"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Ramazan’da nasıl beslenmeliyiz?

15 Mayıs 2018, Salı
Uzun süreli açlık ve susuzluğun ardından kurulan ziyafet sofralarından kilo vererek kalkabilmenin ipuçlarını Beslenme ve Diyet Uzmanı Meltem Şeniz Toksoy anlattı.

Hastane Derindere Beslenme ve Diyet Uzmanı Meltem Şeniz Toksoy, Ramazan’da tutulan oruç ile, beslenmeye dikkat edilerek kilo vermenin mümkün olduğunu söyledi. Toksoy, oruç tutarken dikkat edilecekleri sıraladı.

Gerekli Kaloriyi Tüketin

Ramazan boyunca doğru miktarda kalori tüketmek, kilo vermek veya en azından şu anda bulunduğunuz kiloyu korumak için doğru beslenmeniz çok önemlidir. Günlük kalori tüketiminiz 2000’i aşmasın. İftarda, çok aç olacağınız için bir anda fazla kalori tüketerek kilo almanıza sebep olacak yiyeceklerden uzak durun. Kan şekerinizi stabilize edecek, açlığınızı hafifleterek aşırı yemenizi önleyecek olan yüksek proteinli lif ve protein içeren yiyecekler tüketin. Böylece kilo vermenizi kolaylaştıracak kalori alımını sağlamış olursunuz. 

Susuzluğunuzu yönetin

İftarla sahur arasında yaklaşık 3 litre su tüketmeye özen gösterin; ancak bu süreçte vücudunuzun mevcut mineral dengesini koruyabilmesi için de aşağıdaki tavsiyeleri dikkate alın.  Tuzlu yiyecekler, gazlı içecekler gibi sizi susatabilecek yiyecek ve içeceklerden uzak durun. Mümkün olduğunca daha serin ortamlarda gününüzü geçirmeye çalışın. Çok fazla ısı çekmeyen daha hafif kıyafetler giyin. Terleyerek vücudunuzdaki sıvıyı atmanıza sebep olacak yüksek yoğunluklu egzersizler yapmamaya çalışın.

Egzersize dikkat

Gün boyunca, yürüyüş, ev temizliği gibi susamanıza sebep olmayacak çok hafif, 15 ila 45 dakikalık aktiviteler yaptığınızdan emin olun.

Tuzu azaltın

Ramazan’a başlamadan beslenmenizi düzenlemeye başlayın. Beslenmenizden şekerli, tuzlu ve yağlı yiyecekleri çıkarın. Çünkü Ramazan’ın ilk birkaç gününde, gereğinden fazla iştah problemiyle karşılaşabilirsiniz. Günde en az 1-3 litre su içmeye alışın. Uyku düzeninizi oturtmaya çalışın. Tuzu mümkün olduğunca azaltın.

MEHMET KURTULMUŞ - İSTANBUL

Etiketler: ramazan, ramazan ayı
Okunma Sayısı: 851
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı