"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yeni evliler markalı mobilyayı tercih ediyor

10 Kasım 2014, Pazartesi
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı İsmail Doğan, 17 Ekim’de başlayan mobilya festivalinin iç piyasaya canlılık getireceğini ve 500 milyon liralık bir ciro beklediklerini söyledi. Doğan, Türk insanının kaliteli ve markalı mobilya kullanmaya başladığını ifade etti.

Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), mobilya sektörünün 56 firmasını tek çatı altında toplayarak MOSDER Mobilya Festivali’ni başlattı. 17 Ekim 2014 Cuma günü MOSDER Üyesi 56 mobilya firmasının mağazalarında başlayan festival, 30 Kasım 2014 Pazar gününe kadar devam edecek. Seçkin mobilya markalarında yüzde 70’e varan indirimlerin yer alacağı festivalde, yemek odaları, yatak odaları, çocuk odaları, koltuklar ve daha pek çok ürün grubunu bir arada sunan mobilya markaları tüketicinin beğenisine sunulacak. MOSDER’in yeni başkanı İsmail Doğan, festivalin iç piyasaya 500 milyon liralık bir canlılık getirmesini beklediklerini belirterek, mobilya sektörü ile ilgili sorularımızı cevaplandırdı:

Türkiye’nin orman varlığı mobilya sektörünün ihtiyaçlarını karşılıyor mu?

Karşılamıyor. Çünkü yeterince üretim yapılamıyor. O yüzden ithal girdi oluyor. Biz MOSDER üyeleri ve sektör olarak kendi ormanlarımızı kendimiz kurmamız  konusunda projelerimiz var. Tükettiğimizi tekrar üretime dönüştürme amaçlı olarak projeler üzerinde çalışıyoruz. 

Kaçak ağaç kesimlerinin önüne geçebiliyor musunuz?

Önüne geçmeye çalışıyoruz. Olabildiğince önüne geçildiğine inanıyorum. Ama çok daha fazla çalışmamız lâzım. 

Mobilya sektörümüz Avrupa ve Ortadoğu’yu kıyas alırsak ne durumda bulunuyor?

Avrupa bizden çok daha önde. Çünkü onlar sıralamada dünyada ilk 5’te yer alıyor. Biz ise 13. sıralardayız. Ama gerek tasarımlarımızla, gerek yapacağımız ihracat fuar katılımlarıyla bunların önüne geçeceğiz. Avrupa ve Ortadoğu’da mobilya tüketimi bizden en az iki kat daha fazla. İç pazardaki tüketimleri ve satışları da aynı şekilde bizden fazla. Ama biz şu anda arkalarına takıldık. Peşlerindeyiz, yakalayacağız.

İhracatta ne gibi sıkıntılarınız var?

İhracatta en büyük sıkıntımız navlun. Çünkü navlun olmayınca belli ülkelere gidebiliyoruz. Kendimizi daha fazla uzak yerlere açalım. Niye bir Çin’e mal satmayalım. Niye gidip bir Malezya’ya, ABD’ye, Kanada’ya açılmayalım. Dünyanın mobilya tüketilen en fazla yerleri orası şu anda.

Komşu ülkelerdeki iç savaşlar ihracatı baltalıyor mu?

Komşu ülkeler bir düzeliyor, bir bozuluyor. Bu durum mobilya sektörünü ciddî manada etkiliyor. Bunların dışındaki pazarlara gitmenin de ayrı bir sıkıntısı oluyor. Büyümek yerine bu sefer daralmaya giriyorsunuz. 

Mobilya sektöründe hangi ülkeler bizim müşterimiz?

Düne kadar Irak’tı. Şimdi Irak’taki bu sıkıntıdan dolayı Almanya, Fransa, İngiltere’ye ihracat yapıyoruz. Libya ve İran bazı sıkıntılar olmasına rağmen devam ediyor. Azerbaycan’da da problem var.

Sektörün yıllık ihracat rakamları nasıl?

Geçen sene 2 milyar 180 milyon dolar. Bu sene ise 2 milyar 600 milyon dolar kapanış hedeflerimiz var. Bu hedeflere ulaşacağız inşallah.

Türk insanı kaliteli ve markalı mobilya kullanıyor mu?

Gün geçtikçe artıyor. Daha önce pazar payımız 3-4 yıl önce yüzde 15-20 seviyesindeydi. Şu anki markalı mobilyaların payı yüzde 50-60 seviyelere kadar ulaşmış durumda. 

Mobilya eşyalarının ömrü size göre kaç yıl olmalı?

Bu konuda biz yeni bir anket yaptırdık. Türkiye’deki değişim oranını 8 yılda bir olarak tesbit ettik. Ama Avrupa’ya baktığımızda bu 4 yılda bire düşüyor. Bu ekonomik refah ile alâkâlı.

İç pazarda mobilya fiyatları makul mu?

Çok makul. Marka marka herkesin hitap ettiği farklı konsept var. Farklı hitap ettiği kesim var. O yönüyle bakarsanız bugün 7-8 bin liraya evini düzen var, 20 bin liraya da evini düzen var. Her markanın, her ürünün ayrı bir fiyat aralığı var. 

Avrupa çapında Türk mobilya markaları var mı?

Şu anda yok. Ama aday markalarımız çok fazla var. MOSDER’den dünya markasına aday olmuş 5 tane markamız var. Bunlardan bir tanesi Doğdaş. Kelebek var, Yataş var. Ayrıca İstikbal, Çilek ve Alfemo var. Bunlar Türk kalite dediğimiz devletin desteklemiş olduğu programları aldılar ve bu konuda mücadelelerini veriyorlar. 

1,5 ay sürecek “Mobilya Festivali” iç piyasaya bir canlılık getirecek mi?

Yüzde 20-25 bir canlanma bekliyoruz. Yaklaşık 500 milyon lira gibi bir ciro, bir katma değer sağlayacak. Ülke ekonomisinin canlanmasına bir sebebiyet verecek.

Röportaj: Erol DOYURAN / [email protected]

Okunma Sayısı: 1699
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı