onuncu Meseleye Bir Hatime olarak İki Haşiye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            114
          
        
        
          kur'ân’ın hakikî tercümesinin olamayacağı ve kimin için Allah varsa, onun için her
        
        
          şeyin var olduğu, kimin için de yoksa, her şeyin ona yok olduğu izah ve ispat edilir.
        
        
          
            on Birinci Mesele
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            121
          
        
        
          İmanın sonsuz netice ve faydalarından birkaç tanesini izah ve ispat eden harika bir ri-
        
        
          saledir.
        
        
          
            Hatime
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            135
          
        
        
          Felâk suresinin günümüze ait işaret ettiği manaları izah eder.
        
        
          
            on Birinci Meselenin Haşiyesinin Bir Lâhikası
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            140
          
        
        
          
            İKİNCİ KısıM (Hüccetullahü’l-Bâliğa Risalesi)
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            153
          
        
        
          
            Birinci Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            154
          
        
        
          Yaratıcısını kâinattan soran bir şahsın müşahedelerini anlatan temsili bir ifadeyle birçok
        
        
          tabiat olayları ve varlıklarının diliyle Allah’ı tanıtan harika bir risaledir.
        
        
          
            İkinci Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            221
          
        
        
          Atomdan, alyuvar, akyuvar, hücre ve yıldızlara kadar her şeyin Allah’ın ortağı, eşi ve
        
        
          benzerinin olmadığını, olmaması gerektiğini, yaratıcının ancak bir olması gerektiğini
        
        
          mükemmel bir üslûpla izah ve ispat eden gayet hoş ve tatlı bir risaledir.
        
        
          
            Üçüncü Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            243
          
        
        
          tabiatçılık fikrinden gelen dinsizlik ve Allah’ı inkârcılığı asla dirilmeyecek bir surette öl-
        
        
          dürüp, küfrün temel taşını zirüzeber eden harika bir risaledir.
        
        
          
            Hatime
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            268
          
        
        
          "Allah’ın bizim ibadetimize ne ihtiyacı var?" "kâinatın bir tek kudret tarafından icat
        
        
          ve idare edilmesi neden daha kolaydır?" "Yoktan var, var da yok edilebilir mi?" gibi
        
        
          suallere de cevap vererek tevhid yolunun akla uygunluğu, şirk yolunun ise son dere-
        
        
          ce müşkülâtlı olduğu aşikâr bir şekilde izah edilir.
        
        
          
            Dördüncü Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            277
          
        
        
          Cenab-ı Hakkın
        
        
          Adl
        
        
          isminin kâinattaki tecellilerini gösteren oldukça tatlı bir risaledir.
        
        
          
            Beşinci Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            285
          
        
        
          Cenab-ı Hakkın
        
        
          Hakem
        
        
          isminin kâinat yüzündeki tecellilerini güzel bir üslûpla izah eder.
        
        
          
            altıncı Hüccet-i İmaniye
          
        
        
          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
        
        
          
            301
          
        
        
          Cenab-ı Hakkın
        
        
          Hayy, Kayyum, Muhyî
        
        
          ve
        
        
          Mümît
        
        
          isimlerinin tecellileri ile dünyanın bir
        
        
          tarla, ahiretin ise bir harman olduğunu ispat eden güzel bir risaledir.
        
        
          içindekiler
        
        
          
            | 6 | AsA-yı MûsA