"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Rekabete açık

25 Eylül 2017, Pazartesi
KIA CERATO 1.6 CRDi CONCEPT PLUS...

Cerato neredeyse her şeye sahip. Dizel ve benzinli motorlarında otomatik şanzıman sunabiliyor. Gücü yerinde! Geniş yaşama ve yükleme alanları sınıfının isteklerini karşılıyor. Fiyat anlamında da rakipleriyle rahatlıkla yarışabiliyor. Daha ne olsun!..

Türkiye’de kompakt sınıf sedanlar tutulan araçlardır. Haliyle bu sınıfta rekabet yoğundur. Bu sısfta bir süre sesi çıkmayan Güney Koreli otomotiv üreticisi KIA’nın tamamen yenilenen C segmentindeki temsilcisi Cerato’yu 2016’daki makyaj sonrası yeni yüzüyle devreye soktu. Ki, KIA 2004 yılından beri Cerato ile bu sınıfta kendine yer alıyordu. Kısacası nu haftaki test misafirimiz  1.6 litrelik turbo dizel motor, 7 ileri DCT otomatik şanzıman seçeneği ile üçüncü nesil KIA Cerato.

DIŞTAN BAKINCA

2016’daki makyajla yeni ve modern bir yüze kavuşan Cerato, ikinci neslindeki köşeli tasarım çizgileri daha yumuşak hatlara bıraktı. Markanın adeta yüzü olan Cerato, büyük ön ızgara ile ikinci neslinden daha sportif ve şık duruyor. Markanın temel çizgisi olan kaplan burunlu ızgara daha belirgin hale getirilmiş. LED gündüz farlarına kavuşan araçta L şeklindeki gündüz farları mevcut. Farların ve stopların daha büyük olması ise dikkat çeken noktalar arasında. Yandan bakınca cam çevresini saran krom ayrıntılar, büyük hacimli arka ve yan camlar, büyük duran yan kapı ve arka çamurluklar Cerato’nun farklılıklarını ortaya çıkartıyor. Arka kısımda ise, biraz keskin hatlara eşlik eden ikonik arka lambalar ile aracı görmemeniz mümkün değil. Bagaj kapağının tam ortasındaki marka amblemi ve bagaj üzerindeki kanat görünümü aracın arka kısmınnda sportif bir hava meydana getiriyor. 

İÇTEN BAKINCA

Cerato’nun iç mekanına adım attığımızda, malzeme ve işçilik olarak cee’d ile aynı düzeye gelmiş. Diğer bir ifadeyle, önceki neslini fazlasıyla geçmiş. Sınıf standartlarını da rahatlıkla karşılıyor. Konsolda herşey el altında. Dağınık değil ve istenilen yere rahatlıkla ulaşılabiliyor. Rakipleri ile karşılaştırıldığında multimedya sistemleri ve büyük dokunmatik ekran noktasında gerilerde kalıyor. Ekran küçük, bilgileri ve geri görüş kamerasını takip etmek zor. 

Cerato önde ve arkada oturan yolcular için fazlasıyla yaşama alanı sunuyor. Baş ve diz mesafesi sınıf ortalamalarında. Hem kapı içlerinde, hem torpidoda hem de vites yanında küçük eşya gözleri ihtiyacı karşılıyor. 

Motor ve performans

Test aracımızda vazife alan 1.6 litrelik dizel motor, 4000 d/d’de 136 Hp güç ve 1750-2500 d/d’de 300 Nm tork değeri sunuyor. 7 ileri DCT otomatik şanzımanla kombine edilen ünite, 0-100 km/s hızlanmasını  10.8 saniyede gerçekleştirirken, 190 km/s maksimum hız sunuyor. Fabrika verilerine göre, 100 km’de ortalama 4.6 litre yakıt tüketimi olan Cerato ile testimizde, ortalama 5.8 lt/100 km gibi bir değer elde ettik.

Akıcı ve sarsıntısız vites geçişleri sağlayan DCT, hızlanmadan çok konfor ve ekonomi odaklı ayarlara sahip. Cerato kolay yönlendirilen bir direksiyon sistemine sahip. Normal, Comfort ve Sport olarak sertlik ayarı sunan direksiyon Sport seçeneğinde tabiiki daha zevkli bir tecrübe yaşatıyor. Özellikle şehiriçinde bu modun rahatlığını yaşıyorsunuz. 

Bu arada, vites değişimini direksiyonun iki yanında bulunan kulakçıklar yardımıyla da yapabiliyorsunuz.  

Cerato sahip olduğu 136 HP’lik güce sahip turbo dizel motor ile ekonomik sıfına girmeyi hakediyor. Üstelik çift kavramalı otomatik şanzımanla uyumlu olduğunu hissettiren 1.6 CRDi ise ekstra gibi.

Netice olarak, Cerato neredeyse her şeye sahip. Dizel ve benzinli motorlarında otomatik şanzıman sunabiliyor. Gücü yerinde! Geniş yaşam ve yükleme alanları sınıfının isteklerini karşılıyor. Fiyat anlamında da rakipleriyle rahatlıkla yarışabiliyor. Daha ne olsun!..

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Etiketler: recep bozdağ
Okunma Sayısı: 3169
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı