"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

30 Mart süreci ve beklentiler

Yusuf ÇAĞLAYAN
04 Nisan 2014, Cuma
17 Aralık’la başlayan seçim öncesi süreçte ilk defa kadim İslâm muhaliflerinin sadece seyirci olarak tribünlerde yerini aldığı ve şakşakçısı olduğu bir “İslâm’a karşı İslâm” çatışması yaşandı.
28 Şubat hükümetleri ile bile bu kadar çatışmamış olan bir cemaat, hayret edilecek bir şekilde kendi imajını kökten değiştiren davranışlar sergiledi. Kadim İslâm muhalifleri ile kol kola girdi. Bu güne kadar “siyaseti hizmete alet etmiş” ve yurt dışında okulları koruyup kollamış, içeride ise bürokratik kadrolaşmasını cemaat yoluyla tamamlamış bir hükümete antidemokratik bir yöntemle isyan etti. Sadece kendini değil, bütün hizmet cemaatlerini siyasetle birlikte anılır bir pozisyona düşürdü. Hem hükümet, hem de toplum nezdinde kendi meşrûiyetini yerle bir etti. Buna ilave olarak, toptan tasfiye edilmeyi hak edecek dozajda bir algıyı adeta bilinçli olarak inşa etti. Toplumun büyük ölçüde dindar ve muhafazakâr kesimi nezdinde bu tasfiye meşrû hale geldi. Eskiden beri cemaatin tasfiyesi için canla başla çalışan malûm cephe, karşı cephedeki bu çöküşü nefeslerini tutarak iştahla izledi. 17 Aralık sürecinde aynı dine, inanca hizmet dâvâ edenlerin bir anda belli bir kampta birbirlerine karşı mevzilenmiş olarak kendini bulduğu, tam anlamı ile ipe sapa gelmeyen, deli saçması olaylar yaşadık. 
Olayı sadece 17 Aralık sürecini kapsayan bir üst bakışla tanımlamaya kalkarsak, 17 Aralık’ı da teşhis edemeyiz. En azından İslâma karşı yürütülen mücadelenin billurlaştığı 28 Şubat dönemini de kapsayan bir nazarla olaya bakmamız gerekmektedir.
Herkesin malûmu olan 28 Şubat’ı şöyle bir hatırlayalım. NATO, düşman kuvvetleri sembolize eden rengi yeşil olarak değiştirmişti. 28 Şubatçılar da, birinci dereceden tehdit olarak irticayı belirlemişti. Arada bütün boyutları ile tam bir paralellik vardı. Bu küresel ve yerel tehdit algısındaki tevafuk, Neo-con’ların İslâm coğrafyasına askerî ve sosyolojik müdahalelerinin yoğunlaştığı bir döneme denk geliyordu. Özetle, 28 Şubat müdahalesi, İslâm bölgesine gerçekleştirilen küresel müdahale ile eş zamanlılık ve eş amaçlılık arz ediyordu. Bir farkla ki, hedef küreselde radikal İslâm, yerelde ise irtica olarak kodlanıyor ve müdahale ise bu iki kavram üzerinden meşrûlaştırılıyordu. Hükümet devrilmişti. Ancak, İslâma karşı cemaatler üzerinden gerçekleştirilecek asıl operasyon gerçekleştirilememişti. 28 Şubat hükümetleri bile, siyasî maliyetini bildikleri için alınan kararları tam anlamı ile hayata geçirmekte ayak sürüyorlardı. Bu çalkantı içinde ekonomik kriz kapıya dayandı. Hükümet erken seçim kararı aldı ve yapılan seçimlerde, 28 Şubat döneminde hükümet kuran bütün partiler sandıkta tasfiye edildiler. Cemaatlerin bitirilmesi planı atiye kalmıştı.
28 Şubat’ın ikinci raundu, AKP’nin iktidara gelmesi ile başladı. Bu yeni dönemde hedef “AKP ve Cemaati bitirme” olarak planlandı. Bu plan, AKP açısından malûm darbe girişimleri, cemaat açısından ise MGK kararlarında tezahür etti. Bu saldırı, hükümeti ve cemaati omuz omuza getirdi ve birbirine güç vererek hem darbeleri atlattılar, hem de darbelerin en etkin ayağı olan ideolojik bürokratikleşmeyi sökerek milletin değerleri ile barışık bir bürokratik yapı inşa ettiler. 28 Şubat’ın ikinci raundu da bu şekilde sona erdi.
28 Şubat’ın üçüncü raundu 17 Aralık süreci ile başladı. 28 Şubat güçleri, bizzat rol aldıkları çatışmada başarıya ulaşamayacağını net olarak anlamıştı. “AKP ve Cemaati Bitirme” planında, simetrik çatışma yerine asimetrik çatışma stratejisini başarı ile devreye soktular. Artık ringde 28 Şubatçılar yoktu. MİT “paralel yapı” raporunu hükümete sundu. Cemaat, MİT’i hedef alan yargı operasyonu yaptı. Hükümet karşı tedbirler aldı. Ringde karşılıklı ilk yumruklar böyle başladı. Arkasından dershane sorunu ve yolsuzluk operasyonu… Artık, maçın aktörleri değişmişti. İlk paragrafta arz ettiğim olaylar ardı ardına patladı. Cemaat kendini günah keçisi haline getiren, arkasında Müslüman bir akıl bulunması düşünülemeyecek kasetlerin, şantajların ve dinlemelerin odağı haline geldi. Artık hükümeti devirme işini ihale almış bir cemaat ve cemaati bitirmeye and içmiş bir hükümet vardı. Ergenekon’u, 28 Şubat’ı yargılayan mahkemeler “paralel yapı” algısı ile yerle bir oldu. Cezaevleri boşaldı. 28 Şubatçılar seyirci koltuklarında yerlerini almışlardı. Onlar için artık bekleyip görmekten başka  yapacakları bir şey kalmamıştı. Bu iç gelişmelere paralel olarak, Türkiye’nin Ortadoğu’da parlayan yıldızı sönmeye başladı. 
30 Mart seçimleri yeni bir kırılma noktası olmalı. Ancak bu kırılma müsbet kırılma olmalı. Seçim sürecindeki gidişatın sürdürülmesinin bütün ülkeyi bir kaosa doğru sürüklediği idrak edilmeli. Herkes hatalarını görmeli. Ve bilinmeli ki, toptancı bir yaklaşımla hükümeti hedef alan bir cemaat de, yine toptancı bir yaklaşımla cemaati hedef alan bir hükümet de bu ülkede sadece kendi geleceğini yıkmayacak, ülkenin de, İslâmın da geleceğine büyük zararlar verecektir. Elbette bu yaşananların hukukî muhasebesi de yapılmalı. Ancak, bu muhasebeye kavgayı sürdürme boyutu kazandırılmamalı. “İslâm, sulh ve müsalemettir, dahilde niza ve husûmet istemez.” Dahili bir niza ve husûmetin tarafı olanlar, müsbet hareket ve hizmet  edemezler. Bu unutulmamalı…
Okunma Sayısı: 1709
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Zalimlerin hasmıyım

    4.4.2014 21:07:00

    Yorumunuza şapka çıkarıyorum. Demek ki nurcuların arasında aklı başında insanlar da varmış

  • Mustafa Torun

    4.4.2014 17:25:00

    Sığ bir değerlendirme olmuş maalesef. Türkiye’de olup bitenler ve tarafların rolü AB nazara alınmadan yapılırsa sığ kalır.
    Sürekli rakipler üretilerek beslenen bir iktidar var ve halk kahramanı olarak kalmaya devam etmeli düşüncesi hakim. Bu değirmenin suyunun kaynağının chp olması ile cemaat olması arasında bir fark yok. Erbakan nasıl balondu 28 şubatta patlatıldı ve görevi bitti. ...

  • Mehmet FIRAT

    4.4.2014 15:58:00

    Yusuf Bey, yazınızda Cemaat’e yüklendiğiniz ifadelerin ağırlığına bakılınca kavganın diğer tarafı için çok yumuşak davrandığınızı söylemek istiyorum. Evet Cemaat bahsettiğiniz yanlışları yaptı(benim kana tim de aynı yönde), fakat hükümetin, özelde AKP veya başbakanın tavırlarını hiç bir demokratik ülkede rastlamak mümkün değildir. Kasıtlı da olsa, bu süreçteki baskı ve haşinliği hükümet yerine getirdi. Karşı taraf için söylediği argümanların hiçbirini kamuoyunu ikna edecek şekilde ispatlayamadı ve halen hakkındaki iddialar orta yerde duruyor.
    Bu kavganın geri planını bizim çok iyi bilmemiz mümkün değil, ama gördüğümüz oyunun her yönünün çirkin olduğudur. Bu arada güçlü olana daha bir yumuşak davranıldığı gibi bir görüntü oluşuyor(seçim sonuçlarının etkisi de var). Şunu sormak hakkımız; Cemaatin tümüyle tasfiye edildiğini, kavgada sıfır etki olduğunu düşünelim, Peki yapılan despot tavırlar, ciddi şayialar ile ilgili dindar camia hiç bir soru sormayacak mı? Sorarsa başına ne gelir?

  • demokrat

    4.4.2014 14:49:00

    İslam’a karşı İslam mıne alaka,ne münasebet...Biri din taciri diğeri homojen olmayan-olmadığı seçim adı verilen sayım sonuçlarında tezahür ett-camianın güç harbinin yansıması...Bunlaraİslamifadesini
    -hangi manası ile olursa olsun-vermek ve yakıştırmak bile abesle iştigaldir.Eğer bunlara (ya da yaptıklarına)İslam çatışması derseniz,bir söylediği diğerini tutmayan ve emperyalizmin uşaklığını yapan bu siyasal İslamcılara prim ve taviz vermiş;hatta vebal almış olursunuz.Risalelerde sarih olarak anlatılan siyaset ve din ilişkisi aslında tam da bu zamanda ulemanın ilgi alanı ve tartışma konusu olmamalı mı?Ne dersiniz...Dua ile...

  • S.Üsküdarlı (Demokrat)

    4.4.2014 14:27:00

    Kardeşim Yusuf Çağlayan genelde doğru bir tahlilde bulunmuşsunuz bu noktada tahliliniz vakıalarla da uymludur diyebilirim. Ancak bazı deyim /tabir veya vasıflandırmalarda hatalar olmakla birlikte tekrar edersem vakıalara uygun bir tahlil. Diğer yandan bu tahlil siyasi anlamda da vakıalara uyumlu bir tahlil vasfındadır. Teşekkürler.

  • Mehmet YÜZER

    4.4.2014 11:12:00

    Yusuf Kardeşim,Sayın Komutanım,diline sağlık,kalemine kuvvet.Tebrik ederim,Başarılar dilerim.Görüşlerinin dikkate alınması temennisiyle...

  • İbrahim Faik Bayav

    4.4.2014 09:36:00

    İslam’a karşı İslam olmaz

    Dr. Ali Şeriati ’Dine karşı din’ adıyla kitap yayınlamıştı. İfade doğru idi. Bizim bazı fikirdaşlarımız, ifadeyi çarpıttılar, ’İslam’a karşı İslam’ şeklinde saçma bir ifade oluşturdular. Halen bir çok dindar papağan gibi bu çarpıtılmış ifadeyi kullanıyor.

    Kur’an’da ayet şöyle: ’’Size din olarak İslam’ı seçtim’’.

    Bize din olarak İslam seçilmişse, bunun karşısında oluşan şey İslam olmaz. O başka bir şeydir.

    İslam Dini, yalanı kabul etmez. Öyleyse şöyle denmeli: İçi yalan dolu her oluşum İslam’ın karşısındaki dindir. Eğer toplumda yalan üzere iş yrütmek revaç bulmuşsa, ’kizb’ dini ’sıdk’ dini karşısında mevzilenmiş demektir. Böyle bir oluşumu yürütenler, -adları İslam adı olsa bile- toplumu cehenneme sürükleyenlerdir. [email protected]

  • ömer

    4.4.2014 09:25:00

    çok güzel bir tahlil olmuş. 17 aralık süreci ile ilgili okuduğum en mantıklı yorum diyebilirim. yazarın kalemine sağlık. tebrikler...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı