"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Tek benzerlik adı

01 Mayıs 2017, Pazartesi
SUV modelleri trendinin her geçen gün artması otomotiv üreticileri bu konuya ilgisiz bırakmıyor.

Otomobil üreticileri parklarında SUV modeli araçları her geçen gün arttırıyorlar. Ki, Fransız üretici Peugeot, yeni model geliştirme stratejisini SUV üzerine kurguladı. PSA Grubu’nun EMP2 platformu üzerinde geliştirilen ve tepeden tırnağa yenilenen 3008, yepyeni bir tasarıma sahip olurken, fazlasıyla Premium bir iç mekâna ve modern bir kokpite kavuştu. Kısacası bu haftaki test misafirimiz Peugeot’nun yeni marka stratejisinde önemli bir yer tutan SUV modellerinden 3008, 1.6 BlueHDi EAT6 GT-Line versiyonu oldu.

DIŞTAN BAKINCA

Yeni Peugeot 3008, ilk nesil 3008’in sahip olduğu şişkin ve yuvarlak hatları birkenara bırakarak tamamen farklı, sportif ve modern bir SUV görünümüne kavuşmuş. Aracın ön kısmımına baktığımızda, full LED farları, dik konumlandırılmış yeni ön ızgara, büyük marka logosu, LED gündüz farları, yükseğe konumlandırılmış motor kaputu ve köşelere yerleştirilmiş sis farlarının göze çarpmaması mümkün değil. Yan tarafa geldiğimizde, aracın heybetini ve şaşaasını ön plana çıkartan yüksek omuz çizgisi, ön farlar ile A sütunu arasında yer alan krom çizgi, dış dikiz aynalarındaki sinyaller, krom tavan barı ve C sütunu ile stop far grubu arasında bulunan parlak siyah kaplama dikkat çekiyor. Bu siyah kaplamayı, aracın arka kısmına geçtiğimizde de görüyoruz ve tasarımında bütünlüğe katkı sağlıyor. Arka camın hemen üst kısmındaki spoyler ve Peugeot’un alâmet-i farikası aslan pençesi görünümlü LED stop lambaları aracın hem sportifliğini arttırmış, hem de arazi kimliğine vurgu yapmış. Ayrıca arka camı olduğundan büyük gösteren alanın tam ortasında yine markanın büyük logosu göze çarpıyor. Bagajı üç farklı şekilde açmak mümkün; bagaj kapağındaki buton, anahtardaki buton ya da tamponun altına ayağınızı göstererek üç farklı şekilde açmak mümkün. Bu üçüncüsü ile küçük çocuğunuz varsa güzel bir oyun da oynayabiliyorsunuz! Ayrıca bagaj, bagaj kapağındaki düğmeye basarak otomatik olarak da kapatılabiliyor. 4447 mm uzunluk, 1841 mm genişlik ve 1624 mm yükseklik değerlerine sahip yepyeni SUV 3008’in bagaj hacminin 520 litre olduğunu da belirtelim. 

İÇTEN BAKINCA

Peugeot 3008’in içine adım atınca kokpit kelmesinin anlamını biraz daha iyi anlıyorsunuz. 3008’in dışıyla birlikte içine yenilik imzaları atılmış. Hatta iç mekânda bunu daha çok görüyor ve hissediyorsunuz. Kısacası yenilikçi, teknolojik ve etkileyici bir kokpite imza atılmış. Peugeot’un yeni nesil otomobillerinde kullanmaya başladığı ve i-Cockpit adını verdiği yeni sistemin şık ve eğlenceli olduğunu tekrar etmekte fayda var. Ki, 3008 her yönüyle sürücü odaklı bir kokpite sahip. Direksiyon simidinin arkasında yer alan ve sürücünün 5 farklı mod seçebildiği ve bütün versiyonlarda standart olan 12.3 inç’lik dijital ana gösterge paneli, ön konsolun üstüne yerleştirilen 8 inç’lik kapasitif renkli, dokunmatik ekran, 3D navigasyon sistemi, EAT6 şanzımanın yeni tasarımlı vites kolu, şalter tipi kumanda birimleri, kokpitte sizi bir eğlence merkezindeymiş gibi hissettiren Focal Hi-Fi ses sistemi, masaj yapan koltuklar, renkleri seçilebilen ambiyans aydınlatması, sevdiğiniz parfümü iç mekâna yayan koku sistemi, akıllı cihazlar için kablosuz şarj, panoramik cam tavan ve hemen fark edilen malzeme kalitesi. Özellikle masaj yapan koltuklara ve parfüm kısmına bayıldım. Şu özellikler bile otomobilden inmemek için yeter sebepler! 

İç mekândaki özellikler ve yenilikler bitmiyor. Multimedya ekranı üzerinden kumanda edilebilen sistemler, ekranın alt kısmındaki piyano tuşlarını andıran yan yana dizili butonlar yardımıyla da yapmak mümkün. Küçük çaplı, üstü kısmı da düz tasarlanmış direksiyonun üzerindeki çevirmeli düğmeler yardımıyla gösterge panelinde neleri görmek istediğinizi de belirlemeniz mümkün. Yani her bir özelliği neredeyse kişiselleştirmeniz mümkün.

Bütün yolcuların ihtiyacını giderecek şekilde küçük eşya gözü ve bardaklıkların olduğunu da belirtelim. İşçilik kalitesinin üst düzeyde olduğunu, her bir detayla ilgilenildiğini ise anlamamak saflık olur! Aracın arka koltuk sırasında zemin düz tutularak genişlik anlamında önemli bir avantaj da sağlanmış. Baş, omuz ve diz mesafesi konforlu yolculuklar için tasarlanmış. Ön yolcu koltuğunun öne katlanabilme özelliği de uzun yük taşıma imkânı sağladığını da ekleyelim. Unutmadan gece, dikiz aynasından yere yansıyan Peugot Aslanı’nın ise güzel bir enstantane ortaya çıkardığını söyleyeyim.

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altında 1.6 litrelik BlueHDi dizel motor mevcuttu. Bu motor, 3500 d/d’de 120 Hp güç ve 1750 d/d’den itibaren 300 Nm tork değeri sunuyor. EAT6 tam otomatik şanzıman ile oldukça uyumlu çalışan ünite,  0-100 km/s hıza 11.6 saniyede ulaşırken, 185 km/s maksimum hız değerine sahip. Alt devirlerden itibaren torkun da katkısıyla, ihtiyaç duyulduğunda güç konusunda sorun yaşatmıyor. ‘Basın gaz pedalına ben her şartta giderim’ diyor. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.2 litre yakıt tüketimine sahip 3008’de performanslı bir kullanım sonucunda ortalama 7.1 lt/100 km’lik bir değer yakaladığımın altını çizeyim. Çevre görüş alanı sıkıntısı olmayan 3008, virajlarda yola yapışırken kendini yana atmıyor. Yani yol tutuşu konusunda önceki neslinden daha iyi. Ses ve motor yalıtımı konusunda da kendini geliştirerek iyi düzeye gelmiş. Önde McPherson tipi bağımsız, arkada ise yarı bağımsız süspansiyona sahip olan 3008, konfor ve sürüş zevkinden ödün vermemeye çalışmış.

Netice olarak, iç ve dış tasarımda kendini oldukça geliştiren, sürücünün rahatlığı için bütün detaylara el atan 3008, sahip olduğu motor ile de ekonomikliği bir yana bırakmamış. Kısacası üzerinden inmek istemeyeceğiniz bie SUV ortaya koymuş. O zaman buyrun bir test sürüşüne...

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 3723
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı