"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Geniş mi geniş, ferah mı ferah

04 Temmuz 2016, Pazartesi

SKODA SUPERB 1.6 TDI DSG

Üçüncü neslinde keskin hatlara bürünen Skoda Superb, aslında ikinci neslinde markadan daha çok ön plana çıktı. İsmin telâffuzu zor olduğundan dolayı Süper B olarak da tarif ettim, ediyorum şahsen. Skoda’nın amiral gemisi olan Superb üçüncü nesli ile birlikte kendinden daha fazla söz ettiriyor. Kendinden söz ettirdiği gibi markanın imajına inanılmaz bir katkı yaptığını söylesek yanlış olmaz. 

Selefinden 28 mm daha uzun olan Superb, 47 mm artan genişliğiyle çok daha gösterişli ve geniş mi geniş görünüyor. Kısacası bu haftaki test misafirimiz olan 1.6 litre dizel motor ve 7 ileri DSG şanzımana sahip Skoda Superb; boyutları, geniş iç mekânı ve bagaj hacminin yanısıra yenilikçi teknolojileri, sürüş dinamiği, üretim kalitesiyle de sınıfında daha çok yer edinmeye başladı. Unutmadan, Superb’in Otomotiv Gazetecileri Derneği OGD tarafından bu yıl ilk defa düzenlenen “Türkiye’de Yılın Otomobili” ödülünü de kazandığını ifade edelim.

MOTOR VE PERFORMANS

Skoda Superb’nin kaputunun altında Volkswagen modellerinden aşina olduğumuz 1.6 litrelik turbo dizel motor, 3500 d/d’de 120 beygir, 1500-3250 d/d arasında 250 Nm tork değeri ortaya koyuyor. 7 ileri DSG şanzıman ile desteklenen Superb, 0-100 Km/s hızlanmasını 11 saniyede tamamlarken, maksimum 206 km/s maksimum hızına ulaşabiliyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri 4.1 lt/100 km olan Superb ile testimiz süresinde sakin kullanımlarda 6.0 lt/100 km’lik değeri yakaladık. Gaz pedalı ile aramızın iyi olduğunu burada belirtmemiz gerek! Diğer bir ifadeyle, agresif bir kullanımla bu değeri elde ettik. Alt devirlerde isteklerinize cevap veren 1.6 litrelik dizel motor, ara hızlanmalarda hafif tutuk kalıyor. Otoban ve düz yollarda ise adeta yağ gibi kayıyor! 

Direksiyon konfordan çalmıyor ve tepkilerinize anında cevap verebiliyor. Sürüş dinamikleri de iyileştirilen Suberb, ani şerit değiştirmelerinde stabilitesini muhafaza edebiliyor. konfora katkıda bulunan süspansiyon sistemi bozuk zeminlerde darbeleri başarılı bir şekilde emiyor. Konfor bağlamında diğer bir ayrıntı da Style donanımdan itibaren standart olarak verilen anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi.

İÇTEN BAKIŞ

Dış tasarım bakımından sınıının büyüklerinden olmasını iç mekâna da yansıtıyor. İçerisi yeni anlayışa uygun olarak başarılı şekilde dizayn edilmiş. Üç kollu direksiyon simidi selefine göre daha sportif duruyor. Krom çerçeveli analog göstergeler muhafaza edilmiş, siperlikler kaldırılmış ve haliyle daha sade bir görünüm tercih edilmiş. Hız ve devir göstergeleri daha modernleşmiş ve takip etmesi kolaylaştırılmış. Ön koltukların genişlik ve konforuna diyecek söz yok. Zira uzun yolculuklarda dahi rahatsızlık oluşturmuyor. Diz ya da baş mesafesinde zaten sorun yok. Aracın ferahlığı arka kısımlarda oturanlar için de devam ediyor. Baş mesafesi uzun boylular için bile çok cömert. Selefinde çift açılımlı bagaj kapağı yeni nesilde kullanılmamış. Prestige donanım seviyesinde ise elektrikli bagaj kapak desteği mevcut. Kapı içlerindeki eşya gözleri genişletilirken, mekanik el freni yerine elektrikli el freni tercih edilmesi yerinde olmuş. Haliyle vites konsolunda eşya gözü yeri kazanılmış. Kabinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi arttırılırken, ön konsolun üstündeki yumuşak plastik malzemenin göze çarptığını belirtelim. Style donanımdan itibaren 6.5 inçlik dokunmatik ekran standart. Ayrıca, vites kolunun hemen yanında konulandırılan “Mode” kumandası ile; normal, konfor, eko ve spor sürüş modlarından birini seçme şansınız var. Hafızalı özelliği sayesinde elektrikli koltuk ayarları ile ideal sürüş pozisyonunuzu rahatlıkla bulabiliyorsunuz. Unutmadan, Superb, iç mekânda bu kadar geniş alanlar sunmasına rağmen yükleme alanından kesinlikle tasarruf etmemiş. Tersine 565 litre olan bagaj hacmine 30 litre ekleme yapılmış.

DIŞTAN BAKIŞ

Önceki nesline göre yuvarlatılan köşelerle zarif bir görünüme kavuşan Superb’in hatları, yeni nesilde ise yerini keskin çizgiler ve sert köşelere bıraktı. Geniş ön panjur, selefiyle benzer formu korurken, yeni nesilde onun da çizgileri keskinleştirilmiş. Profilden bakıldığında köşeli C sütunları gözden kaçmıyor. Krom kaplı cam çerçevesinin çizgileri şıklık ve sportifliği biraraya getiriyor. Profildeki keskin çizgilerin de genel tasarıma uyum sağladığını söylemek abes olur! 4861 mm uzunluk,  2481 mm genişlik, 1468 mm yükseklik değerlerine sahip Superb’nin bagaj hacmi ise 595 litre.

Netice:

Skoda Superb’in geniş mi geniş, ferah mı ferah hayat ve yükleme alanına sahip modern bir karoserle istekleri fazlasıyla karşılıyor desek yanlış olmaz. Bir de beklentilere cevap veren 1.6 TDI DSG şanzımanı da ekleyince buyrun test sürüşüne diyoruz.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

 

Etiketler: skoda
Okunma Sayısı: 2638
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı