"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İddialı ‘Efsane’

15 Mayıs 2017, Pazartesi
Yeni Megane Sedan tasarım, motor-şanzıman uyumu ve zengin donanım yelpazesi ile her ihtiyaca cevap verebilecek bir ürün gamı sunuyor. Haliyle sınıfında güçlü rakiplerine karşı liderliğin en güçlü adaylarından biri olarak karşımızı çıkıyor.

“Efsane” olarak bilinen Megane Sedan’ı anlatmaya ‘Türkiye’de Yılın Otomobili’ olmasından başlamak yerinde olur. Bodrum’da düzenlenen lansmanına da katıldığımız Megane’ı orada test edince ‘olmuş’ cümlesini bir kenara yazmıştım. Kısacası, bu haftaki test misafirimiz, Nisan ayı içinde üyesi olduğumuz Otomotiv Gazetecileri Derneği (OGD) tarafından “Türkiye’de Yılın Otomobili” seçilen Renault Megan Sedan’ın 1.6 lt dCi motor ve EDC şanzımanlı Icon donanımlı versiyonu idi. Test ettiğimiz günlerde ise henüz finalist statüsündeydi. Oylama öncesi İstanbul Park’ta da kullandığımız Megane Sedan ödülü hak etmişti. Sadece Bursa’da üretilip dünyaya gönderilen Megane Sedan; sahip olduğu tasarımı, sürücü ve yolcular için konforu, teknolojileri ve sürüş özellikleri ile sınıfında iddialı olduğunu bir kez daha hatırlatalım.

DIŞTAN BAKINCA

Renault’un yeni modellerinde kullanılan ön ızgara, ön farlar, dev marka logosu ve arka stop grubu bir imza oldu. Megane Sedan’da da ön ve arka yüzünde fark oluşturan yeni LED ışık imzası ve dinamik tasarımı markanın yeni tasarım felsefesini başarılı bir şekilde ortaya koyan dikkat çekici bir tasarıma sahip oldu. Önden bakınca elmas kesimli büyük marka logosu, çamurluk üzerinden öne eğilmiş C harfini andıran LED gündüz farları dikkat çekiyor. Özellikle ızgaranın boyutları önden araca daha iri ve kaslı bir görüntü kazandırmış. Megane Sedan’a arkadan bakınca Megane Hatchback ve Talisman ile benzer bir tasarım göze çarpıyor. Özellikle gece sürüşlerinde arkadaki kırmızı LED yatay çizgi “Ben Renault”um diyor ve dolayısıyla markanın kimliğini de ortaya koymuş oluyor. Megan Sedan da daha kısa bagaj kapağı tasarım trendine uymuş. Eller serbest şekilde açılabilen bagaj kapağının kullanılması yerinde olmuş. 4632 mm uzunluk, 1814 mm genişlik ve 1443 mm yükseklik değerlerine sahip Megane Sedan’ın bagaj hacminin ise 503 litre olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

İÇTEN BAKINCA

Yeni Megane Sedan’ın kokpitindeki konsol donanım seviyesine göre farklılık gösterebiliyor. Ama genel olarak dış tasarımdaki şıklık içeriye de yansımış. Modern ve ergonomik yapıdaki konsol, Icon donanım seviyesine sahip test aracımızda R-Link 2’nin 8.7 inçlik renkli ve dokunmatik multimedya ekran mevcuttu. Dev gibi diyebileceğimiz ekran dik konumlandırılmış ve bu sayede aracın hemen her özelliğini kumanda etmeyi sağlıyor. Kullanımı da kolay olan dokunmatik ekran otomobilin en sevdiğim kısmı oldu. İçeride kullanılan malzeme ve işçilik kalitesine diyecek bir şey yok. Zira aracın kalitesini yansıtıyordu. Yeni Megane Sedan’da ana gösterge panelinde de dijital teknoloji kullanılmış. Ekranını izlemek noktasında bir sıkıntı yaşanmıyor. Elektronik el frenine yer verilerek alan elde edilmiş. Eşya gözü ve bardaklık sayısı yeterli düzeyde. Ana gösterge tablosunda kullanılan TFT ekrandan bilgiler kolaylıkla takip edilebiliyor. Aracın koltukları rahat, görüş açıları gayet geniş. Head-Up hız takip özelliğini söylemeyi unutmayalım. Vites kolunun hemen ilerisinde 2 adet USB, 1 adet AUX ve 1 adet 12 V çakmak girişine de ev sahipliği yapan küçük bir eşya gözü bulunuyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altındaki 1.6 litrelik dizel motor 4000 d/d’de 130 Hp güç ve 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen motor 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlarken, 201 km/s maksimum hız değeri sunuyor. Megane Sedan, genel anlamda dengeli bir sürüş yapısına sahip. Üç kollu direksiyonun tepkileri oldukça başarılı. Maksimum hız ve ara hızlanmalarda sürücüsünü üzmeyen Megane Sedan’ın yalıtımı yerini aldığı Fluence’e göre fazlasıyla geliştirilmiş. Yüksek hızlarda yol ve rüzgâr sesini rahatsız etmeyecek düzeyde kabine alması ise gayet olağan. 

Fabrika verilerine göre 4.4 lt/100 km ortalama tüketim değerine sahip Megane Sedan’da, testimiz süresince elde ettiğimiz ortalama rakam 6.9 lt/100 km oldu. Ee! Biraz performanslı kullanınca... Tabiîki normal bir kullanımda bu değeri yakalamak mümkün olabilir.

Gelelim Megane Sedan’ın en hoş özelliğine. Otomobilimiz Sport, Eco, Personal, Comfort ve Neutral olmak üzere 5 farklı sürüş modu imkânı tanıyor. Bu Multi-Sense sistemiyle ruh haline uygun sürüş modunu elinizin altındaki kısayol tuşuyla anında seçip her gün farklı bir sürüş tecrübesi yaşamak mümkün. Ortam aydınlatması ve gösterge tablosu konfigürasyonu seçilen moda göre kendini anında adapte ediyor.

Sport moduyla motor tepkisini ayarlıyor, Eco moduyla yakıt tasarrufu sağlıyor, Comfort moduyla direksiyonu yumuşatıyor. İşte burada masajlı sürücü koltuğu devreye giriyor. Personal modda sürücünün isteğine göre konfigürasyon yapma imkânı sağlıyor. Herhangi bir mod seçilmediğinde Neutral modda kalıyor. Hız sabitleme-sınırlama sistemlerinin açma-kapama butonu da hemen kısayol tuşunun olduğu bölüme yerleştirilmiş. Multi-Sense, elektrikli açılır panoramik tavan, ACC ile hız kontrolü, aktif acil fren desteği, şerit takip, güvenli mesafe uyarısı, kör nokta uyarısı, yorgunluk tesbit sisteminin yanı sıra, geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar, ön, arka ve yan park sensörleri ve eller serbest park sistemi ile keyifli bir yolculuğun yanı sıra konforlu ve güvenli bir yolculuğu sunmayı vaat ediyor. Ki, bunu da gerçekleştiriyor. Kısacası Yeni Megane Sedan tasarım, motor-şanzıman uyumu ve zengin donanım yelpazesi ile her ihtiyaca cevap verebilecek bir ürün gamı sunuyor. Haliyle sınıfında güçlü rakiplerine karşı liderliğin en güçlü adaylarından biri olarak karşımızı çıkıyor. Bunu görmek için buyrun test sürüşüne o zaman.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Etiketler: recep bozdağ
Okunma Sayısı: 2269
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı