"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Resmî ideoloji kıskacıyla nereye kadar?

Mustafa ÖZTÜRKÇÜ
12 Kasım 2015, Perşembe 10:42
Yeri geldiğinde demokrasi diyeceksin, sonrada boğazına kadar gömülü resmî ideolojinin kalıplaşmış kaide ve kuralları içinde, köhnemiş sistemin dayatması içinde eğitim sistemini sürdüreceksin...

Bu hal ve vaziyet, böylesi ikilemle olur mu?

Bize göre, eğitimde çifte standard olmamalı ve yaşanmamalıdır. Doğrusu, demokrasilerde resmî ideoloji olmaz.

Olursa ne olur, sonuç neye varır?

Olumsuzluklarla dolu olduğu ve olacağı açık seçik ortadır.

Yüzyıla yakındır sürdürülen mevcut eğitim sistemiyle nereye vardık? Üzerinde çokca düşünülmesi, konuşulması ve bir çare getirilmesi gereken önemli bir husustur.

“Sistem değişmiştir” demekle değişmiyor. İllaki fiiliyat lâzımdır.

Resmî ideolojinin kıskacından eğitimi kurtarmak gereklidir, diyoruz. Bunun birinci şartı ise samimiyettir. Yönetimlerin bu işe el atarken yapmaları gereken en baştaki faaliyet, siyasî bir takım mülâhazalardan ziyade doğru zeminde, akla, hür iradeye dayalı ve demokrasinin kaide ve kuralları içinde kalınması olmalıdır.

Mevcut sistemin doğru çizgiye çekilmesi ısrarlarının altında yatan sebepler önem arz etmektedir.

Neler mi yapılmalıdır?

  • Hür iradeye dayalı, ortak aklı esas alan bir mülâhaza içinde yaklaşımları ele alıp çözüme giden kapılar aralanmalıdır.
  • Mevcut sistemi iyileştirme ve demokratikleştirme adına, resmî ideolojinin kıskacından kurtarma projeleri geliştirilmelidir.
  • Sistemin muhtevası şahıs-şahıslar, çağdaş olmayan fikir, düşünce ve ideallerinden arındırılmalıdır.
  • Ülkemizin ve insanımızın doğru istikamette eğitim yoluyla kalkınması ve yetişmesi adına hareketi esas alıp çalışmalar bu yönde sonuçlandırılmalıdır.
  • Müfredat dediğimiz unsuru, evlâtlarımızın fıtrî bir insan modeli yetiştirmesi bağlamında tanzime tabi tutulmalıdır.
  • Müfredata alınacak konularda, fen ilimleriyle din ilimlerinin bir arada okutulmasına imkân sağlanmalıdır.
  • Eğitim dünyasında öğretilenlerin, gelişmişlik arz eden fizikî ve donanımı fevkalâde olan mekânların fıtrî eğitimle ruh unsurunun hakimiyeti vaziyetine getirilmeleri sağlanmalıdır.
  • Öz değerlerimiz ve iman kültürümüzün geliştirilmesi hususlarında korkulmadan, doğru İslâmı öğretme adına yapılması gerekenlerin eğitim yoluyla verilmesi en sağlıklı yol olduğu düşünülerek öğretmen eğitiminde manevî değerlerin kavratılması esas alınıp, eğitime katkı sağlanmalıdır.

Sonuç

Evrensel anlamda tasvibe mazhar olan şu demokrasi dediğimiz unsurun işlerlik kazanması, ülkemiz ve insanımız için bir çok fayda getireceği muhakkaktır.

Yönetimlerin sözden ziyade, kâmil manadaki demokrasinin gereğini yapmaları günümüzde artık zarurî hale gelmiştir.

Ülkemiz ve insanımızın eğitim sistemi noktasında bu kriterlere ciddî ihtiyacı vardır.

Hem de şedid bir şekilde...

Okunma Sayısı: 2573
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı