"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hz. İsa tevhidi ders verdi

26 Ocak 2015, Pazartesi
Yahudi din adamlarının, geleneksel Yahudiliğe karşı çıkmasından dolayı Hz. İsa ile mücadele ettiğini söyleyen yazar M. Ali Kaya, “Sanidrid Kurulu”nun “Dini bozmak ve toplumda huzursuzluk meydana getirmek” gibi suçlamalarla Hz. İsa’nın idamına hükmettiklerini belirtti.

Yeni Asya Gazetesi yazarlarından M. Ali Kaya, Kültürlerarası Dostluk Derneği’nin (İCBA) 24 Ocak 2015 tarihinde Süleymaniye Yeni Asya Vakfı Seminer Salonunda organize ettiği “Hz. İsa (as) ve Günümüz İsevileri” konulu seminerde konuştu.

Araştırmacı yazar M. Ali Kaya, Hz. İsa’nın (as) yaşadığı dönemin siyasî durumunu özetledikten sonra Yahudilerin bulundukları şartlar içindeki faaliyetlerine ve aralarındaki ihtilâflarına bu ihtilâflar içinde Hz. İsa’nın (as) Tevhid Dâvâsına, Putperest Roma ile Yahudi bilginleri arasındaki konumunu dinleyenlerin dikkatine sundu.

Hz. İsa’nın (as) yaşadığı dönemde Yahudilerin genel olarak üç gruba ayrıldığını, Zelotların radikalci olup “Putperest Roma idaresine vergi verilmeyeceğini” iddia ettiklerini, din devleti kurmak için zaman zaman ayaklandıklarını, resmî din adamlarının idarecilere yakın destek verdiklerini, Hz. Zekeriya, Hz. İsa ve Hz. Yahya (as) gibi peygamberlere inananların ise “Toplum ikaz ve irşat edilmelidir” diye “iman dâvâsına” gönül verdiklerini ve yönetimden uzak durduklarını anlattı.

Hz. İsa’nın (as) Tevhidi ders verdiğini ancak ölüleri diriltmek, kör ve kötürümleri iyi etmek, çamurdan kuş yapıp ruh vermek gibi gösterdiği mu’cizelerinden ve babasız dünyaya gelmesinden dolayı hayatında kendisine “Allah’ın oğlu!” denildiğini, ancak Hz. İsa’nın bunu reddederek kendisinin Allah’ın kulu ve ölümlü bir insan ve Allah’ın peygamberi olduğunu söylediğini; ancak Yahudi din adamlarının Geleneksel Yahudiliğe karşı çıkmasından dolayı kendisi ile mücadele ettiğini, en yüksek dini kurul olan Sanidrid Kurulundan “Dini bozmak ve toplumda huzursuzluk meydana getirmek” gibi suçlamalarla idamına hükmettiklerini belirtti. Zamanın idarecilerini de Hz. İsa’nın (as) radikal dinci Zelot’ların lideri olduğu ve siyasî emeller peşinde olduğu iftirası ile Sanidrid kurulunun aldığı kararı uygulamak için zorladıklarını söyledi.

Hz. İsa’yı çarmıha germek için idarecilerin bu sebeple ikna olarak karar verdiklerini ifade etti.

Hz. İsa’nın inananlar arasından seçtiği 12 Havariden Yahuda İskoriyat’ın 30 dirhem para karşılığında sattığını, yerini göstermek için Hz. İsa’nın odasına girince Hz. İsa’yı meleklerin pencereden Semaya ref ettiklerini, odadan dışarı çıkan Yahuda’yı da Hz. İsa’ya benzeterek ihanetinin cezası olarak çarmıha gerdiklerini Allah’ın Hz. İsa’yı Yahudilerin fitnelerinden koruduğunu belirtti.

Hz. İsa’dan (as) sonra Havarilerin Antakya’ya Kıbrıs’a İskenderiye’ye ve Romaya gittiklerini, 12 havarinin sadece birisinin eceli ile öldüğünü diğerlerinin şehit edildiğini söyledi. Havariler arasına katılan Yahudi Pavlos’un, Tevhid’i Teslise dönüştürdüğünü, onunla tartışan ve Tevhidi savunan Barnaba’nın ayrılarak İskenderiye’ye gittiğini Tevhidci İskenderiye okulundan yetişen İsevilerin daha sonra Müslüman olduklarını ifade etti.

Doğu Roma Devletinin Batı Roma karşısında güç kazanmak için kendisine yakın gördüğü Teslisi savunan Hırıstiyanlığı kabul ederek dini siyasete alet ettiğini ve devletin gücü ile MS 325 tarihinde İznik’te topladığı Konsil’de Teslisi savunan Matta, Markos, Luka ve Yuhanna İncillerini kabul ettirip 300’e yakın Tevhidi savunan İncilleri yasakladığını, Muvahhid Hıristiyanları cezalandırdığını anlattı. Kur’ân-ı Kerîm’de geçen “Ashab-ı Kehf ve Ashab-ı Uhdud”un bu dönemde Muvahhid İsevilere yapılan işkenceleri anlattığına dikkatleri çekti. Yasin Sûresinde anlatılan Antakya’ya giden elçilerin de Hz İsa’nın elçileri olduklarını ifade etti.

Avrupa’nın yakın tarihinde Tevhidci Hıristiyanlar ile Tesliscilerin devamlı mücadele halinde olduğunu belirten Kaya, örnek olarak Michael Servetus (1511-1553) “Teslisin Hataları” isimli eseri yazdığını, Francis David (1510-1579) Tevhidi savunduğu için zindanda öldüğünü, Maria Sozini (1525-1562) Arap Peygamberin takipçisi olmakla suçlandığını, John Bidle (1615-1662) “On iki İddia” ile Tevhidi ispat ettiğini ve hapishanede öldüğünü. İsaak Newton’un “Kutsal Yazıların İki Hatası” isimli eserinin ölümünden sonra basılmasını istediğini Thomas Emilny (1663-1741) “Hıristiyanların Mutluluğu” isimli eserinde Tevhidi savunduğunu ve “Muvahhidler Cemaati”ne katıldığını William E. Channing’in (1780-1842) “Tevhidciliğin Tarihi” kitabı yazdığını belirtti.

Bunların kısa hayat hikâyelerini “Hz. İsa ve Günümüz İsevileri” isimli kitabında yazdığını da belirtti.

Daha sonra Hz. İsa’nın geri dönüşü konusunda bilgi verdi ve sorulan sorulara cevaplar vererek seminerini tamamladı.

Haber Merkezi

Okunma Sayısı: 1715
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı