektrikli motor 120 km/s hıza kadar devrede olabiliyor. Hyundai Ioniq  –100 km/s hızlanmasını 11.1 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı ise 185 km/s. Fabrika verilerine göre 100 km’deki ortalama tüketim değeri ise 3.9 litre. Testimiz boyunca elde ettiğimiz değer ise, 5.0 lt/100 km oldu. Bu netice ise  dizelleri kıskandırmaya yetiyor.

Araç çalıştırıldığında öncelikle elektrikli motor devreye giriyor ve sessizliğin tadını çıkartmaya başlıyorsunuz. Bunun oldukça keyifli olduğunun altını özellikle çizmek gerekli. Gaz pedalına sert basmadığınızda elektrik motoruyla sessizce ilerlemeye başlayan Ioniq gerektiğinde benzinli motoru çok hızlı bir şekilde devreye alıyor ve otomobilin her zaman devamlı bir güce sahip olmasını sağlıyor. Her iki motorun devreye girişini hem sesten hem de iki ayrı ekrandan takip etmek mümkün. 

Fren yapıldığında ya da gazdan ayak çekildiğinde araç pillerini şarj ediyor. Performansa ihtiyaç olduğunda veya pillerin şarjı azaldığında benzinli motor devreye giriyor. Hibrit otomobillerin sırrı benzinli motoru minimum, elektrikli motoru maksimum kullanımında. Ayrıca frene çok basmak yerine aracın şarj sistemi ile yavaşlamasını sağlamak gerekiyor. Bunu yapabilirseniz araç gerçekten ekonomik ve aynı zamanda çevreci olduğunu ispatlıyor.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

[email protected].

Okunma Sayısı: 2347
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı