"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Vecd ve istiğrak durumu

Ali FERŞADOĞLU
09 Şubat 2017, Perşembe
Vecd/trans/derin gevşeme ve istiğrak (İlâhî aşka gelip kendinden geçme), dış âlemden gelen uyarı ve tepkilerden sıyrılıp şuur gücünü bir merkezde toplama, dikkati güçlendirme, bir noktaya odaklanma, mana/metafizik âlemin derinliklerine dalmaktır. Eğitim, terbiye ve özel bir gayretle kazanabileceğimiz olağanüstü bir haldir.

Vecd/trans veya istiğrak anında bedenimizde ve psikofizyolojik yapımızda da birtakım değişiklikler meydana gelir:

• Vecd/istiğrak (trans) ile fizikî, bedenî güç ve duyularla dışarıdan gelen uyarılar en az düzeye indirilerek ruh/duygu gücü ortaya çıkarılır. 

• Bedende solunum, dolaşım vs. açısından kontrollü bir azalma, eksilme görülür. 

• Duyular rahatlar ve halî (yaşanarak, derunî) zevklere ulaşılır. 

• Enerji kalbe, zihne ve hayale aktarılır. 

Vecd durumunda; 

• Zihin dış dünya ile bağlantısını tamamen keser. 

• Benlik ve duyular âleminden sıyrılınır. 

• Maddeye âit hatıralar yok olur.

• İlâhî hakikatlerle dolup mest olunur. 

• “Varlık şuuruna” ulaşarak tam bir murakabeye girilir; 

• Mecazi (dünyevî, maddî, nefsî) sevdiklerinden uzaklaşarak hakikî aşka ulaşılır. Böylece, duyu ve duygularını dünyevî ilgilerden arındırıp Allah’a bağlanan, kendinden geçip nihayet derecede İlâhî aşk ve vecd dalgınlığına girer. 

İsteyen herkes, her zaman vecd ve istiğraka giremez. Bunun için, sükûnete ulaşmış bir ruh haleti, duygu hâkimiyeti ve sakin bir mekânın buluşması lâzımdır. Üzüntü, endişe, sıkıntı, çöküntü, bitkinlik, huzursuzluk, yorgunluk, gerginlik, korku gibi aşırılıklar ve nefsî arzulardan uzaklaşamayan, vecde giremez. Bu şartları yerine getiren/şahadet, görünen, mülk âleminin ötesindeki melekût, metafizik/gayb, mana âlemlerine dalabilir. Geçen çağlarda vecd, tarikat disipliniyle sağlanırdı. 

Zahirden, görünüşten hakikate geçmek iki şekilde gerçekleşir:

• Tarikat yollarına, perdelerine girip seyr u süluk (manevî seyahat ve gözlem) ile manevî mertebeler katederek hakikate geçmektir.

• Tarikat berzahına uğramadan, doğrudan doğruya İlahî lütufla hakikate geçmektir ki, sahabeye (Hz. Peygamber’in (asm) arkadaşlarına) Tâbiîne (sahabileri görüp onlardan ders alanlara) has, yüksek ve kısa yol budur. 

Okunma Sayısı: 6315
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı