24 Haziran 2009 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Dergilerimiz

Haberler

Trafikte Avrupa'nın en kötüsüyüz

DÜNYA genelinde her yıl 1 milyon 270 bin mil- yon kişi trafik kazalarında vefat ederken, kaza kurbanlarının büyük bölümünü yayalar, bisiklet ve motosiklet kullananların oluşturduğu belirtildi.

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Cenevre ve New York ofisleri tarafından hazırlanan ve DSÖ’nün resmî internet sitesinde yayınlanan ‘’Yol Güvenliğine İlişkin İlk Global Değerlendirme’’ başlıklı raporda, trafik kazalarında ölenlerin büyük bölümünü, sanılanın aksine araç içindeki kişilerin oluşturmadığına dikkat çekiliyor.

Raporda, yayaların, bisiklet ve motosiklet kullananların ‘’korunmasız’’ gruplar olduğu belirtilirken, araçlarda bulunanların güvenliklerinin arttırılmasına yönelik tedbirlerde olumlu ilerleme kaydedildiği, ancak ‘’korunmasız’’ gruba yönelik tedbirlere hâlâ ihtiyaç olduğu kaydedildi.

DSÖ’nün, dünya nüfusunun yüzde 98’ini temsil eden 178 ülkeden verileri değerlendirerek hazırladığı rapora göre, birçok ülkede hız limitleri, alkollü araç kullanımına yönelik cezaların arttırılması, emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımının sıklaşması, kazalarda araç içinde bulunan kişilerin can kaybının azalmasına destek oluyor, ancak raporda kâğıt üzerindeki yasa ve düzenlemelerin, tam anlamıyla uygulamaya geçirilemediği, etkin şekilde uygulanamadığı kaydediliyor.

Çalışmanın DSÖ’nün bundan sonra yol güvenliği konusunda yapacağı çalışmalara temel teşkil edeceğini ifade eden DSÖ Başkanı Dr. Margaret Chan, rapor için yaptığı değerlendirmede, ‘’Yayaların, bisiklet ve motosiklet kullananların ihtiyaçlarına yeterince dikkat edilmiyor. Trafikte yaralanma, sakatlık ve ölümlerin önüne geçilmek isteniyorsa, bu korunmasız gruplara yönelik özel önlemlere de odaklanmak gerekiyor’’ ifadelerine yer verdi.

Raporda, ‘’korunmasız’’ grupların, yol inşası ve altyapı çalışmaları sırasında mutlaka dikkate alınması tavsiye ediliyor.

EN KÖTÜ KARNE DOĞU AKDENİZ’İN

DSÖ’nün, ayrıntılı karşılaştırma yapmadan, 178 ülkedeki yasaları, ölüm oranlarını belirttiği istatistikler bölümünün sonunda yaptığı genel değerlendirmede, yasalarda bulunmasına karşın, ülkelerin yarısından azında emniyet kemeri, hız limiti gibi kuralların uygulandığı, trafik kazalarında ölümlerin yüzde 90’ının, dünyadaki bütün araçların yüzde 48’ine sahip olan az gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde meydana geldiği kaydediliyor.

Türkiye’nin de içinde bulunduğu Doğu Akdeniz Bölgesi ile Afrika, trafik kazaları ve yol güvenliği alanlarında ‘’en kötü karneye’’ sahip. Ancak Türkiye, uygulamaya koyulan yasalar, getirilen hız ve alkol sınırlamaları açısından bakıldığında, birçok ülkenin önünde yer alıyor.

’’ANLAYIŞ DEĞİŞMELİ’’

Raporu değerlendiren Avrupa Acil Tıp Birliği Başkan Vekili Dr. Ülkümen Rodoplu, araç içinde ölümlerin daha sık görüldüğü Türkiye’de, yaya ve bisiklet ile motosiklet kazalarının da azımsanmayacak oranda olduğunu söyledi.

Kaza sayısı, ölüm, yaralanma ve sakatlıklar, kural ihlâlleri göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye’nin trafikte ‘’Avrupa’nın en kötüsü’’ olduğunu söyleyen Dr. Rodoplu, trafikte can kaybının, araç içi ya da yaya, engellenebilmesi için gereken bütün tedbirlerin eş zamanlı alınması gerektiğini kaydetti.

Dr. Rodoplu, yaya ve iki tekerlekli araçlar için ayrı yollar ile yayalar için sağlıklı kaldırımlar yapılmasının önemli olduğuna işaret ederek, Türkiye’deki genel sorunun yasal düzenlemeler değil, insanların anlayışlarının değişmesi zorunluluğu olduğunu belirtti ve şöyle konuştu:

‘’Trafikte Avrupa’nın en kötüsüyüz. Gerekli tüm yasalar çıktı, denetimler arttı, sonuç değişmedi. İnsanlar kendini kontrol etmeyi öğrenmeli. Yasalar ne kadar değişirse değişsin, Türkiye için fark etmiyor. Türkiye’de kazaların yüze 90’ı sürücü hatalarından kaynaklanıyor. Cezanın tek başına yeterli olmadığı açıktır, konunun ilköğretim düzeyinden başlayarak eğitim içinde yeniden ele alınması gerekiyor. Yollarımız gayet iyi durumda, yasal düzenlemeler var, denetimler arttı, ama görüyoruz ki, hâlâ uykusuz ya da alkollü araç kullanımı, hatalı sollama birincil kaza nedenleri. Kontroller var ama en gerekli olan, kişilerin kendini kontrol etme noktasında ciddî sorunlar yaşıyoruz.’’

24.06.2009

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

Bütün haberler

Başlıklar

  BAYKAL: ASKERî MÜDAHALELERLE BİR YERE VARAMADIK

  ŞOFÖR UYUDU- 5 ÖLÜ, 27 YARALI

  Trafikte Avrupa'nın en kötüsüyüz

  Üç aylar başladı

  Kriz, ticarî ahlâkı bozdu

  Kuraklık çiftçiyi perişan etti

  6 milyar dolar havaya uçuyor

  Sizin de huzursuz bacak sendromunuz var mı?

  GSM operatörlerinin yarışı tüketiciye yarıyor

  ÇOCUKLAR DUMAN ALTINDA

  Tübitak arşivini paylaşıyor

  Doğu Ekspresi faciadan döndü

  Akdeniz’de hafif şiddette deprem

  İhtiyaçmış gibi kandırıyorlar

  Mayıs’ta Afrika’ya ihracat arttı

  Mazot yüklü tanker devrildi

  Türkiye silâhlanıyor

  Kerkük’teki yaralıların durumu ağır

  JCR: Türkiye’nin en kırılgan noktası dış borç

  Polis kasklarına numara için son tarih 1 Temmuz

  Uzman çavuş şehit, 2 asker yaralı

  Adalet Bakanı: Belge inceleniyor

  MHP ve DTP’den CHP’ye mayın desteği

  DTP: Darbe ve andıçları meclis araştırsın

  Van-Hakkâri yoluna sel engeli

  Isparta'dan İran'a uçak seferleri başlıyor

  Yağışın zararı 2 milyon TL

  Meslek eğitimi önemli

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Mehmet Kutlular’ın STV Haber’deki programını izlemek için tıklayın.
Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.