"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kâmil Koç 2014’te 16 milyon yolcu taşıdı

06 Nisan 2015, Pazartesi
Şehirlerarası yolcu taşımacılığının köklü firmalarından “KÂmil Koç” 1926 yılından beri milyonlarca insanı evlerine kazasız belâsız götürmeyi sürdürüyor. Genel Müdür Kemal Erdoğan, “Bizim kurum kültürümüz ve ahlâkî değerlerimiz çok kuvvetli. Sektörün en iyi yetişmiş personeli bizde” dedi.

Kâmil Koç otobüs yolculuğu yapanların yakından tanıdığı bir şirket. 1926’da kurulmuş ve hâlâ ayakta. Bu başarının ardında neler var?

Bizim kurum kültürümüz çok kuvvetli ve ahlâkî değerleri de çok kuvvetli bir kuruluş. 3. jenerasyon otobüsçümüz var. İkinci ve 3. jenerasyon acentelerimiz var. Onlar hep Kâmil Koç içinde doğmuş, Kâmil Koç içinde büyümüş. Kâmil Koç’tan başka bir kurum tanımamış ve ailesi gibi kabul etmiş çok fazla personelimiz var. Esas gücümüz personelimizden geliyor. Personelimiz çok iyi. Sektörün en iyi yetişmiş personeli. Şirketlerine çok sadık olmuşlar. Şirket de onları hiçbir zaman takdir etmekten kaçınmamış. Her zaman takdir etmiş ve yanında olmuş. Her halde başarımızın sırrı çok iyi personellerle çalışıyor olmaktan geliyor.

Kâmil Koç’un bugünkü filosu, yolcu adedi ve cirosu nedir?

Yaklaşık olarak 700 milyon TL ciroya sahibiz. 2014 sonu itibariyle 16 milyona yakın yolcu taşıdık. Filomuzda ortalama 800 otobüsle çalıştık.

HER FİRMANIN MALİYETLERİ AYNI 

Otobüs bilet ücretlerinde farklı fiyatlar gürüyoruz. Bunda hizmet kalitesi mi rol oynuyor?

Hizmet kalitesi ve biraz hesap bilmemezlik rol oynuyor aslında. Bizim pek çok maliyetimizin çok önemli bir kısmı çok oynanamayacak, değiştirelemeyecek otobüs maliyeti bellidir. Yakıt maliyeti bellidir. Bazı firmalar belki otobüs model yılı ile daha ucuz otobüslerle çalışarak bu işi çözmeye çalışıyor. Bazen güvenlikten, bazen de hizmet kalitesinden taviz veriyorlar. Farklılık buradan geliyor. Çünkü bizim maliyetlerimizin yüzde 80’i değiştirilemez. Bizim maliyetlerimiz içinde otobüs içindeki ikramların oranı çok düşüktür. Ama otogar çıkışlarımızın, mazotun otobüs maliyetlerine çok fazla oynayacak yeri yok. Onun için herkes için aynı maliyetler var. Sadece büyük kuruluşların sinerjiden gelen büyük avantajları var. Biz de rekabet gücümüzü oradan alıyoruz. Kısaca özetlemek gerekirse, biraz kurumsal zekâ, biraz da büyüklük sayesinde iki avantajımız var. Dezavantajımız ise 8-9 tane. Sigortasız personel bizim için dezavantaj. Kaçak mazot, madeni yağ bizim için dezavantaj. SGK’dan kaçan, biletsiz yolcu ve kaçak seferler hepsi bizim için dezavantaj. 8-9 dezavantaja karşı 2 avantajla karşı koymaya çalışıyoruz. Şu ana kadar iyi gittik. 

Yolcu için güvenlik, konfor ve ikram ilk öncelik midir?

Bizim önceliğimiz güvenliktir, ikinci önceliğimiz konfordur. Yolcu için önceliktir, ama güvendiği firmaya gider. Yolcu ondan sonra konfora bakar. Bizde de, onlarda da birinci önceliğin güvenlik olduğunu düşünüyorum.

ARABALAR ARTTIKÇA SEKTÖR DARALACAK

Son dönemde havayolu ve demiryolu yolculuğu ön plana çıktı. İleride karayolu taşımacılığında bir olumsuzluk görüyor musunuz?

Çok fazla görmüyorum. Gelişmiş ülkelerde karayolunun oranı yüzde 85-90’lardadır. Ama bireysel otomobil sayısı arttıkça aslında otobüs taşımacılığı bir dezavantaj yaşayacak diye düşünüyorum. Bireysel araba daha fazla kaza demek aslında. Daha fazla ekonomik yakıt kaybı demek. Daha fazla ekolojik atık demek. Aslında akıllı sistem budur ama bireysel arabalar artınca ister istemez bizim sektörümüz daralacak.

EN GÜVENLİ SEYAHAT OTOBÜSLE OLUR

Otobüsle yolculuk güvenli mi? Kazalar medyada her zaman öne çıkarılıyor.

Aslında bu daha fazla ses getirdiği için böyle. Aslı şudur. Bir otobüsün kazaya karışma oranı, kazada birilerinin yaralanması ve ölmesi ihtimali 50’de 1’dir. Çünkü otobüslerle 210 milyon yolcu taşıyoruz. 3 kişi öldüğünde büyük bir haber oluyor. Trafik kazalarında Türkiye’de hergün ortalama 30 ile 50 kişi ölüyor. Buna baktığımızda yılda 4 bin kişi ölüyor aslında. Otobüs kazaları biraz sansasyonel olduğu için ön plâna çıkıyor. Otobüsler, otomobillere göre daha güvenli bir araçtır. Karayolunda seyahatin en güvenli yolu otobüstür.

Röportaj: Erol Doyuran

Okunma Sayısı: 4610
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • SÜLEYMAN

    6.4.2015 08:54:40

    Erol abi, keşke röportaj esnasında hazır genel müdürü bulmuşken seyahat esnasında NEDEN NAMAZ KILMAK İZTEYENLERE MOLA VERMEDİKLERİNİ, CUMA NAMAZI İÇİN MOLA VEREN PERSONELLERİNİN AKİTLERİNİ NEDEN İPTAL ETTİKLERİNİ DE SORUVERSEYDİNİZ YA?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı