"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yüksek bakış

11 Nisan 2016, Pazartesi
Yola yukarıdan bakmanızı sağlayan bir yüksekliğe sahip Mitsubishi ASX, sahip olduğu şanzıman-motor uyum ile sürüş zevki sağlarken, ekonomikliği de yanına kâr kalıyor.

İlk olarak 1991 yılında pazara sunulan Mitsubishi ASX, crossover segmentinde yeni bir alternatif olma gayretlerini sürdürüyor. Bu modelde, Japon otomotiv devi, ASX’i küçük bir operasyona tabi tutmuş. Zira son yılların yükselen trendi olan Crossover segmentinde yer edinmek kolay değil. Bu bağlamda, Mitsubishi’nin segment temsilcisi ASX’inin 1.6 litrelik dizel motor ve Instyle donanımına sahip modeli bu hafta test köşemizin misafiri oldu.

DIŞTAN BAKIŞ

Marka ile özdeşleşen köpekbalığı görünümünden taviz vermemiş ve ufak dokunuşlarla kendini güncelleyen ASX, yeni tasarım anlayışı ile pazardaki yerini yükseltmek istiyor. Önden bakınca, Lancer’ı da hatırlatan ASX, agresif duruşunu korumuş. Büyük ızgarası ve keskin çizgileriyle sportif ön yüzünü devam ettiriyor. Mercekli farlarına artık Xenon seçeneği de ekleyen ASX, gündüz LED’lere de kavuşmuş. Araca yandan baktığınızda, yüksekliğine ve kompakt yapısını görüyorsunuz.

 

Ön taraftan arka stop grubuna kadar uzanan keskin çizgi tasarımı ise kompaktlıktan uzaklaştırıyor adeta. Arka kısma baktığımızda ise radikal bir değişiklik olmadığını görüyoruz. 4295 mm uzunluk, 1810 mm genişlik ve 1635 mm yükseklik değerine sahip ASX’in bagaj hacmi ise 419 litre. Bu arada, yüksek bir araç olduğundan dolayı, bagaj yükleme çizgisi biraz yukarıda kalıyor.

İÇTEN BAKIŞ

İç mekâna adım attığımızda tamamen siyah bir ortam karşımıza çıkmasına rağmen, cam tavan gibi gerekli dokunuşlarla içiniz kararmıyor. Sade, ergonomik ve konforlu bir ortamın karşıladığını söylesek yanlış olmaz. Kullanılan malzeme ve işçilik üst düzeyi dikkatinizden kaçmıyor.

Siyah deri koltuklar ve ön koltuklarda bulunan ısıtma sistemi, yüksek sürüş pozisyonu sayesinde sunulan geniş görüş alanı bir bütünlük ve uyum içinde karşımıza çıkıyor. Dış aynaların büyüklüğü ve camların ince düşünülmüş tasarımı kesinlikle görüş alanınızı kısıtlamıyor. Kör nokta durumu neredeyse yok. 

ASX, anahtarsız giriş sistemi ve start&stop sistemine sahip. Cam tavanı perdesiyle kapattığınızda 5 aşamalı LED panoramik cam tavan aydınlatması devreye giriyor. Bu sayede gece yolculuklarında hoş bir ortam meydana geliyor. 

Navigasyon özelliğine de sahip 6.2 inçlik Blaupunkt multimedya sistemi, bolca eşya gözü ve bu gözlerin rahat kullanıma ve erişime sahip olması, deri direksiyon üzerindeki ergonomik tuşlar, hemen hemen bütün sürüş bilgilerini bir arada görebileceğiniz gösterge paneli sürüş konforuna katkıda bulunan ögeler olarak karşımıza çıkıyor. ASX, baş ve diz mesafesi noktasında sıkıntı çıkarmıyor!

MOTOR VE  PERFORMANS

Ekonomik ve sağlam motorlarıyla dikkat çeken Mitsubishi, ASX’te benzinli ve dizel olmak üzere 2 motor seçeneği sunuyor. Test aracımızın kaputunun altında Cleartec teknolojisiyle geliştirilen 1.6 litrelik dizel motor 3600 d/d’de 114 Hp güç ve 1750 d/d’de 270 Nm tork sunuyor. Bir benzinli motor kadar sessiz çalıştığına şahit olduğumuz dizel motor 1380 kg ağırlığındaki aracı hareket ettirmekte zorlanmıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 11.2 saniyede gerçekleştiren aracın maksimum sür’ati 182 km. ve 6 ileri manuel şanzımanın görev yapıyor. Mitsubishi ASX’te şanzıman-motor uyumu oldukça başarılı olduğunu görüyoruz.

Vites geçişleri sorunsuz, vites yolları net ve gayet başarılı. Şanzıman-motor uyumu kendini özellikle yakıt tüketiminde gösteriyor. Fabrika verilerine 100 km’de ortalama 4.6 litrelik tüketim değeri not düşülmüş. Testimiz boyunca ise ortalama 5.6 lt/100 km’lik bir değer elde ettiğimizi belirtelim. Gaz pedalına ayak ucuyla da bassanız performansını hissettiren ASX, düşük hızlarda dahi yüksek vitesle yol alma imkânı sunuyor. Performanslı sürüş de yapsanız devirli çalışma isteği az olan motoru haliyle ekonomikliğe katkıda bulunuyor. Diğer bir deyişle, performansı sürüşlerde tüketimi anormal değerlere çıkmıyor.  

Rüzgâr ve motor sesini içeriye az alan ASX, bu konuda başarılı. Sahip olduğu bağımsız süspansiyonlar sayesinde çukurlu yollarda sürüş konforunuzdan çalmıyor. Vücudu saran orta sertlikteki koltuklar da konfora katkıda bulunuyor. ASX’in yüksekliğini göz önünde aldığınızda son derece iyi yol tuttuğunu da ekleyelim. 

Netice olarak, şanzıman-motor uyum dikkat çeken ASX, görünüş ve konfor itibariyle bir crossover’dan ziyade SUV özelliklerine sahip. Bir de ekonomik olmasını eklerseniz ‘yüksek bakış’ı bir test ediverin, derim.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Okunma Sayısı: 2129
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı