"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

33 Âyet-i Kerîme ve 33 Ehâdis-i Şerîfe (1)

M. Latif SALİHOĞLU
03 Mayıs 2017, Çarşamba
Risâle okuma ve bilhassa Külliyat’ı devretme bahsini açmışken, meselenin ehemmiyetine dair pek mühim bazı iktibaslarda bulunarak meseleyi pekiştirmeye devam edelim.

Risâle-i Nur ile ve husûsân âhirzaman hadisâtı ile alâkadar pekçok âyet-i kerime ve ehâdis-i şerife var.

Bunların bilhassa müteşabihât kısmından olanlarını Birinci Şuâ ile Beşinci Şuâ’da peşpeşe zikredilerek, harikulâde bir sûrette te’vil ve tahlillerini okumaktayız.

Kezâ, 28. Mektup’taki şu ifade, Kur’ân’ın malı olan Risâle-i Nur’un makbuliyetini izhâr ediyor: “Sözler hakkında, tevazu suretinde demiyorum; belki, bir hakikati beyan etmek için derim ki: Sözlerdeki hakaik ve kemâlât benim değil, Kur’ân’ındır ve Kur’ân’dan tereşşuh etmiştir. Hattâ Onuncu Söz (Haşir Risâlesi), yüzer âyât-ı Kur’âniyeden süzülmüş bazı katarattır. Sâir risâleler dahi umumen öyledir.”

* * *

1935’te Eskişehir Hapishanesi’nde telif edilen Birinci Şuâ’da, bilindiği gibi Risâle-i Nur’a işarî, remzî ve sâir vecheleriyle parmak basan, haber veren, takdir ve tahsin eden 33 âyât-ı Kur’âniyenin te’vil ve analizleri yer alıyor.

Bediüzzaman Hazretleri, 1948’de bulunduğu Afyon Zindanı’nda ise, bu kez âhirzaman hadiseleri ile bağlantılı gördüğü 33 Hadis-i Şerifi bir liste halinde zikrederek sıralıyor. Bazı has talebeleri de, bunları kendi defterlerine not ediyor.

İşte, merhum Mustafa Sungur’un kendi defterine kaydetmiş olduğu o 33 Hadis-i Şerifin meâl-i âlisi:

1) İlmi öğreniniz! Çünki, onun öğrenilmesi Allah’a karşı haşyettir, talebi ibadettir, müzakeresi tesbihtir, ondan bahis ise cihaddır.

2) Bir âlimin, yatağına yaslanarak ilmine (kitabına) bir saat bakması, yetmiş saat ibadetten hayırlıdır.

3) İlmin talibi (talebesi), Rahman’ın talibidir. İlmin talebcisi, İslâmın rüknüdür. Onun ecr u mükâfatı, Peygamberlerle beraber verilir.

4) İlim taleb etmek, Allah’ın katında (nafile) namaz, oruç ve haccdan ve fî-sebilillah olan cihaddan efdaldir.

5) İlminden menfaat görülen bir âlim, bin âbidden hayırlıdır.

6) Din ile dünyayı taleb edenlere veyl olsun.

7) Bir adamın, bir hikmet kelimesini işitmesi, bazen olur ki, ona bir sene ibadetten hayırlı olur. Ve bir saat ilim müzakeresi yanında oturmak, bir köle âzad etmekten daha hayırlıdır.

8) Cenâb-ı Hak bir adamı senin elinle (vasıtanla) hidayete getirmesi, güneşin üzerine doğduğu her şeyden daha çok sana hayırlıdır.

9) Cenâb-ı Allah şu ümmetin üstünde hem Deccal’ın kılıncını, hem de büyük harb kılıncını beraber cem’ etmeyecektir. (Hâşiye) Melhame-i Kübrâ olan İkinci Harb-i Umumî, âlem-i İslâmı hırpalamadığı işaretiyle; İslâmlar içinde bir Deccal, âlem-i İslâmı başka bir tarzda hırpalayacak. (Said Nursî)

10) Hilâfet, babamın kardeşi amcam Abbas’ın oğullarından zâil olmayacak; tâ onu Deccal’a teslim edinceye kadar.

11) Ulemanın mürekkebiyle, şüheda kanı muvazene edilse; muhakkak ki, Allah yanında ulemanın mürekkebi, şühedanın kanına racih gelecektir.

12) Şedid, kuvvetli kahraman o değildir ki; insanları mağlûb etsin. Belki kahraman odur ki, gazab ve hiddet ânında nefsini mağlûb eder.

13) Bir Müslümanın bir Müslüman kardeşine vereceği, onun hidayetini arttıran ve onunla ondan kötülüğü kaldıran bir hikmetli sözden daha efdal bir hediye yoktur.

14) Halk-ı Âdem’den (as) tâ kıyamete kadar âlem-i insaniyet arasında Deccal hâdisesinden daha büyük bir emr, bir mes’ele yoktur. (Hâşiye) İslâmda bir rivayette üç Deccal gelecek, bir rivayette Deccal vazifesini gören 27 Deccal. (Said Nursî)

15) Bir ilim talebesi, ilmi tahsil ederken eceli gelse vefat etse; onun derecesi ile, enbiya derecesi arasında, bir derece (peygamberlik mertebesi) kalır.

* * *

Söz konusu 33 Hadis-i Şerif meâlinin geri kalan kısmını bir sonraki bölüme bırakarak, Risâle-i Nur’un makbuliyetine dair Emirdağ Lâhikası’nda (s. 90) zikredilen tek paragraflık bir bölümü dikkat nazarlarına takdim edelim: “İlm-i mantıkta, ‘bürhân-ı yakînî’ hüsn-ü zanna ve makbul şahıslara bakmıyor. Cerh edilmez delile bakar ki; bütün Risâle-i Nur hüccetleri, bu bürhân-ı yakînî kısmındandır. Çünkü ehl-i velâyetin amel ve ibâdet ve sülûk ve riyâzetle gördüğü hakîkatler ve perdeler arkasında müşâhede ettikleri, hakâik-ı îmâniye. Aynen onlar gibi, Risâle-i Nur, ibâdet yerinde ilim içinde hakîkate bir yol açmış; sülûk ve evrad yerinde, mantıkî bürhanlarla ilmî hüccetler içinde hakîkatü’l-hakâika yol açmış; ve ilm-i tasavvuf ve tarîkat yerinde, doğrudan doğruya ilm-i kelâm içinde ve ilm-i akîde ve usûlü’d-din içinde bir velâyet-i kübrâ yolunu açmış ki, bu asrın hakîkat ve tarikat cereyanlarına galebe çalan felsefi dalâletlere galebe ediyor.”

@salihoglulatif:

"Entel Enaniyeti" hastalığına yakalananlar,  adım adım "İhlâs-Uhuvvet-Haliliye-Tefânî" sırrından uzaklaşır; BENliğini mantık oyunlarıyla veya felsefe düzenbazlığı ile diri tutmaya devam eder.

Okunma Sayısı: 7775
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Ahmet Kara

    15.5.2020 02:09:36

    Birinci şuada Risalei işari olarak.bahseden 29 ayet var.Fakat 30,31,32,33 ayetler bulunmamakadır.Bu husus kakkında bilgi verirseniz memnun olurum.Selam.

  • Abdullah TUNÇ

    3.5.2017 08:40:45

    Nazarları 33 hadisi şerif ve Risale-i Nur'a işaret eden 33 Ayatı Kur'aniyeye çevirme açısından güzel bir yazı...Birinci Şua olan 33 ayet, 33 hadisi şerifle birleştirip,bir kitap halinde baş ucu kitabı olarak basılsa çok iyi olur.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı