"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sessizliğin adı

02 Ekim 2017, Pazartesi 00:20
Toyota CH-R’yi sıkışık trafikte benzin yerine elektrik kullanıyor olması ve bu esnadaki sessizliği muhteşem. Yani yakıt tüketiminin en yüksek olduğu trafikteki dur kalklarda yakıt tüketimi “0”olduğu gibi karbondioksit salınımı da “0”.

Toyota’nın Adapazarı’da üretilen C-HR modeli Kasım 2016’da Türkiye’de satışa çıktı. Bu aracın 1.8 Hybrid seçeneği, ÖTV teşviğinin etkisiyle yollara iddialı olarak çıkmıştı. İlhamını elmastan alan iç ve dış tasarımı ile Toyota’nın gelecekteki tasarım anlayışına işaret eden C-HR;  teknolojisi, donanım özellikleri, konforu, yakıt tasarrufu ve sürüş dinamikleriyle dikkat çeken bir otomobil.

DIŞTAN BAKINCA

Sakaryalı Toyota C-HR, genel olarak tasarımı ve kendine özgü çizgilerinin yanında ve Türkiye’de üretiliyor olması ile özellikle hemen dikkat çeken bir model olmayı başardığının altını çizelim. Bunu testimiz esnasında kendisine çevrilen gözlerden ve durduğumuz her yerde sorulan sorulardan anlamak mümkün. Çok sayıda ayrıntısı ile farklılığını ortaya koyan C-HR; keskin hatlar, sivri formlar ve bolca kullanılmış olan sportif ayrıntılarla özgünlüğünü yansıtıyor. Önden bakınca agresif bakışlı far yapısı, gündüz LED’leri, piyano siyahı ile çevrili logosu ve senkron şekilde yanan sinyalleriyle biraz çizgi film karakterini hatıra getiriyor. Girinti ve çıkıntılara sahip tampon aracın güçlü görünmesini sağlamış. Yandan bakıldığında omuz ve bel hizasındaki sportif çizgiler, elektrikli açılır kapanır aynalar ve farklı tasarımdaki kapı açma kolları da dikkati çeken bir estetik sportiflik veriyor. Arka kısımda bagaj küçük tutulan arka cam seviyesinden dik bir açıyla iniyor. Bumerang formlu stoplarda da farlar gibi bolca LED var ve bu yapısı en dikkat çekici tasarım öğeleri arasında yer alıyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Toyota CH-R’nin en merak edilen kısmı sanırım motoru ve performansı. Test aracımızda 1.8 litrelik benzinli motor ve elektrikli ünite birlikte görev yapıyordu. İkilinin toplam gücü 122 ise HP. Ortalama yakıt tüketimi 3,9 lt/100 km olan aracın 86 g/km karbondioksit salınımı bulunuyor. Test sürüşümüzde elde ettiğimiz ortalama tüketim değeri ise 4.2 lt/100 km oldu. Oldukça sessiz olan hibrit C-HR’da sürüş sırasında aracın elektrikle mi yoksa benzinle mi gittiğini bazen anlamak zor, ekrandan takip edilebiliyor. CH-R Hybrid’i vites topuzunun yanında konumlanan EV butonuna basarak yeterli seviyede dolan bataryaların yardımıyla yalnızca elektrikli olarak da kullanmak mümkün.

Toyota CH-R’yi sıkışık trafikte benzin yerine elektrik kullanılıyor olması en güzel yanı. Yani yakıt tüketiminin en yüksek olduğu trafikteki dur kalklarda yakıt tüketimi “0” olduğu gibi emisyon yani karbondioksit salınımı da “0”.  Sistem hem çevreci hem ekonomik. Fren yaptığınızda veya gaza basmadığınız anlarda sistem otomobilin o anki hareket enerjisini elektrik enerjisine çeviriyor ve bataryayı şarj ediyor. Yani özellikle sakin kullanımla sürekli menzil arttıran bir sistem. Ayrıca gaz pedalına hafif bastığınızda 60-65 km/s hıza kadar  elektrikli motorla ilerlemeniz mümkün.

Netice olarak, Toyota CH-R’yi sıkışık trafikte benzin yerine elektrik kullanıyor olması ve bu esnadaki sessizliği muhteşem. Yani yakıt tüketiminin en yüksek olduğu trafikteki dur kalklarda yakıt tüketimi “0” olduğu gibi  karbondioksit salınımı da “0”. Toyota CH-R’yi sıkışık trafikte benzin yerine elektrik kullanıyor olması ve bu esnadaki sessizliği fazlasıyla memnun ediyor.  Yani yakıt tüketiminin en yüksek olduğu trafikteki dur kalklarda yakıt tüketimi “0” olduğu gibi karbondioksit salınımı yani emisyonu da “0”.

İÇTEN BAKINCA

Toyota CHR’nin iç mekânına adım atınca markanın ‘Sensual Tech’ adı verilen yeni iç mekân tasarım konseptinde teknoloji, fonksiyonellik ve konforun bir arada sunulduğu bir yapı karşılıyor. Dışarıda keskin çizgiler içeride de kendini gösteriyor. İç tasarımında Türk mühendisin de emek verdiği Toyota C-HR’nin malzeme kalitesi tatmin ediyor. Sürücü merkezli orta konsolun üst kısmında, sürücünün göz hizasında olacak şekilde yüksekte konumlandırılan 8 inçlik dokunmatik ekran bulunuyor. Bir de ön konsol boyunca uzanan mavi ışık çizgisi kapı panellerinde de devam ederek tasarımda bütünlüğü sağlıyor ve sürücüyle beraberindeki yolcuyu çevreleyen bir bütünlük sunuyor. Bence bu yeni tasarım formu ile Toyota’nın bu konuda mesafe aldığınının net bir ifadesi. C-HR’nin gösterge paneli iki dairesel yapı ve ortasındaki dijital ekrandan oluşuyor. Dış gövdede kullanılan elmas tasarımı; kapı döşemelerinde, tavan döşemesinde, JBL marka hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerin ibresinde de görüyoruz. Aracın yolcu bölümü ferah ve sorunsuz. Ancak arka oturma bölümünde alçalan tavan ve küçük camlar sebebiyle oldukça basık ve dar. Bu yüzden arka kısımda oturmak biraz sıkıntı veriyor. 

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 1430
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı