"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Makyaj yaramış

29 Mayıs 2017, Pazartesi
Toyota Corolla, makyajla dış tasarımını yenilerken, iç mekanı da unutmamış. Sürüş zevki ve konforuyla birlikte ekonomikliği ise hiç elden bırakmıyor.

50 yıllık geçmişinde bir çok başarıya imza atan Toyota Corolla, 10’ncu jenerasyonda verilen aranın ardından yeniden Türkiye’deki Adapazarı fabrikasında bantlardan makyajlı olarak indi. Türkiye’de beğeniyle tercih edilen Corolla, Life, Touch, Active, Advance ve Premium donanımları ve zengin renk seçenekleriyle alıcılarını bekliyor. Kısacası dünyada en çok satılan otomobili unvanına sahip Toyota Corolla, Türkiye’de üretilen ve makyajlı olarak karşımıza gelen 1.4D-4D manuel vites seçeneği ile bu haftaki test köşemizin misafiri...

DIŞTAN BAKINCA

Corolla makyaj sonrası görüntüsü biraz keskin, daha bir dinamik ve “cool” denebilecek bir havaya sahip olmuş. Test aracımızın koyu rengi hatlarını ve detayları daha görünür hale getirmiş. Önden baktığımızda far tasarımının yenilendiğini gördüğümüz Corolla’da, LED’li ön farlara entegre edilen LED ışık çizgisi modern bir görünüm sağlarken daha bir şık olmasına katkıda bulunmuş. Ön tampon ve krom ön ızgara da dikkat çeken ögeler arasında. Yandan baktığımızda göze çarpan ise şişkin çamurluklar ve yeni tasarım olan 16 inçlik jantlar oluyor. Bunun dışında sadelik hakim. Arka kısma geldiğimizde ise, tampon ve arka stop lambalarının yenilendiğini görüyoruz. 4620 mm uzunluk, 1775 mm genişlik ve 1465 mm yükseklik değerlerine sahip Corolla’nın boyutları değişmemiş. Bagaj hacmi ise 452 litre.

İÇTEN BAKINCA

Corolla’nın iç mekânına adım atınca burada da değişikliklerin olduğunu görüyoruz. Şunu söyleyelim; Corolla’nın iç mekân tasarımı üzerine biraz daha çalışması gerekiyor. İç mekânda biraz daha dikkat çekici tasarım beklentisi içine giriyor insan! Corolla’nın iç mekânı fonksiyonellik ve sürücüye odaklı. Bunu sürüş esnasında zaten anlıyorsunuz. İç mekân sade olmakla birlikte, makyaj sonrası daha bir modern ve Avrupalı çizgilere sahip olduğunu da söylemek gerek, ama yeterli değil. Modernize edilen kokpitte havalandırma ızgaraları yenilenerek yuvarlak hale getirilmiş. Dijital saatin yeri değişmiş. Orta konsolda, Toyota Touch 2 olarak isimlendirilen 7 inç büyüklüğündeki renkli, dokunmatik ekran kokpitteki modern görünümün belirleyicisi olmuş. Ekran hem navigasyon hem de geri görüş kamerası özelliğine sahip. Mavi ışıklı gösterge tablosundaki değişikliğe baktığımızda, iki analog göstergenin arasına araçla ilgili birçok temel bilgiyi sürücüye gösteren bir TFT ekran konulmuş. Akıllı giriş ve çalıştırma sistemi ise Advance donanımdan itibaren alınabiliyor. İç mekân oldukça ferah ve ne önde ne de arka da baş ve diz mesafesi sorunu yaşanmıyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Test otomobilimizin kaputunun altında 1.4 litrelik, 4 silindirli turbo dizel motor mevcuttu ve bu motor 3800 d/d’de 90 Beygir güç ve 1800-2800 d/d’de 205 Nm tork üretiyor. 6 ileri manuel şanzımanla kombine edilen ünite 0-100 km/s hızlanmasını 12.5 saniyede gerçekleştirirken, 180 km/s maksimum hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.1 litre yakıt tüketim değeri mevcut. Gaz pedalını biraz performanslı kullandığımız Corolla ile ortalama 5.5 lt/100 km’lik ortalama değer yakaladık. Sakin bir kullanımla bu değeri düşürmek tabiîki mümkün. Corolla, konfor ve ekonomi odaklı. Ön panelde vites değiştirme ikazı ekonomiklik konusunda yardımcı oluyor. Bu arada vites geçişleri sorunsuz olan Corolla’da, fren sistemi ve direksiyon tepkileri sürüş zevkinizden çalmıyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar konfora yardımcı olurken, konfor-yol tutuşu dengesine katkıda bulunuyor. Sonuç olarak, Toyota Corolla, makyajla dış tasarımını yenilerken, iç mekânı da unutmamış. Sürüş zevki ve konforuyla birlikte ekonomikliği ise hiç elden bırakmıyor.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 5751
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı