"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğer din öğretilmek isteniyorsa...

Rifat OKYAY
27 Mart 2019, Çarşamba
Dinî eğitim ve öğretim, bütün eğitim ve öğretimi konularından ayrı tutmak ve ayrı mütalâa etmek gerekiyor.

Çünkü din ve dinî her türlü konu ve dinin bütün objeleri fıtrî, yaratılışa has ve hususidir.

Dünya adına dini öğretmek nasıl ki dini baltalamaktır. Dinin eğitim ve öğretimi ancak dini anlatmalı, dinî bilgi ve becerileri kuvvetlendirebilmeli ve zayıf ve noksan tanıtılan veya hiç tanıtılmayan; bütün dinî bilgileri, malûmatları, fiilleri ve duyguları, hisleri bir bütün olarak tamamlayıcı bilgiler halinde dinin eğitimi ve öğretimi esas alınarak çocuklara verilebilmelidir.

Çocuklarda olduğu kadar yetişkinlerde de bu metodoloji takip edilmelidir. Dinde ve din fikrinde, din inancında parça parça bölünmüş dağınık ve hususî  öğretilmeyen bilgi olamaz.  

Çünkü dinin bütün akideleri, umdeleri, kuralları; emir ve yasakları yine dine mahsur bir şekilde birbirinin tamamlayıcıları ve mütemmimidir.

Bu konuda sıralama olabilir, ama sıralamanın her maddesi başından itibaren zikredilebilmelidir. Meselâ, Amentü’nün esasları bir bütün olarak eğitimde yer alırken öğretiminde sıralama; birbirini haber verip tamamlayıcı olarak zikredilmelidir. Yani namaz öğretilmeden İslâmın şartları içerisinde yer aldığı bilgisi verilebilmeli. Aynı şekilde tevhid ve tevhid inancını yani Allah’ın varlığını ve birliğini, nübüvveti, meleklerin varlığını,  ahiret gününü, haşri, adaleti, kader ve kaza inancı birbirini destekleyecek şekilde anlatılabilmeli, izah ve açıklamaları yapılmalıdır.

Bütün din adına öğretilecek bilgiler yine bir bütünlük teşkil edecek şekilde atıflar ve tamamlayıcılarıyla yapılabilmelidir. Kur’ânî, imanî, İslâmî her bilgi inanç ve iman dairesi dahilinde gösterilerek dinî bilgi adı altındaki büyük daire içerisinde gösterebilmeli ve anlatabilmelidir. 

Bu anlatım ve bilgilendirmede en büyük pay ise bütün dinî bilgilerin örneklendirilerek ve tecrübelerinin, uygulamalarının paylaşılmasıyla yapılmasında öğretilmesindedir.

Öncelikle din nedir? Mahiyeti nedir? Din olmazsa olmaz mıdır? Dine ihtiyaç var mıdır? Ahlâkî değerler ve sair kurallar, prensipler, kanunlar dinin yerine ihdas edilebilir/yerine konabilir mi? Sorularının cevapları verilerek eğitim ve öğretimde dinî terbiyenin bir bütün olarak çocuklarımıza verilmesine, dinî terbiyenin ve öğretiminin yapılabilmesine gayret göstermek ve bunu da dikkatlice yapmak gerekmektedir.

Dinin ve dinî bilgilerin eğitim ve öğretiminde kabulleniş ve tesir bakımından da ayırım yapılamaz. 

Okunma Sayısı: 1196
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı