"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kompakt yakışıklı

24 Aralık 2018, Pazartesi 01:06
Segmentinin ‘kompakt yakışıklısı’ Opel Mokka X, konforlu sürüşü, sunduğu donanımları ile zaten iyi bir seçenekti. Güncellenen tasarımı ve yeni teknolojileri ile de yerini sağlamlaştırmış durumda.

Avrupa genelinde segmentinin popüler otomobillerden birisi olan Mokka satışa çıktığı ilk günden bu yana ülkemizde yaklaşık 12 bin adetten fazla satıldı. Cenevre’de dünya prömiyerini Yeni Mokka X, göze çarpan sportif dış tasarımı, yeni iç mekânı, yeni nesil bilgi-eğlence sistemleri ile segmentinde güçlü olarak devam etmek istediğine vurgu yapıyor. Diğer bir ifadeyle, makyajdan öte geçen ‘kompakt’ Mokka X, bir önceki modeldeki önemli özelliklerini korurken bunların üzerine yeni geliştirmeleri de bünyesine ekledi. Kısacası bu haftaki test misafirimiz 1.6 litre dizel otomatik 136 Hp Enjoy donanım paketli Mokka X Black Edition oldu.

MOTOR VE PERFORMANS

Test misafirimizin kaputunun altında vazife gören 1.6 litrelik turbo beslemeli Ecoflex dizel motor, 4000 d/d’de 136 HP güç ve 3500-4000 d/d’de 320 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen ünite düşük gürültü ile çalışıyor. Motor şanzıman uyumu başarılı ve vites geçişlerinde otomobil torkuyla ‘ben buradayım’ diyor adeta. 0’dan 100 km’ye 10.9 saniyede çıkan Mokka X’in maksimum 188 km/s. Fabrika verilerine göre, Mokka X’in ortalama tüketim değeri ise 5.0 lt/100 km. Normal bir kullanımla testimiz süresince elde ettiğimiz değer ise 6.1 lt/100 km oldu. Daha dikkatli bir kullanımla bu değeri düşürmek mümkün tabiî ki. 

Kendinden emin bir sergileyen motorla birlikte, yol tutuş, frenler, hissiyat konusunda sürüş zevkinizi arttırıyor. Otomobil otoyol sürüşlerinde yolundan sapmıyor, virajlarda da sağlam adımlarla yere basıyor. Dar şehir içi yollarda ise kompakt olmanın avantajını kullanıyor. Sertliği yerinde süspansiyonları sayesinde iyi yol tutarken konfordan da çalmıyor. Süspansiyonlar yoldaki bozuklukları minimum seviyede içeriye alıyor ve neredeyse sessiz çalışıyor. Mokka X, konforlu sürüşü, sunduğu donanımlar ve şık kompakt görünüşü ile zaten iyi bir seçenek ve güncellenen tasarımı ve yeni teknolojileri ile de yerini sağlamlaştırmış durumda.

İÇTEN BAKINCA

Yeni Mokka X’in iç mekânına adım atınca diğer Opel modelleriyle aynı tasarıma sahip kabinleri hatırlatıyor. Mokka X kompakt olmasına rağmen içeride genişlik algısı dikkat çekerken şık tasarımı da gözden kaçmıyor. Yumuşak dokulu malzemeler kullanılan iç mekân yanında ön paneldeki göstergeler kokpitin kalite hissini arttırmış. Malzeme ve işçilik kalitesi de başarılı. Ön konsolun kanat şekilli tasarımı ise şıklığına katkıda bulunuyor. Yeni Astra’dan esinlenilen yepyeni yatay ön konsolda, dokunmatik ekran merkezde yer alıyor. Otomobilde IntelliLink bilgi-eğlence sisteminin yeni nesil 2 sürümü Yeni Opel Mokka X ile sunuldu. Bu yeni uygulama ile hem Apple CarPlay hem de Android Auto telefon uygulamaları üzerinden akıllı telefon dünyasını otomobilin içine taşınıyor. Aracın konfor ve güvenlik elemanları versiyona bağlı olarak son derece zengin. Meselâ, 1 dakikadan kısa sürede ısınan deri koltuklar ve direksiyon simidi sürüş konforunu fazladan arttırıyor. Mokka X’tesunulan yaşama alanı ön kısımda sıkıntı oluşturmazken kompakt olmanın etkisiyle arkada biraz sıkıntı yaşatabiliyor. MokkaX eşya gözleri bakımından zengin. Kapaklı veya açık gözler ile yolculuk esnasında küçük eşyalar sorun olmuyor. Çift taraflı ayarlanabilir klima, sunroof, direksiyon ısıtıcıları, led kadranlar, park yardım asistanları, geri görüş kamerası, şerit takip sistemi ise modelde bulunan kullanımı kolay ve güvenlik ağırlıklı diğer teknolojiler olarak dikkat çekiyor.

DIŞTAN BAKINCA

B-SUV sınıfında yer alan bir model olarak Mokka X, kompakt yapısına rağmen göze daha büyük görünüyor. Yeni Mokka X’in ön görünümü Opel’in gelecek tasarım stratejisine uyumlu şekilde, kanat şekilli ön ızgara ve bumerang formlu LED gündüz farları mevcut. Ön tampon daha geniş, sağlam ve kaslı bir duruş ortaya koyuyor. Yan kısımda bir önceki modeldeki Opel imzası olan bıçak sırtı çizgisi devam ediyor. Arka kısımda da bu duruş kendini gösteriyor. Yeni Mokka X, adaptif aydınlatma sistemi, bütün far ve sinyal sistemlerinde full LED’e sahip. Mokka X’de opsiyonel olarak sunulan ve test aracımızda bulunan AFL LED farlar halojen farlara göre yüzde 30 daha parlak beyaz ışığa sahip. Karşıdan gelen sürücülerin gözünü almıyor.  Ayrıca Astra’nın IntelliLux LED Matrix sisteminde olduğu gibi, AFL LED de adaptif ön aydınlatmayı hareketli mekanik parçalara ihtiyaç duymadan sağlıyor. Mokka X’in uzunluğu 4275 mm, genişliği 1780 mm ve yüksekliği ise 1658 mm. 356 litrelik bagaj hacmi 1372 litreye kadar çıkarılabiliyor.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

[email protected].

Etiketler: test sürüşü
Okunma Sayısı: 2100
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı