Bir çok makalemizde de ifade ettiğimiz gibi çocuk terbiyesinde, mürebbilerin, terbiyegerdelerin önceden muhakkak bir şekilde bir plân, proje, hedef ve gayeler belirleyerek; kendilerini plân ve projeleri hedefleri tatbik edecek şekillere, hallere, durumlara sokmaları gerekmektedir.
Çocuğun zihni, aklı, ruhu, lâtif duyguları daima merakla ve merak edilen herşeyi öğrenme isteğiyle terbiye edilir. Evvelâ Peygamberlik müessesesinin lâzım ve gerekli olduğu anlatılmalıdır. Bütün peygamberlerden önce, onların peygamber olarak geldiği kavimlerin, milletlerin durumları, halleri, isyanları, itaatsizlikleri düştükleri cezalı durumları nazara verilerek; insanlığın adeta hizaya gelmesi gibi peygamberlerin Allah tarafından gönderilerek onlara hakkı, hakikatı anlatmak, doğru yolu göstermek ve kurtulmalarına vesile olmalarını anlatmak gerekmektedir.
Peygamberliğin insanlık için olmazsa olmaz bir düzenleyici ve ikaz edici, yol gösterici birer rehber olduğunun bilinmesi gerektiği izah edilmelidir.
Eğer peygamberlik müessesesi ve lâzım olan herşey iyi anlatılır ve örneklendirilebilinirse; o zaman peygamberi anlatmak, peygamberlerin görevlerini anlatmak, ne için geldiklerini, gönderildiklerini örnek ve tecrübe edilmiş olaylarla kavratmak, çocuklar açısından kolay ve anlaşılır olacaktır.
Peygamberi anlatmak noktasında; peygamberliği ve peygamberleri en iyi bir şekilde anlatan Kur’ân’ın anlatım ve öğretim metodunu esas almak, örnek almak zorundayız. Çünkü Kur’ân sadece bir kavmi ve milleti yola getirme, ikaz ve irşad etme noktasında birçok peygamberi ve peygamberin hayatını, yaşadıklarını ve irşadlarını teferruatlı bir şekilde anlatıyor. Ve önceden kavimlerin ve milletlerin düştükleri durumları, isyanlar ve itaatsiz, dalâlet ve sefahet hallerini nazara vererek gelen, gönderilen peygamberlerin ne kadar önemli olduklarını zihinlere nakşediyor.
Çocukların hem anne-baba, hem de öğretmenlerinden peygamber ve peygamberliğe ait sorular sormaları fevkalâde normal, lâzım ve yerinde yapılmış bir hareket olarak, bir güzel davranış olarak kabul edilmeli ve bu gelecek sorulara da Kur’ân’ın takip ettiği tarz, yol ve ifadelerle hazırlıklar yapılmalıdır.
Kendisi inanan, iman eden ve peygamberler ve peygamberlik müessesesi hakkında bilgi sahibi olanlar mutlaka çocukların bu konulardaki suallerine ikna edici, tatmin edici; izahlarla, açıklamalarla süslenmiş anlatımlarla cevap verebilirler ve çocukların ruhundaki, aklındaki, lâtifelerindeki boşlukları memnuniyet verecek şekilde doldurabilirler.