"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Nur Talebelerinin hayatlarını okumak neden önemlidir?

Sebahattin YAŞAR
17 Ağustos 2015, Pazartesi
Gençlerle Şekerci Han programında cemaate dair, Nur Talebeliğine dair, hizmetlere dair pek çok soru gündeme geldi.

Dilimizin döndüğünce konuştuk. Gençler yaşanmış örnekler duymak istiyor, ama her şeyi de yaşamak mümkün değil. Ben de sorular çoğalınca kendilerine; ‘Zübeyir Gündüzalp’in hayatını okuyan kaç kişi var?’ ve yine Mehmet Kutlular’ın, ‘İşte Hayatım’ isimli hatırat kitabını okuyanlar kimler?’ diye sordum. Baktım, soru iç açıcı bir neticeyi ortaya çıkarmadı. Bir şey söylemeye de gerek kalmadı. Çünkü durum anlaşıldı. Hemen orada oturumu yürüten kardeşimizle bir istişare neticesi, ‘Neden bu program içerisinde bu eksiklik giderilmesin?’ diye konuştuk.

Kardeşimizin teşebbüsleriyle, hemen bir sponsor bulundu ve Zübeyir Gündüzalp’in hayatını anlatan otuz, otuz beş adet kitap siparişi verildi ve program içerisine pek çok sorunun cevabını ihtiva eden kitap katılmış oldu.

O zaman anladık ki, programların içerisine Risale-i Nurlar ile birlikte Nurculuğu, Nur hizmetlerini, Nur Talebeliğini anlatan, hizmet metotlarını ihtiva eden, cemaatin meslek ve meşrebini anlatan kitapların katılmasında fayda var. Yani Risale-i Nurların yaşayan modellerinin hayatlarının inceliklerini bilmeye ihtiyaç var. Dâvâ adamı ancak o zaman gelişiyor, güç kazanıyor ve dâvâya sahip çıkmanın yollarını öğrenilmiş oluyor.

Nur Talebesi olmak idealinde olanların elbette ciddî ihtiyaç duyduğu şey, o talebeliğin nasıl ve ne şekilde yaşanacağıdır.

Bediüzzaman’ın bizzat kendisinin eğittiği talebelerinin elbette her birinde ayrı güçlü bir tarafın varolduğu ve Bediüzzaman’ın da her bir talebesine o talebenin güçlü tarafı ne ise, hizmet o talebeden hangi noktada istifade edecekse, elbette ona uygun bir yükleme yapacağı, eğiteceği akla gelir.

Dolayısıyla Bediüzzaman’ın yetiştirdiği has talebeleri ele alırken, onları kendi özel şartları içerisinde ve Üstadlarına muhatabiyetleri noktasında değerlendirmeye almak anlamlı olacaktır.

Yani yaşı kendisinden büyük olmakla birlikte kendisine içtimaî, siyasî konularda bir şey sorulduğunda, ‘Bu tür konuları Zübeyir Ağabey’e sorun…’ diyerek adrese göndermesi, Tahiri Mutlu Ağabeyin büyüklüğünün bir alâmetidir.

Elbette her ağabey kendi riyasetinde bir üstünlüğe sahiptir. Ama Nur Talebelerinin birlik ve beraberliği, cemaatin dayanışması, Risale-i Nurların hukuku, şahs-ı manevî, meşveret gibi konularda Zübeyir Gündüzalp’in, Bediüzzaman tarafından bizzat, özel yetiştirilmesi elbette günümüzde karşılaşılan problemlere karşı da çözümler ihtiva etmektedir.

Cemaati, Nur Talebeliğini, hizmetleri dert edinenlerin mutlaka Risale-i Nurları nasıl yaşayacakları noktasında, ağabeylerin hayatlarını bilmelerinde çok büyük fayda vardır.

İnsanın hem dünya hem de ahiret hayatına ciddî katkı yapan bir dâvânın elbette kahramanlarının tanınmasına ve onların hayatlarındaki inceliklerin bilinmesine ihtiyaç var.

Bunların başında da Üstad’ın hayatına vâkıf olmuş, onun hassasiyetlerini, tepkilerini, medihlerini bizzat görmüş ve yaşamış bir model olarak Zübeyir Gündüzalp’in hakkında yazılmış kitapların okunmasına şiddetli ihtiyaç vardır.

Hatta farklı düşüncelerde ve anlayışlarda kaleme alınmış biyografileri, araştırma-inceleme yazılarını ihtiva eden kitapları okumak daha sağlıklı olabilecektir. Çünkü bugün bir yazar bir düşünce grubunun içinde ise, elbette o düşünce grubunun anlayışı, yorumlayışı içerisinde kanaatlerini izhar edebilecektir. Oysa yazarlık tarafgirliği kaldırmaz. Okurun yazar üzerindeki bir hakkı da, gerçekleri hakkı âli tutarak duymak ihtiyacıdır.

Neyse, okuma programlarında ağabeyleri de ciddî tanımaya ihtiyaç var.

Programın bir parçası da ağabeylerin hayatlarını tanımak neden olmasın?

Okunma Sayısı: 1696
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Sezai Mumcu

    17.8.2015 12:49:58

    s.2 Konya'dan Halil Uslu agabey Zübeyir Agabeyi Istanbul Kirazlimescitte davetiyesi üzerine ziyaret eder. Konusmasinda dershane icin üc ögüt alir ve not eder. O zamanlar Konya'da dershanede hafta sonlari 30 kisiye balik pisirler ziyafet arti biraz sohbet ederlermis. Zübeyir agabey onu birakin üc kisi yetistirin. 1) imanî 2) siyasî 3) ictimaî konuda bunu umumî derslerde Risalelerden 1) imani meseleler 2) Lahikalar 3) Müdafalar okuyarak temin etmesini istemis. Yani 7000 küsur sayfalik Risalelerde ne varsa onlardan tam ders alan 3 kisiyi yetistirmenin cok daha efektif olacagini tenbihlemis. Demek ki bu cok önemli. Üstadimizin Risalelerde verdigi sosyal hayat, siyasî anlayis (yanlis anlasilmasin bizzat siyaset yapmak degil) ve olmazsa olmaz imanî dersleri hayata yansitmak dengeli bir tarzda olabiliyormus.

  • Sezai Mumcu

    17.8.2015 12:13:53

    Gayet güzel bir makale. Sahsen Üstadin talebeleri hakkinda yazilmis tüm biyografi kitaplarini okudum. Zübeyir Gündüzalp hakkinda yazilmis iki biyografiyi de ilk ciktigi zamanlar alip cok akici olduklarindan hemen okumustum. Sizin bu makalenizi okuduktan sonra 2008 de fasilalarla 5 günde okudugum Zübeyir Gündüzalp Yeni Asya yayininin sadece Halil Uslu bölümünü tekrar okudum dehsetli fire vermis hafizam. Demek biyografilerin cemaat bazinda mübahese olmasi gerekiyor. Biyografilere gecmeyen Zübeyir Güldüzalp tavsiyeleri var. Cok önemli not aldigi bir tavsiyeyi merhum Halil Uslu Agabey bizim videolarimizin birinde anlatiyor: (devami s. 2)

  • Rüstem Garzanlı

    17.8.2015 10:24:58

    Evet, ağabeyleri tanımak, onların doğru istikametini kendimize rehber etmek elbette lâzımdır. Yalnız Ağabeyleri tanımak için Risale-i Nur'u çok okumak, bilhasa Üstadın buyurduğu üzere " İhlâs Risalesini laakal on beş günde bir okunmalıdır" "İhlas Risalesini" on beş günde bir okuyanınız var mı?" Diye sorulsaydı..... Bu soru bütün Risale-i Nur talebelerine munhasırdır...... Eksikler varsa her halde bundandır....

  • garip talebe

    17.8.2015 02:34:46

    Yaziniz vesilesiyle Islam Yasar agabeyimizin Nur Hareketi Serisini Serencam'dan baslayarak Taa Kiyamete Kadar eserine kadar ek olarak okunursa ne sartlarda ne imtihanlarla bu hizmetler bu gunlere geldi farkina varabilmek icin gerekli diye dusunyorum.Acikcasi kendi okumalarimda hem agabeylerin hem tarihi seyir icindeki bu imtihanlarla örülü yillari okumak meselelere daha geniş acidan bakmaya ve gecmis yasanan tecrubelerden ibretli dersler cikarmaya vesile olacagi kanaatindeyim.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı