"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hızlı ve güvenli

07 Mayıs 2018, Pazartesi 00:48
Tasarım ve kullanım bakımından sevdiğim bir otomobil olan Yeni Peugeot, 308 sportmen olduğu kadar, sistemlerinin yardımıyla da oldukça güvenli.

Peugeot 308 tasarım ve kullanım bakımından sevdiğim bir otomobildir. 308, son makyajla kendine yeni bir yüz edindi. Makyajdan önceki halinde biraz eleştiriye muhatap olan ön yüzü yeni formuyla kendini buldu. İşbu dinamik form, 308’i daha sportif ve dikkat çekici hale getirdi. İsterseniz, internetinizi açıp bir önceki versiyonla karşılaştırabilirsiniz. 

DIŞTAN BAKINCA

308’de motor kaputu aslan logosunun yer aldığı dikey konumlu ön ızgara ile bütünleşmiş. Dinamik bir görüntü yakalanmasını sağlayan ön tamponun köşeli hatlarının altında üç parçadan oluşan hava girişleri eşlik buna eşlik ediyor. Ayrıca bu bölümde sis lambaları yuvarlak yerine artık dikdörtgen. Gündüz LED’leri de ışığıyla dikkat çekiyor.Arka kısımda stoplardaki aslan pençesini görmesek olmaz! Egzoz çıkışında bulunan krom öğeler fazlasıyla göze çarpıyor. Özetle yeni 308 daha sportif ve dinamik bir hale bürünerek rekabette geri kalmamış.

İÇTEN BAKINCA

Peugeot 308’in içine adım attığımızda sade tasarım hemen dikkat çekiyor. Zira birçok fonksiyon SMEG+ ekrandan kontrol edilir hale getirilmiş olması bunun sebebi. Önde kullanılan malzemeler yumuşak ve dolgun. Gösterge panellerine 208’den aşinayız. Gösterge panelleri rahat okunur duruma gelmiş. Gösterge panelinde göze çarpan nokta devir saati. Normalde soldan başlamak yerine sağdan başlıyor. Orta konsolda yer alan ekran navigasyon, geri görüş kamerası, havalandırma, araç bilgileri ve multimedya noktasında işlev görüyor. Ekran büyüklüğü ve dokunmatik özelliği gayet iyi. Cam tavan ortamı ferah kılıyor. İç mekânda değişiklik olmaması negatif puan olarak hanesine yazılıyor. 4253 mm uzunluğa, 1804 mm genişliğe, 1472 mm yüksekliğe sahip Peugeot 308’de dört kişi için yeterli hayat alanı mevcut.

MOTOR VE PERFORMANS

308’in 2018 modeli ülkemizde 4 farklı güçte iki motor tercihi ile sunuluyor. Benzinli ünite 1.2 litrelik turbo beslemeli ve 110 HP ile 130 HP güç üretirken, 1.6 litrelik dizel 100 HP ve 120 HP güç üretiyor. Bizim test misafirimiz ise 1.6 litre turbo dizel versiyonuydu. Söz konusu motor 3500d/d’de 120 HP güç, 1750 d/d’de ise 300 Nm tork üretiyor. 6 ileri tam otomatik şanzıman ile kombine edilen bu ünite 0-100 km/s hızlanmasını 9.5 saniyede tamamlarken maksimum hızı 193 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama 3.7 lt/100 km tüketime sahip. Testimiz süresince elde ettiğimiz değer ise 5.4 lt/100 km oldu. Alt devirlerde hafiften zorlanan motor üst devirlerde ‘ben burdayım’ diyerek gücünü ortaya koyuyor. Vites geçişleri hissedilmemesi konforu arttırıyor. Motor şanzıman uyumu gayet iyi ve hızlanma isteği sınıfından aşağı kalmıyor. Hele Sport tuşuna basıldığında ise şanzıman ve direksiyon tepkileri ile başka bir 308 ortaya çıkıyor. Bir de sesi var ki, duymanız lâzım...

 

Orta sertlikte süspansiyonların mevcut olduğu 308, rüzgâr ve yol sesi konusunda oldukça başarılı. Üst devirlerde motor sesi içeri yansısa da rahatsız etmiyor. Beğendiğim direksiyon simidi ele oturuyor ve performanslı kulanımı destekliyor. Sport modunda da tepkiler fazlasıyla hızlı ve haliyle sürücüye güven veriyor. Ayrıca şasinin özelliği nedeniyle virajlarda yana yatmalar da minimum seviyede. Son güvenlik testinden yetişkin yolcu güvenliğinde yüzde 92, çocuk yolcu güvenliğinde yüzde 79, yaya güvenliği yüzde 64 ve güvenlik yardımcılarından ise yüzde 81 başarılı oldu. Kısacası Peugeot 308 sportmen olduğu kadar da sistemlerinin yardımıyla oldukça güvenli.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

otohavadis@gmail.com.

Okunma Sayısı: 1123
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı