"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Durdurulan metro inşaatları çökebilir

10 Ocak 2018, Çarşamba 15:43
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı olarak seçilen Mevlüt Uysal, eski İBB Başkanı Kadir Topbaş döneminde ihalesi yapılan 6 metro projesini iptal etti. İş Güvenliği Uzmanı Selim Akyıldız, inşaatların durdurulmasının yıkıma varan ciddi sorunlar doğurabileceğine dikkat çekti.

Yılbaşından sonra belediye tarafından yapılan açıklamada İstanbul'da 6 metro projesinin ihalesinin iptal edildiği duyuruldu. Kadir Topbaş döneminde ihalesi yapılan, Başakşehir-Kayaşehir metro hattı, Göztepe-Ataşehir-Ümraniye metro hattı, Mahmutbey-Esenyurt metro hattı, Kirazlı-Halkalı metro hattı, Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattı ve Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattı ihaleleri İBB Başkanı Mevlüt Uysal tarafından rafa kaldırıldı.

Zafer Arapkirli ile Seyr-i Sabah programına değerlendirmelerde bulunan Maden Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi ve İş Güvenliği Uzmanı Selim Akyıldız, ihale iptallerinin metro inşaatlarında yıkıma kadar varabilecek sorunlara sebep olabileceğini dile getirdi:

‘METRO TÜNELLERİ DOĞANIN BÖĞRÜNÜ DELDİĞİNİZ PROJELER'

"Metro projeleri İstanbul trafik sorununu halletmesi için son derece doğru uygulamalardır. Bunlar son derece zorlu ve pahalı uygulamalardır. Ancak sonuçta bunlar birer yeraltı faaliyetidir. Yeraltı faaliyetleri kendine özgü kuralları olan önemli çalışmalardır. Öyle istediğiniz zaman kepengi kapatıp işi bırakma, gitme lüksünüz yoktur.

Herkesin anlayacağı şekilde söylemek gerekirse, siz doğanın böğründe bir boşluk yaratıyorsunuz. Doğa da buna karşı tepkiler vermeye çalışıyor, boşlukları doldurmaya çalışıyor. Doğanın aldığı önlemleri engellemek için tahkimat denen önleyici çalışmalar yaparız.

‘BİR TÜNEL ÜSTÜNDE HİÇ DURMADAN ÇALIŞILMALI'

Bir tünel açıldığı zaman gerilmelerin hesapları yapılır, ona göre desteklemeler planlanır. Tahkimat yaparken bir daire ve ortasını düşünün. Üst kısmını yapar, alt kısmını hayata geçiririz. Sistem birbirine bağlandığı zaman tam olarak çalışır hale gelir. Durdurulan projelerde alt yapının bir kısmının bitirilmediğini biliyoruz. Üretim yapılan yerlerdeki nihai çalışmaların bitirilmesi gerekiyor.

Biz tünel kullanıma açılsa da açılmasa da zemin hareketlerini sürekli izlenmesi lazım. Zemin hareketliliği bir takım öngörülerin dışına çıktığı zaman elbette hızlıca buna karşı müdahalelerin yapılması lazım. Böyle olmazsa çok ciddi sorunlar çıkabilir.

 

Okunma Sayısı: 1290
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı