Yeşilay, dergisinin yeni sayısında tüketim bağımlılığına yer vererek, tüketimin bir kültüre dönüştüğünü gözler önüne serdi.
Günümüzde, küreselleşme ve kapitalizmle birlikte ortaya çıkan yoğun tüketim olgusu toplumun her kesimine sirayet etmiş durumda. Bayram nedeniyle alışverişlerin yoğunlaştığı bugünlerde alışveriş merkezleri ve mağazalar gece yarılarına kadar açık ve insanlar tüketime eğilimli. Yeşilay Genel Başkanı Prof. Dr. Mücahit Öztürk konuyu ele aldığı yazısında, tüketmek için üretim yapıldığını ve tüketim için çalışıldığını ve bir tüketim kültürü oluşturulduğunu belirtiyor.
Tüketim bağımlısı mısın?
“Alışveriş bağımlısı olabilir misin?” sorusuyla durumu gündemine alan Yeşilay, bu ay çıkan dergisinde, ‘tükenirken tüketiyoruz’ etiketiyle başlattığı sosyal medya kampanyasının yansımalarına da yer verdi.Tüketim kültürü ve tüketim bağımlılığı konularının ele alındığı yazısında Mücahit Öztürk, “modern çarka ayak uydurmaya çalışan,her gün daha fazlasını ve daha yenisini ihtiyaç hissettiğimiz bir benliğimiz var. Her gün saatlerce reklamlara maruz kalıyoruz, harcamanın almanın zirvesini yaşıyoruz” diyerek konunun önemine bir kez daha dikkat çekti. Bilinçli tüketim, var olanla yetinme veya var olanı uygun kullanabilme gibi konulara cevap veren dergiyle ve başlatılan sosyal medya kampanyalarıyla tüketim bağımlılıkların farkına varılması hedefleniyor.
Yeni Asya