"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Sistemin gizli eli

Naci TEPİR
10 Ocak 2019, Perşembe
Bizde 95 seneden beri tatbik edilen eğitim sistemi, zamanla sayısız değişikler geçirdiği halde, hâlâ rayına oturtulamamıştır.

Ciddî tenkitlerden, köklü şikâyetlerden kurtulamayışı, endişeli bir soru işareti olarak karşımızda duruyor! Hangi düşünce ve gayelerle temelleri atılmışsa, ciddî hatâları ve yanlışlıkları hâlâ düzeltilememiştir. Düzeltme şöyle dursun, üzerine gitmeye kimse cesaret edemiyor. Edenler de hayatiyle ödemişlerdir. 

Yapılan göstermelik düzenlemeler ise hep sathî (yüzeysel) kalıyor. Sanki gizli bir el darbelerle, siyasî oyunlarla sistemin iyileşmesine, faydalı hale gelmesine engel olmaktadır? 

Neticede, üç nesil militarizmin kıskacında devam eden bu bozuk sistem, milleti bin yıllık şerefli mazisinden koparmıştır! Dolayısıyla dinden, mâneviyattan uzak, aslî değerlerinden, şahsiyet ve öz benliğinden, kısacası Millî Kimliğinden uzaklaştırmıştır! 

Bu temelsiz sistemin, hırsız, üç kâğıtçı, vatan ve millet haini darbeci, balyozcu, ergenekoncu, şehir eşkıyası ve PKK’cı v.s. yetiştirmekten, Ülkeyi geriletmekten başka hiçbir tutar tarafı ve cazibesi yoktur!

Bütün İnsanlığa Işık Tutan Bir Mukayese

Zamanımızın en büyük mütefekkiri ve muallimi Bediüzzaman Said Nursî Hazretleri (ra), eğitimde mâneviyatı ön plânda tutan Kur’ân metodu ile maddeci felsefe metodunu karşılaştırarak şöyle mühim bir tesbitte bulunur:

“İşte, medeniyet-i hazıra; felsefesiyle hayat-ı içtimaiye-i beşeriyede (toplum hayatında) nokta-i istinâdı (dayandığı nokta) kuvvet kabul eder. Hedefi menfaat bilir. Düstur-u hayatı cidâl tanır (hayat tarzını mücadele bilir). Cemaatlerin râbıtasını (toplumlar arası bağı) unsuriyet ve menfi milliyet (ırkçılık ve zararlı milliyetçilik) bilir. Gayesi hevesât-ı nefsâniyeyi (nefsin arzularını) tatmin ve hâcât-ı beşeriyeyi (insanların ihtiyaçlarını) tezyid etmek (arttırmak) için bâzı lehviyât’tır (gayrimeşrû eğlencelerdir).

“Halbuki,  kuvvetin şe’ni (hususiyeti) tecavüzdür. 

“Menfaatin şe’ni, her arzuya kâfi gelmediğinden, üstünde boğuşmaktır. Düstur-u cidâlin şe’ni (mücadele metodunun hususiyeti), çarpışmaktır. 

“Unsuriyetin şe’ni (ırkçılığın hususiyeti), başkasını yutmakla beslenmek   olduğundan, tecavüzdür. 

“İşte, şu medeniyetin şu düsturlarındandır ki, bütün mehâsiniyle (güzellikleriyle) beraber, beşerin (insanlığın) ancak yüzde yirmisine bir nevi sûrî (görünüşte) saadet verip, seksenini rahatsızlığa, sefalete (açlık ve yoksulluğa) atmıştır.

“Amma hikmet-i Kur’âniye (Kur’ân’ın tarzı) ise: “Nokta-i istinadı kuvvet yerine hakkı kabul eder;

“Gayede menfaat yerine fazilet ve Rızay-ı İlâhîyi kabul eder; 

“Hayatta düstur-u cidal yerine düstu-u teâvünü (yardımlaşma usûlünü) esas tutar; 

“Cemaatlerin rabıtalarında unsuriyet ve milliyet yerine rabıtai Dîni ve sınıfî ve vatanî (Din, Sınıf ve Vatan bağını) kabul eder.

“Hakkın şe’ni ise, ittifaktır (birlik ve beraberliktir); 

“Faziletin şe’ni tesanüttür (dayanışmadır); 

“Teavünün (yardımlaşmanın) şe’ni, birbirinin imdadına yetişmektir; “Dinin şe’ni, uhuvvettir, incizaptır (kardeşlik duygusunu geliştirmektir); nefs-i emmareyi (her türlü kötülüğe sürükleyen nefsi) gemlemekle (kumanda altına almakla) bağlamak, ruhu kemalâta kamçılamakla (hızla tekâmüle sevk etmekle) serbest bırakmanın şe’ni, saadet-i dâreyn (Dünya ve Ahiret saadeti)dir.” 1

Netice-i Meram

Bir an önce Demokrasiyi özümsemiş, insan haklarına saygılı, mazideki değerlere sahip çıkan, zararlı düşüncelerden (siyasetten, …izm’lerden) uzak, ahlâk ve mâneviyatı, öz kimliğimizi esas alan sağlam bir eğitim sistemi geliştirmek mecburiyetindeyiz!.

NOT: 12 Ocak Cumartesi Vakıfta saat 11’de, Bioenerji Uzmanı Osman Nuri Özdemir “Tıbb-ı Nebevî’ye Göre Tedavi Usûlleri” mevzuunda bir seminer verecektir.

Dipnot:

1- Bediüzzaman Said Nursî. Sözler, s. 372)

           

Okunma Sayısı: 1558
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı