"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bu ikiliye* dikkat!

Yasemin GÜLEÇYÜZ
10 Eylül 2014, Çarşamba
(*Kaleme ve yazdıklarına…)
Kâğıt ve kalem ayrılmaz ikili. Ne var ki, teknolojik ilerlemelerle günümüzde kâğıt kalemin yerini klavye aldı. Tablet bilgisayarlar, cep telefonları not almanın tarzını da değiştirdi!
Kurşun kalemler, dolma kalemler, tükenmez kalemler ve onların arkadaşları kalemtıraş, silgi, mürekkep tarihe karışıp müzelik mi olacak? Mümkün değil! Onlara her zaman çantalarımızda, evlerimizde yer var.
 
GARİP, AMA GERÇEK!
Yıllar önce yurtdışında gezdiğim bir müzede tırnakla kâğıt üzerine yazılmış ve ciltlenmiş bir duâ kitabı görmüş hayretler içinde kalmıştım. Bembeyaz kâğıt üzerinde kâtibin tırnaklarıyla iz bıraktığı, adeta tırnaklarını kalem olarak kullandığı sayfanın üzerinden duâyı rahatlıkla okuyabiliyordunuz!
Artık mürekkep mi bulunamadığı için öyle yapılmıştı, yoksa sanat dalları içinde tarihte ayrı bir yeri mi vardı bilemiyorum.
Çeşit çeşit yazma eserler, kalemler, yazı takımları arasında o duâ kitabının önünde dakikalarca kalakalmıştım.
 
NOT ALMA VE HAFIZA
Tırnağı kalem olarak kullanmak ya da sanal notlar almak istisnai örnekler.
Evet, bu ikiliye her zaman yer var. Zira kâğıdın ve kalemin yerini tutabilecek hiçbir şey yok!
Şahsî bir tercihle ilgili değil söylediklerimiz bilimsel araştırmalar da aynı hakikat üzerinde birleşiyor.
Yapılan araştırmalar el yazısıyla yazmanın eğitimle arasında doğrudan bir ilişki olduğunu gösteriyor. Elle yazmanın hafıza üzerinde müsbet bir etkisi var. Yazarken belli bir noktadan başlayıp belli bir yere ulaşıncaya kadar el hiç kalkmadığından hızlı yazma, hızlı düşünme gerçekleşir. Yazılacakların akılda tutulmasıyla hafıza güçlenir. Elle yazmak disiplini ve öğrenmeyi sağlar.
“Sağ elinizle hafızanıza yardım ediniz!” Hadisini bir de bu açıdan düşünmekte fayda var!
 
İLGİNÇ ARAŞTIRMALAR
 
Bu konuda ilginç araştırma neticeleri var:
1. Araştırma:  Washington Üniversitesinden psikolog Virginia Berninger 2. ve 5. sınıflar arasında bir çalışma yapıyor. Bazı çocuklara el yazısıyla, diğerlerine de klavye ile yazı yazdırıyor.
Araştırma neticesinde el yazısıyla yazanlar daha çok kelime ve fikir ortaya çıkarıyor.
2. Araştırma:  Karin James isimli bir psikolog, okuma yazma bilmeyen küçük çocuklar üzerinde bir araştırma yapıyor. Bazılarından bir harfe bakarak yazmalarını, bazılarından kendilerine verilen kâğıttaki noktaları birleştirerek harf yazmalarını ve kalanlardan da bu harfi bilgisayarda tuşlamalarını istiyorlar.
Neticede harfi bakarak yazan çocukların beyni okuma yazma yapan yetişkinlerin beyinleriyle aynı aktiviteyi gösteriyor.
3. Araştırma:  Princeton ve California Üniversitelerinden Pam Muller ve Daniel Oppenheimer sınıfta elle not alan üniversite öğrencilerinin, klavye ile not alanlara göre dersi daha iyi öğrendiklerini tesbit ediyor. Elle alınan notların üzerinden yeniden geçildiği için daha iyi öğrenme sağlıyor. ( 21 Haziran 2014, Hürriyet)
 
HÜLÂSA
Yukarıdaki araştırmalar kalemle yazı yazmanın hikmetlerinden sadece birkaçı olsa gerek.
Hayat Rehberimiz olan Kur’ân’ımızda kaleme ve onun yazdıklarına yemin edilmesinin çok hikmetleri olsa gerek!
“Kaleme ve satır satır yazdıklarına andolsun” (Kalem Sûresi,1.)
Okunma Sayısı: 1218
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı