"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Varlık âleminin büyüklüğü ve düzeni konuşulmalı mı?

Rifat OKYAY
13 Ocak 2019, Pazar
Yaratılmış, yapılmış olan şu gördüğümüz âlemin büyüklüğü, nizamı, intizamı ve düzeni Cenab-ı Hakk’ın herşeyi saran kuvvet ve kudretinin körpe zihinlere anlatılabilmesi ve nakşedilmesinin en güzel argümanı, muhakkak ki kâinatın büyüklüğünün ve düzeninin onların anlayacağı bir dil ve tarz ile çocuklarımıza, evlâtlarımıza düşünülmüş ve planlanmış; hedefleri belirlenmiş bir eğitim ve öğretimle verilebilmesidir.

Çocuk bizim bu konudaki anlatımlarımızı, hatırlatma ve ikaz yaptığımız öğretim ve eğitimlerimizi dinlemiyor gözükse veya ihsas etse de biz yine bu hatırlatma ve anlatma faaliyetlerimizi devamlı bir şekilde ciddiyetle yapmaya devam edebilmeliyiz.

Bu konuda en tesirli anlatım ise çocukla birebir, ev veya okul haricinde bir mekânda; meselâ dağlık, ormanlık bir piknik yerinde; deniz kenarında; uzun süreli seyahat yolculuklarında; çocuğun kendince önemli bildiği ve kabul ettiği mekânlarda yapılabilinen ve gerçekleştirilenler olacaktır.

Çocuk bir çiçeğin anlatılması ve kavratılması gerçekleştirildiğinde bir baharı ve yaratıcısını da anlayabilmeli, öğrenebilmelidir. Kendince beslemeye ve bakmaya çalıştığı bir evcil hayvana bakarak; bütün hayvanatı ve varlıkları rızık vermekle canlandıran ve hayatlarını veren; Rezzak-ı Kerimi hakikî olan Allah’ı da bilmeli ve öğrenebilmelidir.

Kendi yaşıtları arasında da bu kâinatın büyüklüğü; yaşadıkları mekânların büyüklüğünün zikredilmesi ve kıyaslanmasıyla anlatılabilmelidir.

Çocuklarımızın yaşadığı yerler, yattığı-kalktığı odası, oyuncakları, kullandığı eşyalar ve zahiren sahip olabildiği her türlü eşyalar, bizim kâinatın büyüklüğü ve Yaratıcısının kuvvet, kudret ve rahmetinin anlatılması, izah edilmesinde birer adım, birer sebep, birer basamak olabilmelidir.

Çocuk sahip olduğu bir lirası, bir kalemi, bir kitabı, bir çantası ve bir oyuncağı, elbisesi vb. her şeyiyle küçük, fakat safî zihninde bir kıyas yapma imkânı bulabilmelidir.

Çocuklarımıza kâinatın ve Yaratıcısının azametini, büyüklüğünü kavratmak, öğretmek için yukarıdaki sayılabilen herşey dahil oturduğu evi, okulu, mahallesi, köyü, kasabası, şehri, ülkesi ve Dünya ile örneklendirilmiş kıyaslamalar ile; anne-babası, aile fertleri öğretmenleri ve büyükleri tarafından izahlı ve ispatlı bilgilendirmelerle muhatap olunmalıdır.

Her çocuğun yapabildiği, ortaya koyabildiği bir küçük beceri ve bunun neticesi bir eseri muhakkak olacaktır. Yaramazlıklarıyla yaptıkları da dahil bütün bunlar çocuklarımıza kâinatın ve Yaratıcısının büyüklüğünü anlatabilmemizde birer vesile olabilir. Yeter ki önceden plânlanmış ve hedeflenmiş cümleler ile hareketlerle; bir yönlendirme ve gaye içerisinde onlara yaklaşalım.

En küçük bir canlıdan itibaren hayatı veren Allah’ın hayatı nasıl devam ettirdiğini ve kudretinin, azametinin büyüklüğünü onlara izahlarla anlatmaya çalışalım.

Okunma Sayısı: 1156
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı