"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yol biter, farkına varmazsın

07 Kasım 2016, Pazartesi
Mazda CX-3 sahip olduğu teknik ve donanım özellikleriyle beraber, iç mekan ferahlığıyla biten yolların farkına varamazsınız.

İÇTEN BAKIŞ

Mazda CX-3’ün içine adım attığımızda şık ve zarif bir iç mekan karşılıyor. Kalite hissini söylemeye gerek bile yok... Otomobilin sürüş karakterine uygun olan üç kollu direksiyon simidi ele rahatlıkla oturuyor. Direksiyon simidi üzerinde yer alan düğmeler ile bir çok özelliği kullanabiliyorsunuz.

Kullanılan koltuk kumaşı, dikişleri, işçiliği kaliteyi ele veriyor. Kapılarda ve orta kokpitte kullanılan parça kırmızılar içeriye farklı bir ambiyans esintisi üflüyor! Gösterge paneli sportif ve modern bir görüme sahip. Devir saati büyük ve ortada iken hız göstergesi dijital olarak devir saatinin içine konumlandırılmış.

Gösterge panelinin üzerinde üst donanımda yer alan head up display ekranı da yer alıyor. Head up ekrana hızla birlikte şerit takip sistem görüntüsü de geliyor. Müzik sistemi ve araçla ilgili ayarlar için 7 inçlik bir dokunmatik ekrana yer verilmiş. Vites kolunun arkasındaki dairesel kumanda ile yönetilebilen multimedya sistemi son derece kaliteli. Ses sistemi aracın kalite hissini tamamlıyor.

Ön koltuklar oturanların rahatlığını sağlamak için yapılmış. Mazda CX-3’ün ön tarafı çok geniş bir görüş alanına sahip. Aynı zamanda, dış dikiz aynalarının kapıların gövde paneli üzerine yerleştirilmiş olması da ön pencere ve ayna arasındaki görüş alanını genişletiyor.

Mazda’nın B ile C SUV segmenti arasına konumlandırabileceğimiz iddialı bir oyuncusudur. 1,5 dizel motor ve 4*4 ve 4*2 seçenekleri ve SKYACTIV teknolojileriyle donatılmıştır. Sürüş keyfi ve yakıt ekonomisini bir arada yaşatır. Markanın diğer modellerinde olduğu gibi sürücüyü düşünür, sürüşe odaklandırır ve yolun nasıl bittiğinin farkına vardırmaz. İspanya’daki ilk sürüşünü de çok iyi hatırladığım Mazda CX-3’ün dizel otomatik 4*4 versiyonu bu haftaki test misafirimiz oldu.

DIŞTAN BAKIŞ

Mazda CX-3’ün keskin bakışları ilk anda göze çarpıyor. Cesur, dinamik ve yenilikçi çizgilere sahip. Ön görünümünün güçlü oluşu, ızgarasının iriliği, far yapısının özgünlüğü ile birlikte LED gündüz farlarının tasarımının dikkat çekmemesi çok zor. Ön tarafta büyük tutulan ızgara, farlarla birleşen estetiği ve yana doğru sağlanan akıcılığa eklemlenen aynalar orijinal tasarımı vurguluyor.

Aracın arka kısmına muhteşem bir oranla varan eğim, insana farklı bir haz veriyor. Arka kısımda ise eğimli cam yapı, şık LED stop grubu dikkat çekici... Çekik gözlü aydınlatma grubuna sis ve geri vites lambası da dahil edilmiş. Geri görüş kamerası ise bagaj kapağında... Arka kısımda ayrıca sportifliğe vurgu yapan tampon altındaki iki adet krom detaylı eksoz çıkışı şık durmuş. 4.275 mm uzunluk, 1.765 mm genişlik ve 1.550 mm yükseklik değerlerine sahip Mazda CX-3’ün bagaj hacmi ise 350 litre.

MOTOR VE PERFORMANS

Mazda CX-3’ün kaputunun altında vazife gören 1.5 litrelik SKYACTIV-D ünite, 4000 d/d’de 105 HP güç ve 1600-2500 d/d aralığında 270 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilen ünite 0-100 km/s hızlanmasını 11.9 saniyede tamamlarken 172 Km/s’lik hız değerine sahip. Anahtarsız çalıştırma özelliği bulunan CX-3’ün fabrika verilerine göre 5.2 lt/100 km’lik ortalama bir yakıt tüketim değeri verilmiş. Şehiriçi ve şehirdışı kullanımda bizim yakaladığımız ortalama değer ise 5.8 lt/100 km oldu. 

SKYACTIV-Drive altı vitesli otomatik şanzıman sarsıntısız bir geçiş sağlarken, otomatik şanzımanla motorun uyumu ve verimi başarılı. Vites değişimlerinde kulakçıkları da kullanabilirsiniz. Yol tutuşu ve virajlarda gayet iyi olan CX-3, sportif sürüşü ve konforu bir arada yaşatıyor. Farklı bir anlamda 4*4 özelliğe sahip CX-3’ün bu sistemi; normal yol ortamında yağmur ve kış şartları gibi olağan durumlarda ön kısımdaki gücü elektronik olarak arkaya aktaran elektronik bir sistem. Yani kayma durumlarında çizginizi korumanıza yardımcı oluyor. 

CX-3’ün güvenliği de yüksek seviyede. Mesafe Tanıma Destek Sistemi (DRSS), Önde Bulunan Engel Uyarısı (FOW), Akıllı Fren Desteği (SBS)  Kör Nokta İzleme (BSM) sistemi bunlardan sadece bir kaçı.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Etiketler: otomobil
Okunma Sayısı: 2263
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı