08 Mart 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR Mobil İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Hem dizel hem otomatik keyfi

Accent modeli, Hyundai’yi Türkiye’de en çok satanlar listesine girmesinde önemli bir paya sahip. Geçirdiği ufak bir makyaj operasyonu ile yeni bir seçeneğe de kavuştu.

Eskiden sadece benzinli motor ile birlikte alınabilen otomatik şanzıman, bu yenileme operasyonu sonunda dizel motor ile birlikte de sunulmaya başlandı.

Hyundai Accent Era’nın dış görünümünde krom kaplamalı yeni ön ızgara, beyaz renkli reflektörlere sahip ön farlar, yeni tip 5 kollu alaşım jantlar, Start ve Team donanım paketlerinde gövde renginde, Select ile Style donanım paketlerinde ise krom görünümlü kapı ve bagaj kapağı çıtaları kullanılıyor. Accent Era’nın iç görünümünde ise mavi aydınlatmalı göstergeler, yeni konsol rengi ve koltuk desenleri kullanılıyor. Genel tasarım olarak oldukça yumuşak ve göze sevimli geliyor. Test sürüşümüz için, başarılı dizel motorun otomatik şanzıman ile birlikte neler yapacağını merak ederek Hyundai Accent Era’yı teslim aldık. 1.5 litrelik dizel motor 4000 d/d’de 110 beygir güç ve 1900-2750 d/d aralığında 235 Nm’lik tork üretebiliyor. İlk çalıştırma sonrası dışında, oldukça sessiz bir yapıda. Öyle ki, dizel olup olmadığı noktasında şüpheye düşüyorsunuz. Değişken geometrili turbonun kullanıldığı motor, sıkıntısız olarak devirleniyor. Yeni CRDi ünitesi, bu değişken geometrili turbo sistemi yüksek devirlerde yüksek güç, düşük devirlerdeyse yüksektork sağlıyor. Ara hızlanmaları oldukça başarılı olan motor 4 ileri kademeli otomatik şanzımanın iyi seçilmiş oranları ile birleşince Accent Era, dağ, tepe, yokuş ya da düzde hızlanma isteğini hiç yitirmiyor.

Accent Era 1.5 CRDi`ın en iddialı olduğu kısım ise yakıt tüketimi. Standart kullanımda 45 litrelik deposuyla 800 km yol katedebiliyor.

Accent Era`da 1.4 litre 97 HP, 1.6 litre 112 HP benzinli ve 1.5 litre 110 HP dizel motor seçenekleri bulunuyor. Donanım paketleriyse Team, Select ve Style olmak üzere sıralanıyor. Benzinli ünitelerde otomatik şanzıman isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor. Accent Era sınıfındaki bir çok araçtan daha iyi bir yol tutuş sunuyor. Hıza duyarlı ve elektrik destekli direksiyon sistemi yönlendirme konusunda neredeyse sınıfının üstünde bir başarı sunuyor. Artı, direksiyon simidi oldukça hoş. Direksiyon simidi üzerinden sadece ses sistemi kontrol edilebiliyor.

STANDART DONANIM

SÜRÜCÜ hava yastığı, klima, yükseklik ayarlı direksiyon, elektrik kumandalı camlar, radyo/CD/MP3 çalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, asimetrik katlanabilen arka koltuklar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, çocuk emniyet kilidi, ISOFIX, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, immobilizer, üç noktalı arka emniyet kemerleri, aydınlatmalı torpido gözü, bardaklık, sis farları, 12 voltluk elektrik soketi, içerden açılabilen depo ve bagaj kapağı...

Motor:

Önde enlemesine yerleştirilmiş sıralı dört

silindirli

Motor Hacmi: 1493 cc

Motor Gücü: 110 HP

4000 d/d`de

Bagaj: 390 lt

Boyutlar: 4280/1695/1470 mm

Ağırlık: 1205 kg

Test tüketimi: 5.6 lt/100 km

Depo kapasitesi: 45 lt

Maksimum hız: 176 km/s

İÇ MEKÂN

İÇ MEKÂN oldukça sade. İç mekânda yeterli eşya gözü sunan Accent Era, koltukları ile de beğeni kazanıyor. Kumanda elemanlarına sorunsuz olarak ulaşılabiliyorsunuz. Accent Era, 390 litrelik bagaj hacmi ile rakiplerinin gerisinde kalsa da kesinlikle yeterli yükleme alanı sunuyor ve geniş bagaj ağzı ile yükleme sırasında sorun yaşatmıyor. Sınıfındaki model sayısı göz önünde bulundurulduğunda Türkiye’nin en çok satan modeli olmanın ne kadar zor olduğu anlaşılıyor. Güçlü dizel motor ile başarılı bir şekilde çalışan otomatik şanzıman ve diğer olumlu özellikleri göz önünde buundurulduğunda Hyundai Accent Era daha uzun süre sınıfının en çok satanı olmaya devam edecektir.

Neticede; Hyundai, Accent Era ile iyi bir iş çıkarmış. Kalite düzeyi artırılan iç mekân en büyük avantajı. İçerde kullanılan malzemelerin kalitesi arttırılmış. Kokpitin çift renkli yapısı ferahlık hissini arttırıyor. Yeni geliştirilen motoru yakıt tüketimi günümüz şartlarında öne çıkan ekonomik düşünceyi yakalamış. Bir de hem dizel, hem otomatik keyfi yaşıyorsunuz.

RECEP BOZDAĞ

08.03.2010

 
Sayfa Başı  Geri

Başlıklar

  Hem dizel hem otomatik keyfi

  Dacia Duster, 29.990 TL’den başlıyor

  Ford Otosan 205 bin araç üretecek

  Peugeot iOn’un, yıl sonunda lansmanı yapılacak

  Chevrolet Captiva 4X4 69.470 TL’den başlayan fiyatlarla

  Alfa Romeo Giulietta, yazın Türkiye’de

  Fiat, Avrupa’da 2 silindirli motor sunan tek üretici olacak

  Opel’in elektrikli otomobili Ampera

  Suzuki’den 2 bin liralık indirim kampanyası

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu

Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.
Kurumsal Linkler: Risale-i Nur Kongresi - Bediüzzaman Haftası - Risale-i Nur Enstitüsü - Yeni Asya Vakfı - Demokrasi100 - Yeni Asya Gazetesi - YASEM - Bizim Radyo
Sentez Haber - Yeni Asya Neşriyat - Yeni Asya Takvim oktay usta yemek tarifleri Köprü Dergisi - Bizim Aile - Can Kardeş - Genç Yaklaşım - Yeni Asya 40. Yıl