Diğer gazete ve kuruluşlar, siyasî mevzularda isabetsiz kararlar verip, şaşkınlığın anaforuna yuvarlanmaları bilinen bir vak’a.
Yeni Asya, bütün bu imkânlardan mahrum olmasına rağmen, temel meselelerde ve her zaman tam isabet kaydetmesinin temel sebebi şudur:
Yeni Asya, kendi cılız akıl fenerine değil, “İstikbali de tenvir eden, ispata dayalı tefsir olan Risale-i Nur’a” göre hareket eder.
Evet, o, Kur’ân ve Sünnet-i Seniyye’ye dayalı Müceddidi içtimaî-siyasî ölçü ve prensipleri esas alır. Yeni Asya, “Zaman cemaat zamanıdır. Kuvvet, sevk ve idare lider, şahısların elinde değil; cemaatin, şahs-ı manevidedir. Çünkü, Risale-i Nur mesleğinde keramete ve şahsa ehemmiyet vermiyor.”1
Yeni Asya, “Hakikî, samimî bir ittifak, herbir fert, sair kardeşlerin gözüyle bakıyor, kulaklarıyla da işitebiliyor. On hakikî müttehid adam yirmi gözle bakıyor, on akılla düşünüyor, yirmi kulakla işitiyor, yirmi elle çalışıyor…”2
Yeni Asya, “Her meselemizde emir, Risâle-i Nûr’un şahs-ı mânevîsini temsil eden has şakirtlerin (talebelerin) ve sizlerindir. Benim de şimdi bir reyim var. Siz meşveret edin, ben kararınıza uyarım.”3 diyen Üstad’ın düsturuyla hereket eder.
Yeni Asya Risale-i Nur’un her eserine, her meselesine tam sadâkat gösterir. Bediüzzaman, “Ben hangisini okursam “En birinci budur” derdim. Ötekine bakardım, “Bu birincidir.” Daha öbürüsüne baktıkça hayret ederek kat’î kanaatim geldi ki, Risaletü’n-Nur’un kitapları birbirine tercih edilmez. Herbirinin kendi makamında riyaseti var. Ve bu zamanı tenvir eden bir mu’cize-i maneviye-i Kur’âniyedir. Evet, bu asrın ehemmiyetli ve manevî ve ilmî bir mürşidi olan Risaletü’n-Nur…”4
Yeni Asya, Risale-i Nur’un, yalnız iman değil, içtimaî ders de verdiğini şuurunda olması, onu, “anlayarak ve kabul ederek” okumasıdır.
Münâzarât isimli eserin, “Siyaset tabiblerinin reçetesidir” hakikatini bilir.
-Hutbe-i Şamiye: İslâm âleminin psiko-sosyal hastalıklarının teşhis ve tedavisi, problemlerinin tesbit ve çözümlerini ihtiva eder.
-İhlâs ve Uhuvvet Risaleleri: Kaçınmamız gerektiğini söylediğiniz mezhep/tarikat, cemaat çatışmalarının yollarını gösterir. Kurmamız gerektiğini söylediğiniz kardeşliği, sevgiyi, kaynaşmayı temin eder.
Dipnotlar:
1- Bediüzzaman Said Nursî, Emirdağ Lâhikası, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul, 1999, s. 77.
2- Bediüzzaman, Lem’alar, s. 165.
3- Bediüzzaman Hizmet Rehberi, s. 175. diyen Üstad’ın düsturuyla hereket eder.
4- Bediüzzaman, Kastamonu Lâhikası, s. 11.