"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sertifika almadan önce de ‘Helal’e dikkat ediyorduk

10 Haziran 2015, Çarşamba
Seyidoğlu Genel Müdürü Mehmet Göksu ile söyleşi

GİMDES Helal gıda kuruluşundan sertifikamız var. Sektöründe bu belgeyi alan ilk firmayız. Biz sertifikamızı almadan önce de her konuda dikkatliydik. Sertifikamızı aldıktan sonra ise yine bu sertifikaya sahip olan firmalarla daha çok çalışmaya başladık. Bütün üretim kademelerinde de kurallara uygun hareket ediyoruz.

Röportaj: Reyhan Keser

2015’in ilk beş ayını nasıl geçirdi Seyidoğlu?

2015 yılı beklentilerimizin üzerinde hızlı başladı. Özellikle kışın tüketilen geleneksel ürünlere sahibiz. Kışın sert geçmesi sebebiyle helva, reçel, tahin ve pekmezde bizim açımızdan iyi başladı. Geçen yıla göre yüzde 15 büyüme hedefimiz vardı. İlk 5 aylık rakamlara baktığımızda bunu yakalayacağız gibi gözüküyor. 

Yaklaşan Ramazan ayıyla ilgili ne gibi hazırlıklar yaptınız?

Ramazan ayı ürünlerimizin en çok tüketildiği aylardandır. Ramazan kışın olsaydı, ürün gamı anlamında daha yoğun geçerdi. İnsanlar erzak, kumanya ve yardım paketleri hazırladıklarında bunun içinde helva ve reçel olmazsa olmazdır. Biz, Türkiye’deki hemen hemen bütün markalı erzak ve kumanya paketlerinin içinde özellikle tercih edilen bir markayız. Ramazan ayı hızlı, verimli ve yoğun çalıştığımız bir dönemdir. Bu arada, Ramazan ayı yaza geldiği için yaza özel hindistan cevizli hafif bir helva çıkardık. Cevizli helvamızı da biraz daha ön plana koyduk. Her iki üründe rağbet görüyor. 

Seyidoğlu’nun kalitesi ortada. Acaba kumanya paketleri hazırlayan kurumların sizi tercih etmesinin diğer sebepleri nelerdir?

Seyidoğlu markası 1952 yılında hayat geçti. Kalite ve istikrardan kesinlikle taviz vermedik, vermiyoruz. İlk başta, hammaddeyi alırken seçici davranıyoruz. Hangi ürün olursa olsun her zaman iyi bir ürün ortaya koymak için uğraşıyoruz. Bütün ürün gamımızda kalite ve istikrarı her zaman yakalarız. Yani 20 yıl önce ürünümüzü alan bir tüketici aynı ürünü 20 yıl sonra aldığında daha ileri gitmiş bir lezzeti alır. Felsefemiz budur bizim. Fiyat noktasından da tercih ediliyoruz. Fiyatlarımızda orta segment fiyat politikasını takip ederiz. Ekonomik fiyatta diyebiliriz buna. 

Kalite, fiyat ve üçüncü bir madde eklersek bu ne olur? 

Kalite, fiyat ve üçüncü madde olarak istikrar. İstikrar derken elemandan tutun da her türlü hizmete kadar istikrar içinde yürümek demektir, bizim için... 

Helal gıda konusuyla ilgili olarak Seyidoğlu ne durumda? 

GİMDES Helal gıda kuruluşundan sertifikamız var. Sektöründe bu belgeyi alan ilk firmayız. Biz sertifikamızı almadan önce de her konuda dikkatliydik. Sertifikamızı aldıktan sonra ise yine bu sertifikaya sahip olan firmalarla daha çok çalışmaya başladık. Bütün üretim kademelerinde de kurallara uygun hareket ediyoruz. 

Türkiye ile dünyayı karşılaştırdığınızda helal gıda konusunda ne farklılıklar var?

Türkiye’de Helal Gıda’yı çok anlatamadık. Sistem oturmadı, ama iyi bir yolda. Yurtdışında Müslüman ülkelerde, Malezya gibi, biraz daha gelişmiş vaziyette. İhracat yaparken helal gıda sertifikası soruluyor. Biz de göğsümüzü gere gere gösteriyoruz. Ayrıca şunu belirteyim; helal gıda sertifikası aldıktan sonra yurtiçi ve yurtdışında bizden alış veriş yapmaya başlayan müşterilerimiz de oldu. 

İhracatta ne durumda Seyidoğlu?

20 ülkeye ihracat yapıyoruz. İlk beş ayda yaptığımız ihracat geçen yıla göre aynı seviyede bulunuyor. Daha çok Almanya, İngiltere, Filistin, Irak, Libya ve Cezayir’de varız. Meselâ Irak’a ihracat çok zayıfladı. Aslında Avrupa pazarında yoğunlaşıyoruz. Geçen yıl 3 milyon dolarlık bir ihracatımız oldu. Bu yılki hedefimiz ise 5 milyon dolar. 

Avrupa’da satış durumunuz nasıl? Hangi ürünler daha çok tercih ediliyor?

İhracatımızın yüzde 50’den fazlasını Avrupa’ya yapıyoruz. Daha çok reçel tüketiliyor. Özellikle İngiltere’de Sultanbacı markası ile yıllardır lider konumdayız. İngiltere’de Wallmart gibi meşhur marketlede satışımız mevcut. Kuru incir reçelimizi İngilizler çok sevdi. Almanya’da Seyidoğlu olarak çok iyiyiz. Orada daha çok etnik pazardayız yani ürünlerimizi daha çok Türklere satıyoruz. Avrupa pazarına da yakında iyi bir giriş yapacağız. Bu arada Yunanistan’da çabalarımız var. Yunan helvasına yakın olan ürünümüz biliniyor ve seviliyor. Geçen yıl Yunanistan’a ihracatımız oluştu. Eylül ayında da bir girişimimiz olacak. 

ÇOCUKLARA KÂĞIT HELVA

Yeni ürünler var mı yakın zamanda?

Yaza özel yeni çıkardığımız hindistan cevizli helvamızı çıkardık. Satışta ve çok iyi gidiyor. Kahvenin yanına kahveli tahin helvası sunacağız. 20 gramlık ambalajlarda olacak. Kahvenin yanında servis edilecek. Henüz piyasaya vermedik. Büyük ebatlarda da üreteceğiz. Beğenileceğini düşünüyoruz. 

Peki, çocuklar için...

Pepeli ballı tahinimiz var. Şimdi de Pepe markalı 3 farklı tatta -çilekli, muzlu, sade- kâğıt helva üretiyoruz.  

Yurtdışında da tesisiniz var mı?

Bir ara Cezayir’de böyle bir girişimimiz oldu. Çalışmalarımız devam ediyor. Ancak Avrupa için daha erken olduğunu düşünüyoruz. 

Okunma Sayısı: 2564
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı