Türkiye’deki eğitim polikalarının ‘ben yaptım oldu’ anlayışıyla gerçekleştirildiğine dikkat çeken eğitimci-yazar Abbas Güçlü, “En tepeden en aşağıya doğru, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakan, YÖK Başkanı, ÖSYM Başkanı, MillÎ Eğitim Müdürü, Okul Müdürü ne derse o oluyor” dedi.
Türkiye’deki eğitim polikalarının ‘ben yaptım oldu’ anlayışıyla gerçekleştirildiğine dikkat çeken eğitimci-yazar Abbas Güçlü, “En tepeden en aşağıya doğru, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakan, YÖK Başkanı, ÖSYM Başkanı, Millî Eğitim Müdürü, Okul Müdürü ne derse o oluyor” dedi. Milliyet Gazetesi’ndeki dünkü köşesinde, Türkiye’deki eğitim polikalarının ‘ben yaptım oldu’ anlayışıyla gerçekleştirildiğine dikkat çeken Güçlü, “Her şeyin en iyisini bilirim edasıyla ‘ben yaptım oldu’ demeye bayılıyoruz” dedi. Evde babanın, askerde komutanın, işyerinde müdürün, okulda öğretmenin, siyasette liderin, maçta hakemin dediğinin olduğuna işaret eden Güçlü, “Belki bazı meslekler ya da bazı ortamlarda tek ses olma zorunluluğu var, ama ona rağmen arayışlar sürüyor. Örneğin, maçlarda tek hakem yetmedi ki yan hakemler, masa hakemleri derken şimdi de sanal hakemler geldi... Ama eğitim söz konusu olduğunda, ben ne istersem o olur dayatması içerisine girmekten asla vazgeçmiyoruz. En tepeden en aşağıya doğru, Cumhurbaşkanı, Başbakan, Bakan, YÖK Başkanı, ÖSYM Başkanı, Millî Eğitim Müdürü, Okul Müdürü ne derse o oluyor. Peki ya diğer paydaşlar, örneğin öğretmen, öğrenci, veli ne düşünüyor, bu kimsenin umurunda değil. Müfredat programı ya da yeni bir sınav sistemi hazırlanırken öğretmenden görüş alınması gerekmez mi? Kesinlikle gerekir, çünkü o müfredatı uygulayan da öğrencisini sınavlara hazırlayan da onlar. İnanmadığı bir sisteme nasıl sahip çıkabilir ki?..” ifadelerini kullandı.
YKS’YLE YENİ ARAYIŞLAR
Öte yandan Yükseköğretim Kurulundan yapılan açıklamaya göre, kurulun internet sitesindeki “YKS’ye ilişkin sıkça sorulan sorular ve cevaplar” bölümüne yeni maddeler eklendi. Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (YKS) birinci oturumu olan Temel Yeterlilik Testi’nde (TYT) adaylara yöneltilecek Türkçe ve matematik sorularının sadece adayların bilgilerini değil, sözel ve sayısal alanlarda sahip olmaları beklenen yeterlilikleri, bilgi ile ilişkili beceri ve yeterlilikleri de kapsayacağı bildirildi. Dil ve matematiğin, bütün bilim alanlarının ortak ifade aracı olduğu ifade edilen açıklamada, bundan dolayı bu iki dili kullanarak TYT’de adayların sözel ve sayısal yeterliliklerinin ölçüleceği belirtildi.
İstanbul - Mustafa Işıldak
***
Okumak için tıklayınız:
Dermansız dert, yahut Üniversite Giriş Sistemi
***
Okumak için tıklayınız:
Yeni sınav sistemi 28 Şubat döneminin aynısı
Ders kitaplarından çok şikayet var
Dindar nesil böyle mi yetişiyor?
***
Konuyla benzer içerikler:
Okumak için tıklayınız:
Yeni üniversite sınav sistemini açıkladı
Üniversiteye giriş sınavları ile ilgili YÖK'ten 'yeni' model açıklaması
Eğitimli gençler ülkeyi terk ediyor
Dindar nesil böyle mi yetişiyor?
Eğitim önce Kemalist dayatmadan kurtulmalı
TEOG gitti kargaşası kaldı
Eğitimde köklü çözüm şart
Milli Eğitim Bakanı Yılmaz'dan flaş TEOG açıklaması
Bir TEOG açıklaması da Gül'den
Eğitimde talimat ve onay düzeni
Ders zili çalıyor: Yeni öğretim yılı kayıplarla başlıyor
“Eğitim sistemi yab-boz tahtasına dönüştü’’
Eğitim kalitesinde sonuncuyuz
Eğitim hem aklı, hem kalbi nurlandırmalı
Müfredat Kemalizm çelişkisinden arındırılsın
Bediüzzaman'dan cumhuriyet, demokrasi ve laiklik kavramlarının doğru tarifi
***
Dünyanın ''en yenilikçi'' ülkeleri açıklandı: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-yenilikci-ulkeleri-aciklandi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_435435
Teknolojide dünyayı yakalayabilir miyiz?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/bilim-teknoloji/teknolojide-dunyayi-yakalayabilir-miyiz_433473
"Kalite ve Sağlık Hizmetlerine Erişim"de Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/aile-saglik/kalite-ve-saglik-hizmetlerine-erisim-de-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_432813
Dünyanın ''en iyi ülkeleri'' belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-iyi-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426412
Dünyanın ''en mutlu'' ülkeleri belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-mutlu-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426880
***
Okumak için tıklayınız:
Bir okul müdürü diyor ki: “Ödev ilkokul çağındaki öğrencilere zarar veriyor”
Ailelere önemli tavsiyeler: İslâm’a uygun çocuk yetiştirmek için…
***
Risale-i Nur'dan: Çocuklar küçük yaşlarda kuvvetli bir iman dersi almalı
Bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli bir ders-i imanî alamazsa, sonra pek zor ve müşkül bir tarzda İslâmiyet ve imanın erkânlarını ruhuna alabilir. Adeta gayr-ı müslim birisinin İslâmiyeti kabul etmek derecesinde zor oluyor, yabani düşer.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/risale-i-nur-dan/cocuklar-kucuk-yaslarda-kuvvetli-bir-iman-dersi-almali_205755