"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Namaz elli vakit olsaydı

Süleyman KÖSMENE
24 Ekim 2014, Cuma 07:52
Selçuk Yıldırım: “1- Namaz elli vakit olsaydı nasıl kılardık? 2- Unutmak abdesti bozar mı? Neden? 3- Bazı hadis kitaplarında ‘Kaf’ işareti var. Bu işaretin anlamı nedir?

NAMAZ ELLİ VAKİT OLSAYDI

Bir günde yirmi dört saat var. Namaz elli vakit olsaydı her halde her yarım saatte bir yeni bir namaz vakti girmiş olacaktı. Esasen bu, ibadet için yaratılmış olan insanın namaz ibadetini birinci gündemine alması için, murad-ı İlâhi’nin takdiri ve tensibi idi. 
Fakat bu durum, ümmet için her halde zorluk demekti. 
Her şeye galip olan İlâhî rahmet, İlâhî iradeye de galebe etmiş ve namazı elli vakitten beş vakte indirmiş; ama sevabını eksiltmeyerek, elli vaktin sevabını beş vakte vermiştir. 
İslâm ümmeti rahmete mazhar olmuştur.

UNUTMAK ABDESTİ BOZAR MI?

Unutmak abdesti bozmaz. Abdest aldığını kesin bilen birisi, abdestli iken abdestini bozmadığını hatırlıyorsa, abdesti var demektir. Bu abdestle namaz kılabilir.
Fakat abdest alıp almadığını hatırlamayan birisinin abdesti yok hükmündedir; bu kişi abdest alması gerekir. 

HADİSTE “KAF” İŞARETİ

Bir hadiste kaf işareti, İmam Buhari ile İmam-ı Müslim’in söz konusu hadiste ittifak ettiklerini gösterir.    
İmam Buhari, Buhara’lı bir Özbek’tir. Hicri 194, Milâdi 810 yılında Buhara’da doğmuştur. Çok güçlü bir hafızaya sahiptir. Yedi yüz bin hadisi ravileriyle birlikte ezberlemiştir. Hadisleri çok titiz ölçülerle tarayarak, Camiü’s-Sahih adlı eserini çok sıhhatli bir hadis usûlüyle telif etmiştir. Bu eserinde Peygamber Efendimiz’in (asm) mübarek ağzından çıktığı şüphe olmayan yaklaşık yedi bin hadisi almıştır. Camiü’s-Sahih, Kütüb-ü Sitte olarak bilinen altı sıhhatli hadis külliyatında en muteber eserdir. İmam Buhari’nin hadis ilmindeki rumuzu H harfidir.  
İmam Müslim, Hicri 206, Miladi 821 yılında Nişabur’da doğdu. Arapların Beni Kuşeyr kabilesindendir. Zamanının büyük hadis âlimlerinden hadis dinledi, ravileriyle beraber yüz binlerce hadis ezberledi ve hadiste imam derecesine yükseldi. Çok titiz bir hadis usulü vardır. Kendi sıhhat ölçülerine uygun hadisleri Sahih-i Müslim adlı eserinde topladı. Sahih-i Müslim, Sahih-i Buhari’den sonra Kütüb-ü Sitte’nin ikinci önemli eseridir. İmam-ı Müslim’in hadis ilmindeki rumuzu M harfidir. 
Sahih-i Buhari ile Sahih-i Müslim, Kur’ân-ı Kerîm’den sonra en muteber eser kabul edilmiştir. Bu imamların hadislerinin sıhhati konusunda Bediüzzaman diyor ki: “Buharî, Müslim, İbni Hibban, Tirmizî gibi kütüb-ü sahiha, tâ zaman-ı Sahabeye kadar, o yolu o kadar sağlam yapmışlar ve tutmuşlar ki, meselâ Buharî’de görmek, aynı Sahabeden işitmek gibidir.”1 
İmam Buhari ile İmam Müslim, eserlerinde bazen aynı hadis metnine yer vermişlerdir. Yani Sahih-i Buhari’de bulduğumuz bazı hadisleri aynı veya farklı bir rivayet zinciriyle Sahih-i Müslim’de de buluyoruz.   
Bu şu demektir: Her iki İmam farklı sıhhat ölçüleriyle aynı hadisin sahih olduğunda birleşmişlerdir. Bu durum hiç şüphesiz söz konusu hadis metni için çok daha güven verici bir durumdur. İşte ümmet her iki İmam’ı birden ifade etmek istediğinde “Şeyheyn” unvanını kullanmış, şeyheynin, yani her iki imamın sıhhatinde birleştiği hadisleri “Kaf” rumuzuyla göstermiştir.  
Meselâ Bediüzzaman, “Kaf” harfinin ihtiva ettiği manayı bir cümlesinde şöyle ifade ediyor:
“Muteber bir kitapta, hadis-i Şeyheynin (Buhari ve Müslim’in) ittifakına alâmet olan  işaretiyle bir hadis bana gösterildi; “Hadis midir, değil midir?” sual edildi. Ben dedim: Böyle muteber  bir  kitapta  Şeyheyn hadisinin ittifakına hükmeden bir zâta itimad etmek lâzım. Demek hadistir.”2

Dipnotlar:
1- Bediüzzaman, Mektûbât, Yeni Asya Neşriyat, Germany, 1994, s. 129.
2- Bediüzzaman, Mektûbât, Yeni Asya Neşriyat, Germany, 1994, s. 335.

Okunma Sayısı: 2170
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı