"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Üzerinde düşünülmesi gereken eğitim

Mustafa ÖZTÜRKÇÜ
26 Mayıs 2016, Perşembe
Risale-i Nur şaheserlerindeki hakikatler müvacehesinde meseleleri değerlendirerek muhatabı ile paylaşıyordu. Odaklandıkları nokta ise, eğitim gibi önemli bir meseleydi.

Mevcut sistemle, çok uzun yıllardır yetişen nesile kazandırılan ruh, fitrî olan asıl husûsiyetinin dışında kalan, kalıplaşmış ve daha çok maddeye dayalı bir oluşumun izleri öne çıkıyordu.

Bu durumun ise, insanın ruh yapısı üzerine etki eden olumsuzluklarla sonuçlandırıldığı değerlendiriliyordu. Mükerrem bir varlık olan insanın, eğitim unsuruyla fıtrata uygun yetiştirilmesi gereği, Said Nursî’nin eğitim anlayışında vurgulanan hakikatler olarak kabulleniliyordu.

Bu tarzın fiiliyata dökülmesi ve dolayısıyla insanın fıtrarıyla özdeşir hakikatlerin eğitim yoluyla kazandırılmasına, ihtiyaca binaen kapı aralıyordu.

Nasıl bir eğitim anlayışıyla bu fitrî vaziyet tahakkuk edecekti? Asıl, üzerinde düşünülmesi gereken ciddî hususun bu olması gerekir.

Mevcut eğitim sisteminin çok yönlü yetersizliğine mukabil, Said Nursî’nin eğitim modeli Türkiye’yi eğitmeye devam ediyor.

İnsan merkezli bir model bu. İnsanı gerçek insan eden değerlerin varolduğu, insan fıtratıyla özdeşleşen, sağlam kaide ve kurallarla oluşan bir model.

Said Nursî’nin eserlerine gösterilen büyük teveccühün altında, bu realitelerin olduğunu görmek lâzım.

Mevcut sistemin miadının dolduğu, çözümün Said Nursî’nin izhar ettiği eğitim projesinde olduğu artık bilinmeli.

Eski hal muhal, yeni hal halin gereği eğitimde böylesine akılcı yaklaşımlarla tahakkuk eder.

Said Nursî’yi eğitimde keşf etmek.

Te’lif ettiği eserleri ve hayatında öne çıkan ortak akla dayalı eğitim anlayışı Risale-i Nur’larda var.

Eğitime yönelik ortaya koyduğu projeleriyle, tıkanmış, şahsa dayalı, jakoben ve antidemokratik yapıları ihtiva eden sistemleri, ülke ve insanımıza faydalı hale getirme adına bunu görmek gerek.

-İnsan merkezli bir eğitimi önerir.

-Din ilimleriyle, fen ilimlerinin bir arada okutulmasını söyler.

-Ortak aklı esas alarak, sistemlerin şahsa bağlılığını redderek meşveret anlayışını tesise çalışır.

-İnsanlığın ortak malı olan bütün müsbet unsurlarının öğretilip kavratılmasından yanadır.

-Cehaletin izalesinin eğitim yoluyla mümkün olacağını söyler.

-Ferdin müsbet anlayışının davranışlarına yansımasını ister, her yönüyle iyi bir insan olması yönünde programların icra ve meydana getirilmesini ister.

-Manevî değerlerin doğru biçimiyle kavratılması eğitim yoluyla mümkündür.

-Birlik ve beraberliğin sağlanması yönünde devletin eşit bir şekilde muhatabiyetini önerir.

-Çağın ihtiyaçlarını esas alarak eğitimi düzenlemek gerektiğine dikkat çekilir.

Yöneticilerin bunu keşfetmesi gerekmektedir.

Bizden söylemesi.

Okunma Sayısı: 1441
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı