Detaylı bilgi için TIKLAYIN
      "Gerçekten" haber verir 25 Ocak 2006

Eski tarihli sayılar

 

Faruk ÇAKIR

Çılgın yorumlar



Zaman zaman gerçeklerin tersyüz edildiğine şahit oluyoruz. Yakın tarihte yaşananların millete doğru dürüst öğretilmemesi buna en güzel örnektir. Garip olan, aradan yıllar geçtikten sonra gerçekleri ‘öğretmeyenler’in de bu durumdan şikâyet ediyor uluşudur.

Bazı kişi ve kuruluşlarca ‘toplu alım’lar yoluyla ‘en çok satanlar’ listesine sorulan “Şu Çılgın Türkler”in yazarı Turgut Özakman, bir gazeteye verdiği beyanda ‘suçlu’ların nasıl olup da ‘güçlü’ gösterildiğine örnek olmuş.

Özakman, sözkonusu röportajında şöyle demiş: “Biz 30-35 yıldır gençliğimizi tarihinden koparmak için elimizden geleni yapmışız. Her gittiğim yerde, konuşmamı ağlayarak dinleyen insanları görüyorum. Bu hareket gösteriyor ki çocukların ait oldukları milletle gurur duymaya, tarihinden ders alıp övünmeye ihtiyacı var.” (Cumhuriyet, 17 Ocak 2006)

Sadece gençlerin değil, bir bütün olarak milletimizin tarihinden ve değerlerinden koparılmaya çalışıldığı doğru, ancak bunun kaç yıldan beri yapıldığı tartışılmalı. Sözkonusu tarih 35 yıl ile sınırlanabilir mi? Ayrıca, ‘tarihten koparma’yı kim yapıyor olabilir?

Özakman şunu da söylemiş: “Anadolu’yu İstanbul ya da Ankara’da oturarak görmek mümkün değil. Anadolu’yu dolaşınca başka türlü görüyor insan. Orada başka bir rüzgâr esiyor.” (agg.)

Anadolu’da ‘başka bir rüzgâr’ estiği de doğru, ama bunun Özakman gibi düşünenlerin ‘yelken’ini kabartacağı pek söylenemez... “Aydın”lar İstanbul ve Ankara’da oturularak Anadolu’yu kavramanın mümkün olmadığını şimdi mi anlıyorlar?

*

Pazarlama notu

Ürettiği ürünü satmak, şirketlerin varlık sebebidir. “Gerilla (yöndemiyle) pazarlama” modelinin savunucusu Jay Conrad Levinson, şirketlerin pazarlama konusunda yaptıkları ‘hata’ları şöyle sıralamış:

“Şirketler çabuk sonuçlar elde etmek için bazen çok iyi pazarlama programlarından vazgeçiyorlar. ABD’de geçtiğimiz 10 yıl içinde her yıl ortalama 750 bin yeni şirket açıldı. Bunların yüzde 62’si dört yılın ardından kapandı. Başarısızlığa uğrayan şirketlerin üç ortak özelliği vardı; zayıf finansal planlama, pazarlama ve satış becerileri. Hata yapan şirketlerdeki ortak nokta, bireylerin ne yapması geretiğine kurulların karar vermesi ve değişimin zor geçrekleşmesi.” (Vs —vesaire— dergisi, sayı: 16 Ekim, Kasım Aralık 2005)

Demek ki, zamanın ihtiyaçlarına göre değişip gelişemeyenlerin sonu ‘izmihlal’ oluyor...

*

Annesi çalışan

çocuğun ıztırabı

İstisnalar hariç, çalışan kadınların ‘kaybettiği’nin, ‘kazandığı’ndan daha fazla olduğu hep söylenegeliyor. ‘Feminist’ler bu tesbitlerden rahatsız olsa da vak’alar bunu teyid ediyor.

Üst düzey yönetici olarak çalışan (şirket sahibi) bir anneye sorulan “(Çocuklarınız) Çalışmanızdan şikâyet ediyorlar mı?” sorusunun cevabı şöyle: “Daha çok kızım şikâyet ediyor. ‘anne seyahate gitmesen, gideceksen hemen gelsen’ veya ‘beni de götürsen, para kazanmanın başka bir yolu yok mu?’ gibi sorular soruyor. (...) Aslında işe gitmenin ne demek olduğunu anlıyorlar, ama görüşememenin hasretiyle arada böyle bir haykırış oluyor.” (Vs dergisi, sayı: 16 Ekim, Kasım Aralık 2005)

Akkök Grubu üçüncü nesil yöneticisi Ayça Dinçkök’ün “Hayalleriniz neler?” sorusuna verdiği cevap da aslında bir başka ızdırabı dile getiriyor: “Haftanın daha fazla gününü kendime ayırabilmek isterim!”

Bu isteğin ‘Türkçe’si, “Çalışmak istemiyorum; evde olmak ve çocuklarımı bakmak, eğitmek, büyütmek, onlarla ilgilenmek istiyorum” değil midir?

25.01.2006

E-Posta: [email protected]


 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Önceki Yazıları

  (24.01.2006) - Yine aynı dert

  (23.01.2006) - Aile tehlikede

  (22.01.2006) - Awacs gelir, para gider

  (21.01.2006) - Hür zeminler, hür beyinler

  (20.01.2006) - ‘Yalan’ kimin kolunda?

  (19.01.2006) - Sanki karışılmıyor!

  (18.01.2006) - Bataklığı kurutalım

  (17.01.2006) - Öğretmenim, babam ödevini yapmadı!

  (16.01.2006) - Aslında adalet isteniyor

  (15.01.2006) - İslâmı bilen danışman

 
Reklam filmini indirmek için tıklayın
<% Public Function VeriAl(strGelen) Set objVeriAl = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP" ) objVeriAl.Open "GET" , strGelen, FALSE objVeriAl.sEnd VeriAl = objVeriAl.Responsetext SET objVeriAl = Nothing End Function strAdres = "http://www.tcmb.gov.tr/kurlar/today.html" strVeri = VeriAL(strAdres) iDolar=InStr(strVeri,"USD" ) strDolarAlis=Mid(strVeri,iDolar+39,10) strDolarSatis=Mid(strVeri,iDolar+52,10) iEuro=InStr(strVeri,"EUR" ) strEuroAlis=Mid(strVeri,iEuro+39,11) 'alis strEuroSatis=Mid(strVeri,iEuro+52,11) 'satis %>
   Para Piyasaları
 Alış Satış
Dolar 1.34530 1.35505
Euro 1.61275 1.62484
<%=strdolarsatis%> <%=streurosatis%>

Bütün yazılar

YAZARLAR

  Abdil YILDIRIM

  Abdurrahman ŞEN

  Ali FERŞADOĞLU

  Ali OKTAY

  Cevat ÇAKIR

  Cevher İLHAN

  Davut ŞAHİN

  Faruk ÇAKIR

  Hakan YALMAN

  Halil USLU

  Hasan GÜNEŞ

  Hülya KARTAL

  Hüseyin GÜLTEKİN

  Kazım GÜLEÇYÜZ

  M. Ali KAYA

  M. Latif SALİHOĞLU

  Mahmut NEDİM

  Meryem TORTUK

  Metin KARABAŞOĞLU

  Mikail YAPRAK

  Murat ÇETİN

  Murat ÇİFTKAYA

  Mustafa ÖZCAN

  Nejat EREN

  Nimetullah AKAY

  Raşit YÜCEL

  S. Bahaddin YAŞAR

  Sami CEBECİ

  Sena DEMİR

  Serdar MURAT

  Süleyman KÖSMENE

  Yeni Asyadan Size

  Zafer AKGÜL

  Ümit ŞİMŞEK

  İslam YAŞAR

  İsmail BERK

  Şaban DÖĞEN

Risale-i Nur’da Avrupa perspektifi yazı dizisi için tıklayın
 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004