"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Evet mi, hayır mı derken...

Süleyman KÖSMENE
16 Şubat 2017, Perşembe 23:59

Abdullah Tunç: “Sevad-ı azam’ı siyasî meselelere yorumlayanlar var. Üstad’ın şu sözüne istinaden: ‘Ekseriyete ve sevad-ı azama dayandığı zaman lâkayt Emevilik, en nihayet ehl-i Sünnet cemaatine girdi. Adetçe ekalliyette kalan salâbetli Alevilik, en nihayet az bir kısmı Rafziliğe dayandı.’ Ayrıca Yeni Asya’ya eveti desteklemediği için anarşist diyenler var.”

Ahmet Bey: “Bir babanın, kızına evet vermezsen hakkımı helâl etmem demeye hakkı var mıdır? Böyle bir evlât nasıl davranmalıdır?”

FİKRİN NAMUSU YOK MU?

Nice zamandır seçim dönemleri yaklaştığında güzel ülkemi bir sancıdır alır. Atmalar itmeler, dışlamalar, taşlamalar, ötekileştirmeler… Fikre, hür iradeye, hür tercih hakkına saygı unutulur. Benimkisini tercih eden melek, başkasını tercih eden şeytan anlayışı hâkim olur.

Böylelerini Bediüzzaman şöyle uyarmıştı: “Bir şeytan senin fikrine yardım etse rahmet okutacaksın. Senin fikr-i siyasiyene muhalif bir melek olsa lânet edeceksin!”1

Herkesin demokratik tercih hakkı yok mu? Herkes seçeneklerden hükümetin resmi görüşünü tasdik etmeye mecbur olsaydı, referanduma gerek kalmazdı. 

Millete zaten bir defa söz düşüyor. Bırakın herkes şahane hür bir zeminde kendi tercihini kullansın. Herkesin elbette bir fikri, bir kanaati vardır. Eğer senin fikrinin bir namusu varsa, sen fikrine saygı istiyorsan, önce sen başkasının fikrine saygı göstereceksin. Başkasının fikir namusunu tanıyacaksın! Yoksa benimkisi hak, Yeni Asya eveti desteklemediği için anarşist! Hayır; bu en hafifiyle bencil bir ithamdır!

Meseleye böyle yaklaşanların fikir namusu olmadığını düşünüyorum.

BİZ BURHANA TABİYİZ!

Öte yandan sen kanaatini Risale-i Nur’a dayandırdığını iddia ediyorsan, Haydar ağana sığınmadan, Yeni Asya’yı da taşlamadan Allah aşkına bir burhan getir! Yeni Asya savunduğu fikirlere her sayısında onlarca burhan sıralıyor. Senin burhanın yok mu?   

Yeni Asya’ya katılmayabilirsin. Saygı duyarım. Yeni Asya fikrine katılmayanları taşlamıyor. Sadece kendi kanaatini delilleriyle birlikte izhar ediyor. Sen de kanaatini izhar etme hürriyetine elbette sahipsin.  

Biz burhana tabiyiz. Boş sözlere karnımız toktur. Sen Yeni Asya’nın savunduğu fikirleri delillerle çürütebilirsen, buyur; meydan senin!  

Fakat çürütemiyorsan Yeni Asya’ya şapka çıkarmalısın! Şapka çıkarmıyorsan, senin takdirindir. Fakat taşlama seçeneğimiz yok maalesef. Bizim terbiyemiz buna müsait olmamalı!

Diğer yandan, Yeni Asya meşverete tabidir. Meşveret görüşünü yakın zamanda bildirecektir. Biraz sabır! 

Keza bir babanın evlâtlarına tercih noktasında baskı yapması hür irade esasına aykırıdır. Baskı gören evlâtlar babasına ve atasına saygıda kusur etmesinler. Fakat tercihlerini hür iradeleriyle kullansınlar. Çünkü herkes tercihinden bireysel olarak sorumludur.

MEBUSAN HÂKİMDİR, HÜKÜMET HÂDİMDİR

Gelelim Emeviler örneğine… Bu örnekte sevad-ı azam inanç noktasında kullanılmış. Siyaset noktasında değil. Emeviler inançta lâkayttı. Ekseriyeti teşkil ettiği için nihayet Ehl-i Sünnete dayandı. Siyaset noktasında sevad-ı azam kavramı tarihte kullanılmamıştır. Öyle ki, Sıffin savaşında Hazret-i Ali’nin askeri ve etbaı Muaviye’ninkinden çok daha az idi. Fakat isabetli olan Hazret-i Ali idi. Muaviye askeri ve etbaı çok olmasına rağmen isabetli değildi. 

Eğer Üstad Hazretlerini dinleyeceksek, Üstad Hazretlerinin bu meselede çok net bir duruşu vardır. Buyurun:

“Riyaset-i şahsiyenin kat’iyen aleyhindeyim.”2

“Meşrûtiyetin sırrı, kuvvet kanundadır, şahıs hiçtir. İstibdadın esası, kuvvet şahısta olur, kanunu kendi keyfine tâbi edebilir, hak kuvvetin mağlûbu.”3

“Mebus hürdür, hiçbir tesir altında olmamak gerektir.”4 “Meşrûtiyet hâkimiyet-i millettir. Yani efkâr-ı âmmenizin misâl-i mücessemi olan mebusân hâkimdir; hükûmet, hâdim ve hizmetkârdır.”5

“Eski zamanda değiliz. Eskiden hâkim bir şahs-ı vahit idi… Şimdi ise, zaman cemaat zamanıdır. Hâkim, ruh-i cemaatten çıkmış az mütehassıs, sağırca, metin bir şahs-ı manevîdir ki, şûrâlar o ruhu temsil eder.”6

Şimdi taşlama yok; ama karar sizin!

Dipnotlar: 1- Beyanat ve Tenvirler, s. 112. 2- Eski Said Dönemi Eserleri, Nutuk, s. 196. 3- Eski Said Dönemi Eserleri, Münâzarât, s. 221. 4- Eski Said Dönemi Eserleri, Münâzarât, s. 224. 5- Eski Said Dönemi Eserleri, Münâzarât, s. 225. 6- Eski Said Dönemi Eserleri, Sünûhat, s. 486.

Okunma Sayısı: 8608
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • CESUR ADAM

    18.2.2017 09:59:12

    (2) ELEKTRİK KAYIP-KAÇAK bedeli soygununa mani olmak için milletin hakkını savunan tüketici derneğine gidip ücretsiz bilgi,ve evrak aldım.Tam muamelelere başlayacağız 10 yakın dostumuzla bu yasa çıktı.Ben DENİZLİ ilimizin bir küçük beldesinin belediye başkanının bu haksızca ve cebren bizlerden alınan parayı 500.000.Tl tutan parayı dağıtım firmasından alan HALKININ HAKKINI TAKİP edenimi yoksa dillerinden hak kelimesini düşürmeyip kirleten hırsızın ortağı olan sözde dindar,özde kindar siyasal islamcı serserilerimi evet diyerek destekleyeceğim.Kaldıki bu yasa değişikliği GARABET bir teklifitr. Biz millet olarak NE İSTEDİLERSE VERDİM diyerek milletin,yetimin hakkını peşkeş çekene ,MAHKEMLERİ İNHİSAR ALTINA almak isteyen ceberrut zihniyete HAYIR demiyeceksek nasıl hür ve HAK'KIN HATIRI ALİDİR,HİÇBİR HATIRA FEDA EDİLMEEZ diyen müslümanlardan oluruz.

  • CESUR ADAM

    18.2.2017 09:52:40

    Süleyman hocam rabbim ebeden razı olsun. HAYIR demek için milyarlarla neden,dayanak ve haklı gerekçemiz var.Açayım konuyu.., ELEKTRİKTE KAYIP-KAÇAK Bedeli altında her ay %10 gibi rakam abonelerden cebren alınması kararı AKP ile başladı.Tüketici bunu tek tek hakem heyeti,tüketici mahkeme kararlarıyla alırken beklenti şuydu.AKP kanun çıkartıp firmalara abonelerin geriye giderek ne kadar haksızca aldığı varsa abonenin hesabına İNDEKS İLERLETMESİ yapıp kul hakkını savunması ve temin etmesi idi. 2016 HAZİRAN ayında AKP vekilleri yasa çıkardı RTE tasdik etti HAKSIZCA,CEREN alınması kanun laştı. Her ay 40 milyon abone yıllarla çarpıldığında milyarlarca hak gasbı yapılmaktadır.

  • Abdülbâkî Çimiç

    16.2.2017 16:45:31

    Son paragraftaki Sünuhat'tan alınan yerdeki "az mütehassıs" kelimesi hatalıdır. Doğrusu "az mütehassis" olmalıdır. Sünuhat'ın eski baskılarına bakılabilir. Kelimenin orjinali eski baskılarda "az mütehassis" sonraki baskılara "az mütehassıs" olarak hatalı basılmıştır. Durumu neşriyat yetkililerine ilettimiştik, inşâallah son baskılarda "az mütehassis" olarak düzeltilecektir. "az mütehassis" az ihtisas sahibi iken; "az mütehassis" az hislenen, duygusal olmayan, tesirat-ı hariciyeden az etkilenen manalarındadır. Metne uygun olan da bu manadır.

  • Ahmet Şahin

    16.2.2017 12:32:21

    Allah (cc) razı olsun süleyman hocam. Burhan'ları da sıralayarak, şahs-ı maneviye yakışan en nezih ve net olarak gereken izahatı yapmışsınız. Bu yazdıklarınız "fikir namusu" olan ve akılları hipnoz edilmemiş olanlar içindir. Hipnoz edilmiş ve "fikir namusu" olmayanlara ihtimaldir ki, Kur'an ve Hadis'ten deliller de söylense bir tesiri olmayacaktır.Rabbimiz, şuur ve istikamet versin.

  • 672 khk magduru

    16.2.2017 08:36:48

    Kitap gibi yazı anlayana...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı