"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Meslek ve meşrep soruları

Yasemin YAŞAR
08 Ekim 2016, Cumartesi
Meslek ve meşreple alâkalı olarak bugünlerde ruhu inciten ciddî hadiseler yaşanmaktadır.

Yarayı, hastalığı teşhis etmek için nasıl doktor sorular sorup hastanın hikâyesini dinlerse, ben de bu incitici hadiselerle alâkalı olarak önce soruları sormam gerekliliğine inanıyorum.

Yasin Sûresi 40. âyette şöyle buyruluyor: “Her biri bir yörüngede hareket eder.” Güneş ve ay gibi gök cisimlerinin her birinin bir yörüngede hareket ettiğinden iktibasla her meslek ve meşrep sahibinin de kendi yörüngesinde hareket etmesi, başkasının yörüngesine girmemesi, çarpmaması istikrarlı, itidalli, kararlı ve dengeli bir biçimde ilerlemesi düzeni, sistemi, istikameti, netice verecektir.

Peki, yörüngeden ayrılmak sistemden de kopuşu getirir mi? “Mesleğimiz haliliye olduğu için meşrebimiz hıllettir. Hıllet ise en yakın dost ve en fedakâr arkadaş, en güzel takdir edici yoldaş ve en civanmert kardeş olmak iktiza eder.” (Lemalar) Dolayısıyla meşrebi hıllet olan bir meslekte, hılleti bozmak mesleğe zarar vermek olmuyor mu?

Aynı meşrebin içerisinde birbirlerine ders verirken, kendi dersini ihmal edenler,

Birbirlerine ihlâsı okurken, kendi ihlâsını kaybedenler,

Uhuvvetten bahsede bahsede adavet hastalığını içinde büyütenler,

Meşrebine ve mesleğine muhabbet ederken, hak sadece benim mesleğim ve meşrebim taassubuna kapılanlar,

Tenkit hastalığına düşüp, nefsindeki kusuru görmeyip afakî dairede boğulanlar,

Birbirinin niyetini okuma yarışına girip, 40 senelik bir ömrün hülâsası olan ve bir iksir mahiyetinde olan niyet meselesini, kendi niyetlerinde sorgulamayanlar,

Bine kadar birbirleri görmeyip zayıf, geçici, şeytanî, garazkâr, sakîl bir hissiyat-ı siyasiyenin muhabbeti hatırına binlerce birbirleri kıranlar ve daha nice tesanüdü bozan şahs-ı manevîyi yaralayan hastalıklar mesleğimizde ciddî yaralar açmıyor mu?

“Evet yol iki görünüyor. Cadde-i Kübra-yı Kur’âniye olan şu mesleğimizden şimdi ayrılanlar, bize düşman olan dinsizlik kuvvetine bilmeyerek yardım etmek ihtimali var.” Peki, meşreben ayrıldığını düşündüğümüz kimseler, acaba meslekten de ayrılıyor mu?

Mesleken ayrılmak, Cadde-i Kübra–i Kur’âniyeden ayrılmak anlamına geliyor. Yoksa bizim meşrepten, bizim içtihattan, bizim istişareden ayrılmak anlamına gelmiyor. İşte sıkıntı da tam burada başlıyor. Çünkü meşreben ayrıldığımıza, meslekten ayrılmış gibi muamele, mesleğe ciddî darbe anlamına geliyor. Bu da düşünülmesi gereken başka bir nokta.

Bir başka düşündürücü soru ise, meslek olarak ayrılanlar düşmanımız olan dinsizlik kuvveti elinde bize karşı kullanılan bir piyona, bir maşaya dönüşüyor.

Peki, meşreben ayrılıp siyasetin kullandığı bir maşaya dönüşenler için ne diyeceğiz?

Okunma Sayısı: 2031
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Garib Doğu

    8.10.2016 16:07:54

    Makalede Meslek ve meşrep net olarak birbirinden ayrılmamış. Meşrepler farklı olabilir.Bu yaradılış gereğidir.Meşrep,huy,karakter,yaradılış,davranış biçimi ise ki,öyledir.Herkesi aynı meşrebe tutmağa çalışmak fıtrata müdahale etmek demektir. Meşrep farklılığı ciddi bir sorun doğurmaz. Sorun, mesleği doğru anlayıp anlamama meselesindedir. Meslek, temel esaslar,prensipler, kaideler ve kurallar bütünüdür. Bunlar sağlam,şaşmaz ve şaşırtmaz hakiakatlar, nurlar ve istikamet pusulalarıdır. Aynı zamanda takip edilen yol ve hareket tarzıdır. Meselâ, azami ihlas,azami fedakârlık, terki enaniyet, cüz-i menfaat ve süfli hislerin terki gibi nurani prensiplere temessük edilse acaba problem çıkar mı? İhtilaf olur mu? Ferdi ve cemaati sıkıntılar yaşanır mı? Meslekteki ihtilaf veya sapmalar siyasi ve içtima-i alanda ve şahıs psikolojisinde ciddi problemler,sıkıntılar meydana getiriyor.Hali alem bunun en büyük şahididir.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı