"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bir nurlu sevda

Hanefi Örnek
29 Kasım 2012, Perşembe
Kırk yıllık hayatımıza mana katan bir nurlu sevdadır bu meslek. Hayatı nurlandıran. Bizi biz yapan, yoğuran peşinde koşturan, aşkla coşturan. En büyük öğretmen Hz. Muhammed (asm). Nurun satırlarında ”Mahbub-u kulub, Muallim-ul ukul, mürebbi-i nufus, Sultan-ul ervah”. Başöğretmen olarak kıyâmete kadar insanlığa yüce değer, en ulvî rehber, en yüce önder, en büyük eğitimci olduğunu gösteriyor.

Kalplerini sevgi ile, akılları marifetle yoğuran, nefisleri imanla islâh eden, ruhları irfanla inkişaf ettiren dört dörtlük bir eğitim tasavvuru ve ideal terbiyeyi esas alan, gelmiş geçmiş en büyük öğretmen olduğunu bizlere gösteriyor.
Asrımızın en büyük eğitimcisi aziz Üstadımız O’nun (asm) izinde ve yolunda bütün beşeriyete fıtrat eksenli şaheser bir eğitim modeli ile geleceği ışıklandırıyor. Psikolojinin, pedegojinin, sosyolojinin Kur’ân ışığında doğru hedeflerini göstererek harika tesbitlerde bulunmuştur. Eşi benzeri bulunmayan Nurun müfredatı ile bütün insanlığın problemlerini çözen Kur’ân eczanesinden reçeteler sunmuştur.
Eğitimin meselelerini çözecek bir müfredat olarak önümüzde duruyor.
Demokrat Eğitimciler Derneği olarak değerli meslektaşlarımızla görüşmek için, Türkiye’yi il il gezmeye devam ediyoruz. Sayın Genel Başkanımız Naci Tepir ile Malatya, Elaziz, Erzincan, Erzurum’u içine alan bir ziyaret gerçekleştirdik.
Son derece verimli geçen gezimizin ilk durağı Malatya ilimiz oldu. Malatya’da yeni yapılan hizmet merkezinde ağırlanıyoruz. Öğrenci arkadaşlarla birlikte olmanın şevki ile ertesi günün programını yaparak onları bilgilendirdik. Akşam dersten sonra Malatyalı Nur sevdalıları ile eğitim ile ilgili meseleleri müzakere etmiş olduk. Ders günü olmamasına rağmen ders ve müzakereler çok verimli geçti. Hatırı sayılır üye kaydettik. Gezdiğimiz 59 il içerisinde en fazla teveccühe mazhar oluyoruz. Ertesi gün Gazetemizin Malatya bürosunu ziyaret esnasında gelişimizin yankılarına şahit oluyoruz. Ahmet Kurnaz Bey, 20 yıldır bu vazifeyi aşkla, şevkle yürütüyor. Öğleden sonra Malatya’dan gayretli ihlâslı kardeşimiz Hasan Beye elveda diyerek Elaziz’e doğru yola çıkıyoruz.
Akşam vaktine doğru Elaziz’e vasıl oluyoruz. Terzi Hasan kardeşimiz bizi karşılıyor, yazıhanesinde biraz soluklandıktan sonra dershaneye gidiyoruz. Akşam namazında  arkadaşlarla ders sonucu durum değerlendirmesinde bulunduk. Şevk verdik, şevk aldık. Ertesi gün Hulusi Ağabeyimizin kabrini ziyaret ederek ders ve Fatihalar okuduk, saat 3’te Tunceli üzerinden Erzincan’a doğru hareket edip 5 saat sonra Erzincan’a vardık, dershaneye gidiyoruz. Arkadaşlarla tanışma faslının akabinde çalışmaya koyuluyoruz. Her ilde olduğu gibi öğrencilerle olan çalışmalara öncelik veriyoruz.
Ertesi gün Erzincan Nur kahramanları refakatinde Refet Kavukçu Ağabeyin Bediüzzaman Sanat Evini ziyaretimiz duygulu anlar yaşamamıza vesile oldu. Son derece iyi düzenlenmiş Üstadımızın hayat safhalarının resmedildiğine şahit oluyoruz. Örnek bir çalışma, emeği geçenleri kutluyoruz. Dershanede namazı eda ettikten sonra Erzurum’a hareket edip Erzincan Nur sevdalılarına veda ediyoruz.
Erzurum’a iki saatlik bir yolculuğun sonunda, doğruca dershanenin yolunu tuttuk. Ders akşamı olduğundan derse iştirak edip cemaatle feyizli bir derste meramımızı açıyoruz. Şevke medar gelişmelere şahit oluyoruz.
Ertesi gün Pazar olduğundan, dershanede kalan talebelerin müzakereli dersine iştirak ettik. Çok verimli bir ortam, bizleri dadaşlar diyarının havasını teneffüs ettirdi. Kalabalık ve şevkli Erzurum kahramanları ile olan ders akşama kadar devam etti. Naci Bey, Bayburt’a, ben ise Bingöl’e sıla-i rahim için hareket ettik. 3 gün geçen memleket seyahati ziyaret, ders ve hizmetlerle dolu dolu geçti. Karlıova’da Merkez Camii’nde öğle namazını tesbihatla kıldık. Yaptığımız Nur dersi büyük istifadeye sebep oldu. Eğitimci arkadaşlarla görüşüp fikir alış verişinde bulunduk. Karlıova’ya elveda dedik.
10 gün süren şark seyahati Erzurum Havaalanından başlayıp Yeşilköy Havaalanında sona erdi.

Okunma Sayısı: 1133
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.