"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Parolası gelişim

22 Ağustos 2016, Pazartesi
Her Hyundai gibi, her yenilikte kendini geliştiren Hyundai Elantra, bu haftaki test sürüşümüzün misafiri oldu.

HyundaI Elantra, yeni tasarımı ile ilk gördüğümden beri hoşuma gidiyor. 

Son yeniliklerde buna katkıda bulunuyor. Ayrıca Hyundai’nin, bir kaç parçada makyaj yapıp ürünlerini ‘yeni’ diye sunmama gibi bir özelliği var! İddialı konuştuğumu sanıyorsunuz, ama hemen örneklendireyim; önceki nesil Tucson ile güncel Tucson’u bir karşılaştırın bakalım. Ya da aynı durumu Elantra için de geçerli olduğunu söyleyebiliriz. Fark bulmacalarındaki gibi 7-8 farktan daha fazlasını hem de kolayca bulabilirsiniz. Evet, bu haftaki test misafirimize gelecek olursak, Hyunda’nin Elantra modelinin 1.6 CDRi Elit versiyonu.

DIŞTAN BAKIŞ

Basın lansmanında da yer aldığımız Elantra’nın yeni hali ilk bakışta daha modern çizgilere sahip olmuş şeklinde düşünmüştüm. Yukarıda söylediğim gibi, yeni tasarımı başından beri hoşuma gider. 

Yeni Elantra’da da, Hyundai’nin güncellenmiş tasarım felsefesine dair fazlasıyla ipucu görebilirsiniz. Önden baktığınızda aşağıya doğru uzanan, geniş, krom detaylı ızgara ilk dikkat çeken özellik oluyor.

Bir önceki nesilde geriye doğru uzanan ön far grubu, yenilenmeyle birlikte yanlara doğru uzamış. Sis farları bumerang formunda ve ön tamponun durumu Elantra’nın sportif kimliğini gösterdiği kesin. Yan tarafa baktığımızda geriye doğru uzanan çizgisi göze çarparken, arka kısımda yenilenen LED stopları görüyoruz. Kısacası yeni Elantra tasarım noktasında kendini geliştirmiş ve başarısını katlamış. Bunun bir delili olarak Avrupalı rakipleri arasından sıyrılmasını da sayabiliriz. 

İÇTEN BAKIŞ

Yeni Elantra’nın içine adım atınca, açık renk teması ile karşılaşmak ilk anda ferahlatıyor ve test sonuna kadar bu ferahlık bizi bırakmadı. Diğer bir açıdan, açık renkli tema, Elantra’nın premium bir araç mı? sorusunu sorduruyor. Algı böyle bir şey! Deri-kumaş malzemeli, ısıtmalı koltuklar yanal destekleri açısından fazlasıyla başarılı. 

Ellerinizi deri direksiyon ile buluşturduğunuzda gözler ön-orta konsola kayıyor. Oldukça geniş ve rahat takip imkânı veren gösterge paneli ve multimedya ekran göze çarpıyor. Multimedya ekranı, en üst donanım seviyesi olan “Elite” ile birlikte geliyor. 7 inçlik TFT LCD ekrandan Bluetooth üzerinden eşleştirdiğiniz akıllı telefonunuzdan muhteva oynatabiliyor ve telefon görüşmesi yapabiliyorsunuz. Başarılı bir navigasyon yazılımına da  sahip ekranın, dokunmatik hassasiyeti de iyi seviyede. Arka koltuklarda oturanlar diz ve baş açıklığı noktasından sıkıntı yaşamıyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altında 1.6 CRDI dizel motor ve DCT şanzıman mevcuttu. 4000 devir/dakikada 136 PS maksimum güç üreten dizel motor, 1.750/2500 d/dk arasında 300 Nm maksimum tork üretiyor. Saatte 200 kilometre maksimum hıza ulaşabilen Elantra, 0-100 km/s arası hızlanmasını ise 11 saniyede tamamlıyor. Fabrika verilerine göre, ortalama tüketim 4.1 lt./100 km olarak verilmiş. Test sürüşümüz boyunca şehiriçi ve şehirdışı dahil olmak üzere performanslı bir kullanım ile 6.3 lt/100 km’lik bir yakaladığımızı ise not edelim. Virajlarda sıkıntı meydana getirmeyen Elantra’nın, sürüş keyfi ve konforu açısından tatminkâr olduğunu da notlarımız arasına yazalım. Bu arada, DCT şanzımana sahip aracın vites geçişleri oldukça başarılı. Performanslı ya da tasarruf amaçlı kullanımlarda da yardımcı oluyor. Pürüzsüz geçişlere sahip vites, neredeyse sarsıntısız işliyor, desem yanlış olmaz.

Netice olarak, gerek tasarımı gerekse konforu ve motoru ile sürüş keyfinden çalmayan Elantra, bir otomobilden istediklerinizi yerine getiriyor. İyi sürüşler...

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 1594
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı